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The Effect of a Novel Audit and Feedback Bundle on Inpatient Performance

5. Mai 2017 aktualisiert von: University of California, San Francisco

The Effect of a Novel Electronic Physician Audit and Feedback Bundle on Inpatient Performance Metrics

This single-blinded, cluster randomized control trial will assess the effectiveness of an audit and feedback bundle on internal medicine physician performance on selected quality metrics. The feedback bundle includes an electronic dashboard and weekly feedback rounds in which physicians will review their performance. The control arm will undergo audit and feedback per the current system, which is biweekly feedback emails with performance.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a single-blinded, cluster randomized control trial of 48 internal medicine teams (24 teams will be randomized to the intervention arm and and 24 teams randomized to control arm) on inpatient medicine wards. Each team consists of at least 4 members (attending physician, senior resident, two interns). The intervention arm teams will receive the new audit and feedback bundle, which includes access to the electronic dashboard and weekly feedback rounds in which they review their performance on several inpatient quality metrics via the electronic dashboard. The control arm will undergo audit and feedback per the current system, which is biweekly feedback emails with performance on selected quality measures. This primary aim of the trial will be to compare the effectiveness of performance feedback on inpatient quality metrics specifically high quality after visit summary, medical reconciliation and discharge summary timeliness. Other group comparisons will include other inpatient quality metrics and satisfaction with feedback.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
        • University of California San Francisco

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All physicians that rotate through internal medicine wards during the study period (teaching attending physicians and internal medicine residents and interns)

Exclusion Criteria:

  • None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention Audit and Feedback Bundle
Access to the electronic dashboard and weekly feedback rounds
The intervention arm teams will receive the new audit and feedback bundle, which includes access to the electronic dashboard and weekly feedback rounds in which they review their performance on several inpatient quality metrics via the dashboard.
Aktiver Komparator: Bi-weekly audit and feedback emails
Access to biweekly feedback emails with performance on selected quality measures (current practice).
The control arm will undergo audit and feedback per the current system, which is biweekly feedback emails with performance on selected quality measures.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of patients with a high quality after visit summary
Zeitfenster: 6 months
The number of hospital medicine team patients with after visit summaries of high quality divided by the total number hospital medicine team patients with an after visit summary.
6 months
Proportion of patients with discharge summary timeliness
Zeitfenster: 6 months
The number of discharge summaries completed within 24 hours of discharge for hospital medicine team patients/total number of discharges from hospital medicine with a discharge summary completed
6 months
Proportion of patients Complete Medication Reconciliation by Discharge
Zeitfenster: 6 months
The total number of patients with an action taken on all home medications divided by the total number of patients on the hospital medicine teaching service.
6 months
Proportion of patients achieving a high quality 'perfect' discharge
Zeitfenster: 6 months
Proportion of patients who have a high quality after visit summary and a discharge summary completed within 24 of discharge and all medications reconciled by discharge.
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of attending and resident physicians who 'strongly agree' that they are satisfied with the audit and feedback of performance data that they receive.
Zeitfenster: 6 months
Proportion of attending and resident physicians who 'strongly agree' that they are satisfied with the audit and feedback of performance data that they receive. This specific satisfaction item has been developed by the study team.
6 months
Total Phlebotomy Sticks
Zeitfenster: 6 months
The total number of unique accession numbers for each unique hospitalization of a patient
6 months
Percent of Patients on Telemetry Until Discharge
Zeitfenster: 6 months
The number of patients on without a discontinue order for telemetry within two hours of their discharge date time divided by the total number of patients on telemetry for hospital medicine teams
6 months
Proportion of patients discharged by noon
Zeitfenster: 6 months
The number of patients discharged by hospital medicine team attendings by noon (6am-11:59am)/total number of discharges by hospital medicine team attendings
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Alvin R Rajkomar, MD, University of California, San Francisco

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. November 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 15-17709

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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