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Preoperative Stomach Cancer Induction Chemotherapy and Radiation Therapy (President)

16. August 2017 aktualisiert von: ming zeng, MD, Sichuan Provincial People's Hospital

A Phase III Trial of Preoperative or Postoperative Chemoradiation Therapy for Potentially Resectable Adenocarcinoma of Stomach Cancer

Based upon RTOG 9904, this study is to investigate the role of preoperative chemo and chemoradiation for locally advanced gastric cancer.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

450

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shanxi
      • Xi'an, Shanxi, China, 710032
        • Aktiv, nicht rekrutierend
        • Xijing Hospital, GI institute
    • Sichuan
      • Chengdu, Sichuan, China, 610000
        • Rekrutierung
        • friendship Hospital
        • Kontakt:
          • lili deng, MD
          • Telefonnummer: +8613880926676
      • Siyang, Sichuan, China
        • Rekrutierung
        • Ziyang People's Hospital
        • Kontakt:
          • min wei, MD
          • Telefonnummer: +8613980386078

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with potentially resectable adenocarcinoma of the stomach with histologic proof.
  • EUS or MRI stage T3-4, any N, M0.
  • Adequate bone marrow (defined as peripheral absolute granulocyte count of > 2,000/μL, and platelet count of>100,000/μL), liver (bilirubin < 1.5 mg/dl), and renal functions (creatinine < 1.5 mg/dl).
  • Absence of peritoneal disease by laparoscopic staging; no positive cytology of pleural, or pericardial effusion.
  • No prior major surgery or radiotherapy to the stomach, or immunotherapy or chemotherapy for any reason.
  • Patients must have a life expectancy of at least 16 weeks.
  • Performance status of < 2 (Zubrod scale).
  • No biopsy proof of lymph node metastases outside the study field.
  • No evidence of metastatic disease to distant organs.
  • No presence of concurrent or previous malignancies < 5 years, other than noninvasive skin cancer.
  • No uncontrolled or severe cardiac disease, diabetes or hypertension.
  • Signed study-specific consent form prior to study entry.

Exclusion Criteria:

  • Evidence of metastatic disease
  • Prior chemotherapy or radiotherapy
  • Patients with a past history of cancer
  • Patients with other significant underlying medical conditions that may be aggravated by the study treatment or are not controlled
  • Pregnant or lactating females or female patients of childbearing potential who have not been surgically sterilized or are without adequate contraceptive measures
  • Cardiac failure or Sever Pulmonary disease
  • Patients with impaired gastrointestinal absorption for whatever reason
  • Patients medically unfit for cisplatin or taxol chemotherapy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm 1 pre-operative chemoradiation
Chemo1 x 2 followed by ChemRT followed by Surgery followed by Chemo2 x 2

Chemotherapy 1:

First 2 courses of chemotherapy with the Capacitabine /cisplatin/ combination.Capacitabine1 g/me2 day 1 to 14. Cisplatin will be given at 20 mg/m2 as a one-hour bolus on day1-5.

Chemoradiotherapy:

At the end of the second 21 days of chemotherapy and one week of rest (day 57), a total of 45 Gy(1.8 Gyfx/d) of radiotherapy will be given with concurrent capacitabine 625 mg/m2 and weekly Taxol 45mg/m2 over 3 hours for 5 weeks.

Chemotherapy2:

Four to five weeks after chemoradiotherapy, Restaged and surgical resection, a D2 resection is encouraged. Peritoneal cytology will be obtained. The J-tube will be left in for at least 8 weeks after surgery to supplement patient's nutrition.

2nd courses of chemotherapy with the Capacitabine. Capacitabine1 g/me2 day 1 to 14. Chemotherapy will be repeated beginning on Day 29.

Aktiver Komparator: Arm 2 post operative chemoradiation
Surgery followed by Chemo1 x 2 followed by ChemRT followed by Chemo2 x 2

Surgical resection, a D2 resection is encouraged.

Chemotherapy 1:

All patients will first receive two courses of chemotherapy with the Capacitabin /cisplatin/ combination.Capacitabine1 g/me2 day 1 to 14. Cisplatin will be given at 20 mg/m2 as a bolus on day1-5. Chemotherapywill be repeated beginning on Day 22.

Chemoradiotherapy:

At the end of the second 21 days of chemotherapy and one week of rest (day 57), a total of 45 Gy(1.8 Gyfx/d) of radiotherapy will be given with concurrent capacitabine 625 mg/m2 and weekly Taxol 45mg/m2 over 3 hours for 5 weeks.

Chemotherapy2:

2nd courses of chemotherapy with the Capacitabin. Capacitabine 1g/me2 day 1 to 14. Chemotherapy will be repeated beginning on Day 29

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progression Free Survival
Zeitfenster: up to 5 year
up to 5 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Overall Survival
Zeitfenster: up to 5 year
up to 5 year
R0 Resection Rate
Zeitfenster: At time of surgery
At time of surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Studienstuhl: Ming Zeng, MD PhD, Sichuan Academy of Medical Science
  • Studienstuhl: Hongwei Zhang, MD PhD, Xijing Hosptial, GI institute

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

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