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Comparisons of Morphological Measurement Between Coronary Computed Tomography and Optical Coherence Tomography

11. Januar 2017 aktualisiert von: Hiromasa Otake, Kobe University
The objective of this study is to evaluate the precision of semi-automated lumen boundary identification from coronary computed tomography angiography (cCTA) by current version of HeartFlow software and the impact on fractional flow reserve (FFRCT) by using optical coherence tomography (OCT) as reference standard.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Analysis of cCTA and OCT was conducted under blind in independent organizations.

After unblinding the cCTA and OCT case identification number, the OCT image was co-registered to cCTA data.

After co-registration of cCTA and OCT lesion locations, the minimal lumen area (MLA) was detected with both modalities. FFROCT was calculated using OCT-updated models in which cCTA-based lumen geometry was replaced by OCT-based lumen geometry.

Lesions were grouped according to their severity of calcification (using Agatston score) and minimum lumen diameter.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

72

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Hyogo
      • Kobe, Hyogo, Japan, 650-0017
        • Kobe University Graduate School of Medicine, Department of Cardiology

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

72 vessels in 57 patients

Beschreibung

Inclusion Criteria:

- Patients who underwent cCTA prior to coronary angiography and OCT within 6 months.

Exclusion Criteria:

  1. Prior coronary artery bypass graft (CABG) surgery
  2. Contraindication to beta blocker agents or nitrates
  3. Tachycardia or significant arrhythmia
  4. Impaired chronic renal function (eGFR <30)
  5. Subjects with known anaphylactic allergy to iodinated contrast material
  6. Pregnancy or unknown pregnancy status in subject of childbearing potential
  7. Cases with poor OCT or CCTA image for analyzing

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
severity of calcification
All vessels were divided into tertile groups according to the severity of coronary calcification evaluated by the Agatston score.
minimal lumen diameter (MLD) ≥1.0 mm
All lesions were divided according to an MLD ≥1.0 mm, and <1.0 mm by OCT in order to isolate the lesions which an MLD below the OCT catheter size.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Correlation between cCTA and OCT for MLA measurements
Zeitfenster: Immediately after OCT scan
Immediately after OCT scan

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Correlation between FFRCT and FFROCT
Zeitfenster: Immediately after OCT scan
Immediately after OCT scan
Impact of calcification on the agreement of MLA between OCT and cCTA measurement
Zeitfenster: Immediately after OCT scan
Immediately after OCT scan
Impact of calcification on the agreement of FFR between OCT and cCTA
Zeitfenster: Immediately after OCT scan
Immediately after OCT scan

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Mitarbeiter

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Januar 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Januar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Januar 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Januar 2017

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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Klinische Studien zur data collection, non-intervention

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