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Music in the Emergency Department (ED)

9. Juni 2021 aktualisiert von: Columbia University

The Effects of a Music Intervention on Older Adults in the Emergency Department

This will be a randomized controlled study evaluating the effect of a music-listening intervention compared to standard care (control) during patient visit to the emergency department (ED). Randomization will be done with consecutive sealed envelopes.

Data collection will be prospective with administration of the State Trait Anxiety Inventory and collection of physiologic parameters (pain level, heart rate, blood pressure). Retrospective data will also be collected for covariate analysis (age, race/ethnicity, emergency severity index (ESI), pain medications administered during the ED visit, pain scores throughout ED visit, chief complaint, and ED discharge diagnosis).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

A visit to the emergency department (ED) is anxiety provoking for patients by nature. Contributing factors may include the sudden timing of the visit, a noisy environment, and waiting in anticipation of a serious diagnosis or bad news. Studies suggest that nearly 75% of adult ED patients may experience mild to severe anxiety in relation to the ED visit, but not directly related to their chief complaint. Anxiety can have deleterious effects on a patient in the clinical setting. Patients may report excessive pain complaints and manifest the typical signs and symptoms of anxiety (e.g. anorexia, dry mouth, nausea, chest pain), which can complicate diagnosis. Patient anxiety can also impose barriers to communication with ED staff, hindering successful delivery of important medical information. A visit to the ED may be particularly distressing for older adults (age 65+), for they are more likely than younger adults to have a greater ED length of stay before discharge home, receive more diagnostic tests and venipuncture for intravenous (IV) access, and have poorer pain care. Music listening as an anxiolytic has been shown to be effective across a variety of clinical settings, however there is a relative paucity of published data on the use of music listening for adult patients in the ED. No published studies, to the investigators' knowledge, have evaluated the effect of music listening on older adults in the ED.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

169

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
        • Columbia University Irving Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Present to the ED
  • Aged 65 or over
  • Speak English or Spanish

Exclusion Criteria:

  • Individuals who are deaf
  • Prisoners
  • Individuals who cannot give informed consent

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Control Group
All subjects enrolled will respond to questions assessing anxiety using the State Trait Anxiety Inventory (STAI), and pain using a 1-10 numerical score, and will have blood pressure and heart rate taken. Subjects randomized to the control group will continue the ED visit as usual.
Experimental: Music Group
All subjects enrolled will respond to questions assessing anxiety using the State Trait Anxiety Inventory (STAI), and pain using a 1-10 numerical score, and will have blood pressure and heart rate taken. Subjects who are randomized to receive a music-listening intervention will listen to a choice of music for 30 to 60 minutes on a loaned iPad with disposable headphones. An hour after enrollment, participants will be asked the same questions assessing anxiety and pain, and will also have blood pressure and heart rate taken again.
The intervention consists of listening to a choice of music for 30 to 60 minutes on a loaned iPad with disposable headphones.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean Change in STAI Score
Zeitfenster: Baseline and 1 hour post-intervention
The STAI is scored from least/no anxiety (20 points) to severe anxiety (80 points). The mean change in STAI scores from before the intervention to after the intervention will be calculated by subtracting the first score from second score.
Baseline and 1 hour post-intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean Change in Heart Rate (HR)
Zeitfenster: Baseline and 1 hour post-intervention
The HR of patients will be recorded before and immediately after the intervention (for control subjects, 1 hour after enrollment). Difference in HR will be calculated by comparing pre to post and mean change calculated for each group.
Baseline and 1 hour post-intervention
Mean Change in Blood Pressure (BP)
Zeitfenster: Baseline and 1 hour post-intervention
The BPs of subjects will be collected before and after the intervention (for control group, 1 hour after enrollment). Change in BP will be calculated per patient and the mean change calculated for each group.
Baseline and 1 hour post-intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ellen D. Sano, DO, Columbia University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Oktober 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Dezember 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Februar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Februar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juni 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • AAAQ3016

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Music

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