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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02591095
A Study of ABT-263 as Single Agent in Women With Platinum Resistant/Refractory Recurrent Ovarian Cancer (MONAVI-1)
15. März 2019 aktualisiert von: Centre Francois Baclesse
ABT-263 as single agent in women with platinum resistant/refractory recurrent ovarian cancer.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
47
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Besançon, Frankreich
- CHU Besançon - Hôpital Jean Minjoz
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Bordeaux, Frankreich
- Institut Bergonie
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Caen, Frankreich
- Centre Francois Baclesse
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Lille, Frankreich
- Centre Oscar Lambret
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Lyon, Frankreich
- CHU
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Lyon, Frankreich
- Centre Leon Berard
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Montpellier, Frankreich
- ICM Val d'Aurelle
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Nancy, Frankreich
- ICL Institut de Cancérologie de Lorraine
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Nantes, Frankreich
- Centre Catherine de Sienne
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Nantes, Frankreich
- ICO Centre René Gauducheau
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Nantes, Frankreich
- ICO Paul Papin
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Nice, Frankreich
- Centre Antoine Lacassagne
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Paris, Frankreich
- Hôpital Européen Georges Pompidou
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Paris, Frankreich
- Hopital Tenon
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Toulouse, Frankreich
- Institut Claudius Regaud
-
Villejuif, Frankreich
- Gustave Roussy
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- - Woman older than 18 years
- Subjects with Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status ≤ 2
- Histologically and/or cytologically documented high grade serous epithelial cancer of ovarian, fallopian tube or peritoneum
- Platinum resistant ovarian cancer defined as relapsing within 6 months after a platinum based chemotherapy OR platinum refractory ovarian cancer defined as progressing during a platinum based chemotherapy (excepted refractory patients in first line)
- Subjects having received at least 2 prior lines of treatments including platinum regimen
- Subjects who are willing and able to comply with the protocol and study procedures including willingness to undergo tumor biopsy before therapy at screening
- There is no limitation to prior number of therapies
- Patients must have documented disease progression
- Subjects who have measurable disease according to Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) v1.1
Adequate bone marrow, renal and hepatic function per local laboratory reference range as follows:• Absolute Neutrophil Count ≥ 1500/ mm3
- Platelets ≥ 150,000 / mm3
- Hemoglobin ≥ 9.0 g/dL
- Renal function: Serum creatinine ≤1.2mg/dL or calculated creatinine clearance ≥ 60mL/min
- AST/ALT ≤ 3.0× the upper limit of normal (ULN); [Subjects with liver metastasis may have AST, ALP, and ALT less then or equal to 5.0 X ULN]
- Bilirubin ≤ 1.25×ULN
- Coagulation: aPTT and PT not to exceed 1.2 × ULN
- LVEF > 50% by echocardiograms or MUGA
- Patients must give written informed consent
Exclusion Criteria:
- Patient's refusal or impossibility to perform biopsy on relapsing disease
- Bowel occlusive syndrome or other gastro-intestinal disorder that does not allow oral medication such as malabsorption
- Patients with platinum refractory disease in first line
- Received radio-immunotherapy within 6 months of 1st dose of study drug
- Received steroid therapy for anti-neoplastic intent within 7 days of the 1st dose of study drug (Inhaled steroids for asthma, topical steroids, replacement/stress corticosteroids, or corticosteroids taken as premedication are allowed)
- Consumption of grapefruit or grapefruit products within 3 days prior to the first dose of study drug
- Patient receiving treatments strong CYP3A4 inhibitors or inducers (Appendix A)
- Positive for HIV and VHC
- Predisposing condition/currently exhibiting signs of bleeding
- Currently receiving anticoagulation therapy, exception of low-dose anticoagulation medications for prophylaxis
- Received aspirin within 7 days of start dose of study drug
- Active peptic ulcer disease / other potentially hemorrhagic esophagitis/gastritis
- Active immune thrombocytopenic purpura, autoimmune hemolytic anemia or history of being refractory to platelet transfusions (within 1 year of 1st dose of study drug)
- Uncontrolled cardiac, renal, neurologic, psychiatric, endocrinologic, metabolic, immunologic, or hepatic disease, active systemic fungal infection; diagnosis of fever and neutropenia within 1 week of study drug administration
- A evidence of current/active malignancies other than ovarian cancer
- Pregnant or lactating women
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: ABT-263
oral Navitoclax (ABT-263) daily
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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The primary endpoint is the progression-free survival (PFS) in the whole cohort of patients with a recurrent platinum-resistant ovarian cancer.
Zeitfenster: the time to progression (or death from any cause) from date of randomization until date of first documented progression or date of death from any cause,whichever came first, assessed up to 12 months. Evaluation at interim and final analyses.
|
the time to progression (or death from any cause) from date of randomization until date of first documented progression or date of death from any cause,whichever came first, assessed up to 12 months. Evaluation at interim and final analyses.
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Bim expression level
Zeitfenster: biopsy sample before initiation of treatment by ABT-263 and assessment within 6 months after end of inclusions
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Bim expression level expressed by immunohistochemistry on biopsy of relapsing tumor at inclusion
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biopsy sample before initiation of treatment by ABT-263 and assessment within 6 months after end of inclusions
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Response rate
Zeitfenster: evaluated every 6 weeks during treatment to progression or death for any cause.(during average 12 months)]
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- Response rate defined by a complete response (CR), a partial response (PR) or a stable disease (SD) according to the RECIST v1.1
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evaluated every 6 weeks during treatment to progression or death for any cause.(during average 12 months)]
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Overall survival (OS)
Zeitfenster: From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 48 months.
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From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 48 months.
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Incidence of Treatment-Emergent Adverse Events according to the NCI CTC AE version 4.0
Zeitfenster: From date of treatment start until end of study participation (during average 12 months)]
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Toxicities
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From date of treatment start until end of study participation (during average 12 months)]
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Peak Plasma Concentration of ABT-263
Zeitfenster: 8-hour post-dose PK on D1 of C1 & 2. Dosage will be done within 12 months after end of inclusions
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8-hour post-dose PK on D1 of C1 & 2. Dosage will be done within 12 months after end of inclusions
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Residual concentration of ABT-263
Zeitfenster: Pre-dose 0 and cycles 3, 4, 6 . Dosage will be done within 12 months after end of inclusions
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Pre-dose 0 and cycles 3, 4, 6 . Dosage will be done within 12 months after end of inclusions
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2019
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Oktober 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Oktober 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
29. Oktober 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
19. März 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. März 2019
Zuletzt verifiziert
1. März 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Genitale Neubildungen, weiblich
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Eierstockerkrankungen
- Adnexerkrankungen
- Gonadenstörungen
- Neoplasmen der endokrinen Drüse
- Eierstocktumoren
- Karzinom, Eierstockepithel
- Antineoplastische Mittel
- Navitoclax
Andere Studien-ID-Nummern
- 2015-000193-35
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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