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Apatinib Combined With Paclitaxol as Second Line Therapy for Advanced Gastric Cancer.

5. Mai 2017 aktualisiert von: Fenghua Wang, Sun Yat-sen University

A Phase II Multicenter, Randomized, Double-blind Study of Apatinib Combined With Paclitaxol Versus Placebo With Paclitaxol as Second Line Therapy for Advanced Gastric / Esophagogastric Junction Adenocarcinoma With Peritoneal Metastasis.

This multicenter, randomized, double-blind study will evaluate the efficacy and safety of apatinib combined with paclitaxol versus placebo combined with paclitaxol in advanced gastric cancer or gastroesophageal junction carcinoma patients with peritoneal metastasis.

Patients will be randomized to one treatment arm: Arm A: apatinib 500mg qd, Paclitaxol 80mg/m2, d1, d8, d15,every 4 weeks ; Arm B: placebo 500mg qd, Paclitaxol 80mg/m2, d1, d8, d15,every 4 weeks ; Tumor assessment will be done every 8 weeks according to RECIST 1.1. The primary endpoint is progression free survival (PFS).

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Gastric cancer is the second most common cause of cancer-related deaths worldwide, and most patients are diagnozed at advanced stage in China. Peritoneal metastasis is the most common metastatic site. For gastric cancer patients with peritoneal metastasis, chemotherapy can bring survival benefit versus best sportive care. Paclitaxol is the standard second line chemotherapy for advanced gastric cancer patients.

Apatinib mesylate is a small-molecule vascular endothelial growth factor receptor-2 (VEGFR-2) tyrosine kinase inhibitor (TKI). It has been approved as third-line treatment for patients with advanced gastric adenocarcinoma in China.

This multicenter, randomized, double-blind study will evaluate the efficacy and safety of apatinib combined with paclitaxol versus placebo combined with paclitaxol in advanced gastric cancer or gastroesophageal junction carcinoma patients with peritoneal metastasis.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

110

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Foshan, Guangdong, China
        • Rekrutierung
        • Foshan people's Hospital
        • Kontakt:
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510060
        • Rekrutierung
        • Cancer center of Sun Yat-sen University
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Adult patients, aged between 18 and 75 years old;
  2. Histologically confirmed advanced or metastatic adenocarcinoma of gastric cancer(AGC) , including adenocarcinoma of the gastroesophageal junction ;
  3. At least one measurable and evaluable disease based on response evaluation criteria in solid tumors (RECIST v1.1); and confirmed as peritoneal metastasis by CT scan or laparoscope
  4. Patients must have received one prior chemotherapy regimen for AGC;First-line therapy must have included a combination of at least a platinum-based treatment given concurrently, and must have experienced disease progression during or after first-line therapy for their disease;
  5. Eastern Cooperative Oncology Group(ECOG) performance status of 0 or 1;
  6. Life expectancy of more than 3 months;
  7. Duration from the last therapy is more than 6 weeks for nitroso or mitomycin, More than 4 weeks for other cytotoxic agents, operation or radiotherapy;
  8. Adequate hepatic, renal, heart, and hematologic functions ( hemoglobin≥ 90g/L, platelets ≥ 80 × 10*9/L, neutrophil ≥1.5 × 10*9/L, serum creatinine≤ 1.5mg/dl, total bilirubin ≤1.5 ×ULN, and serum transaminase≤2.5×ULN)

Exclusion Criteria:

  1. Pregnant or lactating women;
  2. History of other malignancies except cured basal cell carcinoma of skin and carcinoma insitu of uterine cervix;
  3. Prior chemotherapy regimen have included taxane (docetaxel or paclitaxel); 4. Uncontrolled hypertension;

5. Intercurrence with one of the following: coronary artery disease, arrhythmia and heart failure; 6. Urine protein>grade 1; 7. Any factors that influence the usage of oral administration; 8. Patients with a clear tendency of gastrointestinal bleeding; 9. Abnormal coagulation function(INR≥1.5, APTT≥1.5 ULN); 10. Abuse of alcohol or drugs; 11. Less than 4 weeks from the last clinical trial; 12. Prior treatment with antivascular endothelial growth factor or the other anti angiogenesis therapy; 13. Evidence of central nervous system(CNS) metastasis; 14. Disability of serious uncontrolled intercurrence infection.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental group
Apatinib: 500mg, po, qd, every 4 weeks Paclitaxol: 80mg/m2, d1, d8, d15, every 4 weeks
Apatinib 500mg, po, qd, every 4 weeks Paclitaxol: 80mg/m2, d1, d8, d15, every 4 weeks
Andere Namen:
  • Paclitaxol
Placebo-Komparator: Placebo group
Placebo: 500mg, po, qd, every 4 weeks Paclitaxol: 80mg/m2, d1, d8, d15, every 4 weeks
Placebo: 500mg, po, qd, every 4 weeks Paclitaxol: 80mg/m2, d1, d8, d15, every 4 weeks
Andere Namen:
  • Paclitaxol

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-free survival (PFS)
Zeitfenster: Approximately 1 year
The time from randomize to progression or death
Approximately 1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall survival (OS)
Zeitfenster: Approximately 3 years
The time from randomize to death
Approximately 3 years
Objective response rate (ORR)
Zeitfenster: Approximately 1 year
The rate of complete response and partial response according to RECIST guidelines
Approximately 1 year
Disease control rate(DCR)
Zeitfenster: Approximately 1 year
The rate of complete response , partial response and stable disease according to RECIST guidelines
Approximately 1 year
Safety (incidence of adverse events) [
Zeitfenster: Approximately 1 year
Incidence of adverse events
Approximately 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

13. Januar 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Januar 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Januar 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Mai 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Mai 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Mai 2017

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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