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Vertical Splitting of Muscle Layer in Lower Segment Cesarean Sections to Avoid Uterine Vessels Injury

16. Januar 2021 aktualisiert von: Ahmed Abass, Ain Shams University

Comparison Between Vertical Splitting Versus Transverse Cutting of Muscle Layer in Lower Segment Cesarean Sections to Avoid Uterine Vessels Injury: a Randomized Controlled Trial

Cesarean section is one of the oldest surgical interventions in the history of medicine.Many variations in cesarean section technique have been studied.The investigatory team are aiming to decrease blood loss during cesarean section by vertical splitting versus transverse cutting of muscle layer in lower segment cesarean sections to avoid uterine vessels injury.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Cesarean section is one of the oldest surgical interventions in the history of medicine.Since the first documented cesarean delivery in 1020 AD, various modifications have been made in the technique. It was a surgery performed as a last resort, mostly peri- or post-portem.

Many variations in cesarean section technique have been studied.our study aim is to decrease blood loss during cesarean section through decreasing incidence of uterine vessels injury. The investigator supposed that applying Vertical pull on a small C-shaped incision in the lower uterine segment during cesarean section allows the tissues to split along their natural arrangement, decreasing the probability of extension of the wound into the uterine vessels, thus; decreasing blood loss; operative time and maternal recovery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

400

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten, 11311
        • Ahmed Abass

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 35 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Elective cesarean section
  • No medical disorders during pregnancy ( Hypertension, DM , ..)
  • No coagulation disorders either congenital nor acquired.

Exclusion Criteria:

  • Urgent or emergency cesarean section.
  • Multiple pregnancy.
  • Presence of medical disorders during pregnancy ( Hypertension, DM , ..)
  • Presence of coagulation disorders either congenital nor acquired.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Transverse splitting
transverse cutting and/or pulling of lower uterine segment during lower segment cesarean section.
Transverse cutting and/or pulling.of lower uterine segment during lower cesarean section extending the uterine incision laterally.
Aktiver Komparator: Vertical splitting
vertical splitting,of lower uterine segment during lower segment cesarean section.
vertical splitting of lower uterine segment during lower cesarean section making the direction of traction up and downward instead of being laterally and we suppose that this will allow the tissues to split along their natural arrangement, decreasing the probability of extension of the wound into the uterine vessels, thus; decreasing blood loss; operative time and maternal recovery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Uterine vessels injury
Zeitfenster: 1 minute after extraction of the baby and placenta
the surgeon performing the cesarean section will detect if injury of uterine vessels occurred or not while extending uterine incision.
1 minute after extraction of the baby and placenta

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
uterine incision extension
Zeitfenster: 2 minutes extraction of the baby and placenta
the surgeon performing the cesarean section will detect if uterine incision extension occurred or not after extraction of the baby and the placenta.
2 minutes extraction of the baby and placenta
intra-operative blood loss
Zeitfenster: before closure of the abdominal wall layer
blood loss will be assessed by circulating nurse through counting soaked surgical towels and gauze and calculating estimated blood loss in vacation suction system.
before closure of the abdominal wall layer
postpartum hemorrhage
Zeitfenster: first 24 hours after delivery
will be defined by postpartum blood loss of 1000cc
first 24 hours after delivery
postoperative pain
Zeitfenster: 2 hours after delivery
pain scale from 0 to 10 to assess postoperative pain after delivery
2 hours after delivery
postoperative pain
Zeitfenster: 6 hours after delivery
pain scale from 0 to 10 to assess postoperative pain at hours 2 after delivery
6 hours after delivery
postoperative pain
Zeitfenster: 12 hours after delivery
pain scale from 0 to 10 to assess postoperative pain at hours 2 after delivery
12 hours after delivery
postoperative pain
Zeitfenster: 24 hours after delivery
pain scale from 0 to 10 to assess postoperative pain at hours 2 after delivery
24 hours after delivery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Waled Hitler, Prof, AinShams University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Januar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Januar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Vertical splitting in CS

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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