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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03046576
Prognostic Value of Plasma DPP4 Activity in ST-elevation Myocardial Infarction Patients
18. Juli 2017 aktualisiert von: Li Jing Wei, Chinese PLA General Hospital
The Association Between Plasma DPP4 Activity And Prognosis of Patients With ST-Elevation Myocardial Infarction Undergoing Percutaneous Coronary Intervention
Increased plasma DPP4 activity (DPP4a) could predict both subclinical and new-onset atherosclerosis, and our previous study has found that the DPP4a was significantly lower in MI patients compared with patients having chest pain or unstable angina alone, and DPP4a is associated with no-reflow and major bleeding events in STEMI patients during hospital stay.
As no-reflow phenomenon and major bleeding events independently associates with a worse in-hospital and long-term prognosis.
One may speculate that the DPP4a is associated with long-term follow-up adverse cardiovascular events in these patients.The hypothesis was tested in this study.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
625
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
patients with STEMI who were admitted to the Chinese PLA General Hospital for PCI
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- consecutive patients of acute STEMI come to our department,absent of cardiogenic shock, and survival for at least 24 h after PCI treatment.
Exclusion Criteria:
- patients with cancer, and patients who were taking a DPP4 inhibitoror a glucagon-like peptide-1 (GLP-1) analogue
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
major adverse cardiac or cerebrovascular events
Zeitfenster: The median follow-up was 30 months
|
including cardiovascular death, non-fatal myocardial infarction, heart failure and stroke
|
The median follow-up was 30 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
non-cardiovascular death
Zeitfenster: The median follow-up was 30 months
|
The median follow-up was 30 months
|
|
repeated revascularization
Zeitfenster: The median follow-up was 30 months
|
defined as repeated PCI or bypass grafting of not only infarct related artery but also non-infarct related artery, driven by ischemic symptoms (stable/unstable angina or re-infarction) or detection of ischemia by non-invasive tests
|
The median follow-up was 30 months
|
stroke
Zeitfenster: The median follow-up was 30 months
|
defined using the World Health Organization criteria
|
The median follow-up was 30 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Zheng TP, Liu YH, Yang LX, Qin SH, Liu HB. Increased plasma dipeptidyl peptidase-4 activities are associated with high prevalence of subclinical atherosclerosis in Chinese patients with newly diagnosed type 2 diabetes: a cross-sectional study. Atherosclerosis. 2015 Oct;242(2):580-8. doi: 10.1016/j.atherosclerosis.2015.07.042. Epub 2015 Jul 26.
- Zheng TP, Yang F, Gao Y, Baskota A, Chen T, Tian HM, Ran XW. Increased plasma DPP4 activities predict new-onset atherosclerosis in association with its proinflammatory effects in Chinese over a four year period: A prospective study. Atherosclerosis. 2014 Aug;235(2):619-24. doi: 10.1016/j.atherosclerosis.2014.05.956. Epub 2014 Jun 8.
- Li JW, Chen YD, Chen WR, Jing J, Liu J, Yang YQ. Plasma DPP4 activity is associated with no-reflow and major bleeding events in Chinese PCI-treated STEMI patients. Sci Rep. 2016 Dec 21;6:39412. doi: 10.1038/srep39412.
- Niccoli G, Kharbanda RK, Crea F, Banning AP. No-reflow: again prevention is better than treatment. Eur Heart J. 2010 Oct;31(20):2449-55. doi: 10.1093/eurheartj/ehq299. Epub 2010 Sep 13. No abstract available.
- Pellaton C, Cayla G, Silvain J, Zeymer U, Cohen M, Goldstein P, Huber K, Pollack C Jr, Kerneis M, Collet JP, Vicaut E, Montalescot G; ATOLL Investigators. Incidence and consequence of major bleeding in primary percutaneous intervention for ST-elevation myocardial infarction in the era of radial access: an analysis of the international randomized Acute myocardial infarction Treated with primary angioplasty and intravenous enoxaparin Or unfractionated heparin to Lower ischemic and bleeding events at short- and Long-term follow-up trial. Am Heart J. 2015 Oct;170(4):778-86. doi: 10.1016/j.ahj.2015.05.021. Epub 2015 Jul 3.
- Li JW, Chen YD, Chen WR, You Q, Li B, Zhou H, Zhang Y, Han TW. Prognostic value of plasma DPP4 activity in ST-elevation myocardial infarction. Cardiovasc Diabetol. 2017 Jun 6;16(1):72. doi: 10.1186/s12933-017-0553-3.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. September 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
30. September 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Februar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. Februar 2017
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. Februar 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
21. Juli 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Juli 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- DPP4a-MACCE
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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