- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03020394
Respiratory Support in Severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease Exacerbation
13. Januar 2020 aktualisiert von: Qingyuan Zhan, China-Japan Friendship Hospital
Comparison of High Flow Nasal Cannula, Noninvasive Positive Ventilation (NPPV) and Invasive Positive Ventilation (IPPV) in Severe Chronic Obstructive Pulmonary Disease Exacerbation (AECOPD)
Preliminary studies have shown that NPPV can avoid tracheal intubation in 40% to 60% patients who have severe exacerbation of COPD.
Recently, large-scale comparative effectiveness research (CER) also found that compared with invasive ventilation, NPPV can reduce mortality rates.
But there's no high-quality clinical studies which can confirm this.
Therefore, investigators believe that NPPV can avoid intubation in patients with severe exacerbation of COPD in ICU with perfect monitoring conditions and reasonable human resource allocation, in order to reduce IMV-related complications and improve patients' outcomes.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
In part of the patients who were AECOPD with pH <7.25 , preliminary studies have shown that NPPV can avoid tracheal intubation in 40% to 60% patients, and also reduce the incidence of VAP.
Recently, large-scale comparative effectiveness research (CER) also found that compared with invasive ventilation, NPPV can reduce mortality rates.
At present, there's no high-quality clinical studies which can confirm this, and clinical guidelines do not have a recommendation on the use of NPPV in these patients.
Therefore, investigators believe that NPPV can avoid intubation in patients with severe exacerbation of COPD in ICU with perfect monitoring conditions and reasonable human resource allocation, as well as the progress of medical technology in NPPV in recent years, in order to reduce IMV-related complications and improve patients' outcomes.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
208
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Beijing
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Beijing, Beijing, China, 100028
- Rekrutierung
- China-Japan Friendship Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
All patients with acute exacerbation of chronic obstructive pulmonary disease in medical ICU.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- AECOPD;
Exclusion Criteria:
- refuse to engage in the study;
- have been included in other study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Noninvasive ventilation
Noninvasive positive pressure ventilation is achieved by Philips Respironics V60/Vision ventilator.
Choose bilevel positive airway pressure mode, and adjust the fraction of inspire oxygen(FiO2) or oxygen flow rate to maintain patient's oxygen saturation(SpO2) between 88% to 92%.
Parameter adjustment and weaning of NPPV follow the protocols used before.
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Invasive ventilation
Intubated immediately and connected to the ventilator.
Parameter adjustment and weaning of IPPV follow the protocols used before.
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High flow nasal cannula
High flow nasal cannula of different models (large, medium and small) are selected depending on the size and comfort of the patient's nostrils.
Adjusting the oxygen flow rate (O2 Flow) maintains the patient's SpO2 88% to 92%.
The flow was initially adjusted to 25 L/min and the flow was gradually adjusted to the patient's maximum tolerance.
The inspiratory gas temperature (31 to 37 °C) was set to the patient's maximum tolerance level.
If the patient's condition deteriorates and the tracheal intubation standard is met , the patient is recommended to undergo invasive ventilation treatment, but the choice of the final respiratory support method should be decided by the attending physician, patient and family.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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The incidence of ventilator-associated pneumonia (VAP)
Zeitfenster: 90days
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90days
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The all cause mortality of ICU and hospitalization
Zeitfenster: 90 days
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90 days
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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The length of stay of ICU and hospitalization
Zeitfenster: 90 days
|
90 days
|
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The length of stay of mechanical ventilation
Zeitfenster: 90 days
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90 days
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2017
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Januar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Januar 2017
Zuerst gepostet (Schätzen)
13. Januar 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Januar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. Januar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 2016YFC1304304-3
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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NEIN
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