- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02522663
The Impact of 24/7-phone Support on Readmission After Aortic Valve Replacement, a Randomized Clinical Trial (AVRre)
8. März 2018 aktualisiert von: Stein Ove Danielsen, Oslo University Hospital
Aortic Valve Replacement (AVR) surgery for aortic valve disease continues to increase in numbers.
With better surgical techniques and equipment, also older patients can be operated on, resulting in an growth of the older population.
AVR is characterized by high rates of hospital readmissions, resulting in suboptimal care planning and higher health care costs.
Hence, it is important to develop strategies to reduce hospital readmissions following AVR.
The purpose if this study is to develop and test the efficacy of a 24/7-phone support in the reduction of readmissions after AVR treatment.
Secondary outcomes are a reduced level of anxiety, less depressive symptoms and a better health related quality of life.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
288
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Oslo, Norwegen
- Oslo University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Treatment with AVR (biological or mechanical) single, AVR (b or m)+aortocoronary bypass, AVR (b or m)+supra coronary tube graft
- Can understand, speak and write native Language (norwegian), and be able to fill in the questionnaires
- Can be contacted by phone after discharge from hospital
Exclusion criteria:
- Patients who have been admitted to intensive care for more than 24 hours
- Patients who have complications related to surgery e.g. cerebral insult with significant impact on cognitive functions after surgery
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Kein Eingriff: Usual Care
Today, no post-discharge telephone support is offered as standard care from the hospital.
|
|
Experimental: Intervention group
Experimental group is offered 24/7-telephone support during the first 1 month post-discharge, and patients are actively called at day 2 and day 9 day after discharge.
|
ICU nurses answer the calls from treated AVR patients during the first month after discharge, and use an evidence-based information manual to answer questions from the patients.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Reduced readmissions
Zeitfenster: 1 year follow-up
|
Will use data from the national patient registry: Norway Patient Registry (NPR) and data from patient journals to measure the readmission rates.
Main measure will be readmission rate 30 days after discharge for Aortic Valve Replacement (AVR).
|
1 year follow-up
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Reduced anxiety
Zeitfenster: 1 year follow-up
|
Will use Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) for measuring outcome on anxiety.
Measure times: T0: Before AVR, T1: 1 month after AVR, T2: 3 months after AVR, T4: 6 months after AVR, T5: 1 year after AVR
|
1 year follow-up
|
Reduced depression
Zeitfenster: 1 year follow-up
|
Will use Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) for measuring outcome on depression.
Measure times: T0: Before AVR, T1: 1 month after AVR, T2: 3 months after AVR, T4: 6 months after AVR, T5: 1 year after AVR.
|
1 year follow-up
|
Increased health related quality of life
Zeitfenster: 1 year follow-up
|
Will use EQ-5D-3L questionnaire from The EuroQol Group to measure health related quality of life.
Measure times: T0: Before AVR, T1: 1 month after AVR, T2: 3 months after AVR, T4: 6 months after AVR, T5: 1 year after AVR
|
1 year follow-up
|
Reduced costs
Zeitfenster: 1 year follow-up
|
Will use data from the national patient registry: Norway Patient Registry, data from the patients journals and data from The Norwegian Health Economics Administration (HELFO).
Cost-utility analysis to compare intervention group with the control group.
|
1 year follow-up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Stein O Danielsen, Oslo University Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Danielsen SO, Moons P, Leegaard M, Solheim S, Tonnessen T, Lie I. Facilitators of and barriers to reducing thirty-day readmissions and improving patient-reported outcomes after surgical aortic valve replacement: a process evaluation of the AVRre trial. BMC Health Serv Res. 2020 Mar 27;20(1):256. doi: 10.1186/s12913-020-05125-5.
- Danielsen SO, Moons P, Sandvik L, Leegaard M, Solheim S, Tonnessen T, Lie I. Impact of telephone follow-up and 24/7 hotline on 30-day readmission rates following aortic valve replacement -A randomized controlled trial. Int J Cardiol. 2020 Feb 1;300:66-72. doi: 10.1016/j.ijcard.2019.07.087. Epub 2019 Jul 30.
- Lie I, Danielsen SO, Tonnessen T, Solheim S, Leegaard M, Sandvik L, Wisloff T, Vangen J, Rosstad TH, Moons P. Determining the impact of 24/7 phone support on hospital readmissions after aortic valve replacement surgery (the AVRre study): study protocol for a randomised controlled trial. Trials. 2017 May 30;18(1):246. doi: 10.1186/s13063-017-1971-y.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
20. August 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. August 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. August 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
13. August 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
9. März 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
8. März 2018
Zuletzt verifiziert
1. März 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- AVRre
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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