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Intraoperative Pleth Variability Index (PVI) Variability

15. Oktober 2020 aktualisiert von: University of California, San Francisco
Pleth Variability Index (PVI) is a variable that is derived from photoplethysmography (PPG) signal. It is used as a surrogate for intravascular volume status intraoperatively. PVI can have significant amount of baseline variability which appears to oscillate at a very low frequency (5-10 minute cycles). This study aims to investigate the origin of these baseline oscillations.

Studienübersicht

Status

Beendet

Detaillierte Beschreibung

PVI is derived from the infrared photoplethysmography signal. Intraoperatively during mechanical ventilation it reflect fluid responsiveness which is a surrogate endpoint of intravascular volume.

PVI signal appears to have significant baseline variability which can not be explained by rapid changes in intravascular fluid volume. The baseline PVI changes also appear to oscillate at a very low frequency, much below any previously identified spontaneous vascular oscillations.

The aim of this study is to investigate weather the PVI variability originates from changes in the infrared photoplethysmography signal or if they are possibly due to the algorithm calculating PVI.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

10

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94122
        • University of California San Francisco

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Neurosurgical and neurointerventional patients will be enrolled as these patients do rarely have sudden intravascular volume changes. Neurointerventional patients typically have no significant intravascular fluid changes, but do not routinely have intra-arterial catheters. Neurosurgical patients have slow, steady fluid shifts due to mannitol administration. Since most all of these patients have intra-arterial cannulas, it allows arterial waveform data collection which can be compared to the PPG signal.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Neurosurgical patients for tumor resection
  • neurointerventional patients
  • general anesthesia with mechanical ventilation
  • communicates in english (consent)
  • over 18 years of age

Exclusion Criteria:

  • unable to sign consent
  • less than 18 years of age

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
neurosurgical patients
Neurosurgical patients undergoing craniotomies for tumor. 25 subjects
Neurointerventional patients
Patients undergoing neurointerventional procedures under general anesthesia. 25 subjects

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
PVI variability
Zeitfenster: 1 hour
PVI variability will be compare to raw infrared photoplethysmography signal
1 hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. November 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. November 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Oktober 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Oktober 2020

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • PT1701

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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Klinische Studien zur Intraoperative Überwachung

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