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A Comparison of Short Interval vs. Routine Postpartum Visit on Contraceptive Initiation

4. Januar 2019 aktualisiert von: Washington University School of Medicine
The current postpartum care model of a single visit 4-6 weeks after delivery does not optimally address contraceptive needs. By this visit, many women have resumed sexual activity, potentially putting them at risk for unintended and rapid repeat pregnancy. In addition, many women with pregnancy-related Medicaid lose insurance coverage at this time, making it difficult to obtain long-acting reversible contraception (LARC) if desired. Therefore, an earlier postpartum visit may remove barriers to improve access to LARC thereby, reducing unintended and rapid repeat pregnancy. Our primary objective is to determine whether an additional 3-week postpartum visit, compared to usual postpartum care, will affect the initiation of LARC by 6 weeks postpartum.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Our primary objective is to determine whether an additional 3-week postpartum visit, compared to usual postpartum care, will affect the initiation of LARC by 6 weeks postpartum. Our secondary outcomes include: 1) desired method of postpartum contraception; 2) continuation and satisfaction with contraception; and 3) incidence of rapid repeat and unintended pregnancy at 12 months. We will also measure attendance and satisfaction with 3- compared to 6-week postpartum visits.We will perform a two-arm randomized controlled trial (RCT). Women will be randomized to routine postpartum follow-up compared to two postpartum visits; one at 3 weeks and one at 6 weeks, with initiation of contraception at the 3-week visit as indicated. Women will be recruited from the postpartum service of Barnes-Jewish Hospital and all women will receive structured comprehensive counseling (adapted from the CHOICE Project Model) prior to discharge from the hospital. Postpartum visits will occur at our outpatient ambulatory clinic sites. Participants will complete in-person surveys at baseline and at each visit, and telephone surveys at 6- and 12-months postpartum. Planned recruitment will be 200 women based on a 2-fold increase in LARC initiation in the intervention group compared to control group (40% vs. 20% initiation rate).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Washington University in St Louis

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre bis 45 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Delivered at Barnes-Jewish Hospital
  • Receiving postpartum care at resident clinic

Exclusion Criteria:

  • Received LARC, sterilization, or hysterectomy
  • Abortion, stillbirth, or neonatal death
  • Non-English speaking
  • Unable to comply with follow-up

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 3-week visit
Participants randomized to this arm will receive an additional visit at 3-weeks postpartum
The intervention will be an additional visit to the usual postpartum care provider at 3-weeks postpartum.
Aktiver Komparator: usual care
Participants randomized to this arm will receive usual postpartum care, including the standard timing for a postpartum visit.
Participants in the usual care arm will receive no additional interventions.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Initiation of LARC by time of standard postpartum visit
Zeitfenster: 4-8 weeks postpartum
Initiation of LARC method
4-8 weeks postpartum

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Contraceptive use at 6 & 12 months
Zeitfenster: 6 & 12 months postpartum
Use of contraception
6 & 12 months postpartum
Unintended rapid-repeat pregnancy
Zeitfenster: 12 months postpartum
Incidence of an unintended rapid-repeat pregnancy
12 months postpartum

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Caitlin Bernard, MD, Washington University School of Medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Mai 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Mai 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Mai 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Januar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Januar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 201512058

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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