- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03226366
Effect of Emergency Department Care Reorganization on Door-to-antibiotic Times for Sepsis (LDS SWARM)
1. Juni 2020 aktualisiert von: Ithan Peltan, Intermountain Health Care, Inc.
Sepsis is a common syndrome resulting from a dysregulated response to infection.
The timing of antibiotic initiation is an important determinant of outcomes for patients presenting to the emergency department with sepsis.
The potential effect of care reorganization on very early care for sepsis is unknown.
This study will investigate whether multidisciplinary coordination of the initial patient evaluation in the emergency department influences door-to-antibiotic time for septic patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a retrospective cohort study of emergency department sepsis care before versus after implementation of a "swarming" model for simultaneous patient evaluation by multidisciplinary care providers.
The analysis will use data from similar hospitals that did not change sepsis care organization during the study period to control for changes in sepsis care not resulting from the "swarming" intervention.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
3230
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Utah
-
Murray, Utah, Vereinigte Staaten, 84157
- Intermountain Medical Center
-
Riverton, Utah, Vereinigte Staaten, 84065
- Riverton Hospital
-
Salt Lake City, Utah, Vereinigte Staaten, 84143
- LDS Hospital
-
Sandy, Utah, Vereinigte Staaten, 84094
- Alta View Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Adult patients presenting to the ED with sepsis or septic shock
Beschreibung
Primary inclusion criteria:
- Adult patients age ≥18 years
- Presented to the ED of study hospital from May 16, 2015 to April 15, 2016 (pre-implementation cohort) or May 16 to November 15, 2016 (post-implementation cohort)
- Sepsis present in ED (Sequential Organ Failure Assessment [SOFA] score ≥2 points above baseline while in ED plus antibiotic initiation while in the ED)
- Triage acuity score 2-5
Inclusion criteria for supplemental sensitivity analyses:
- Presented to the ED of study hospital between May 16, 2015 and April 15, 2016 (pre-implementation cohort) or May 16, 2016 and February 15, 2017 (post-implementation cohort).
- Sepsis on presentation to ED, defined as initial Sequential Organ Failure Assessment (SOFA) score ≥2 points above baseline plus antibiotics initiation within 24 hours of ED arrival.
Overall exclusion criteria:
- Age <18 years
- No antibiotics within 24 hours of ED arrival
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Pre-implementation (intervention site)
Adult patients age ≥18 years who received usual care after presenting to the ED of the intervention hospital with sepsis or septic shock between May 16, 2015 and April 15, 2016
|
|
|
Post-implementation (intervention site)
Adult patients age ≥18 years eligible to receive immediate evaluation by multidisciplinary team ("swarming") after presenting to the ED of the intervention hospital with sepsis or septic shock between May 16, 2016 and February 15, 2017
|
Simultaneous initial evaluation by the ED physician, nurse, and patient care associate
Andere Namen:
|
|
Pre-implementation (control site)
Adult patients age ≥18 years who received usual care after presenting to the ED of a non-intervention study hospital with sepsis or septic shock between May 16, 2015 and April 15, 2016
|
|
|
Post-implementation (control site)
Adult patients age ≥18 years who received usual care after presenting to the ED of a non-intervention study hospital with sepsis or septic shock between May 16, 2016 and February 15, 2017
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Time From ED Arrival to Administration of First Dose of Antibiotics
Zeitfenster: 24 hours
|
24 hours
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Hospital Mortality
Zeitfenster: Up to 1 year
|
Up to 1 year
|
|
|
ED Length of Stay
Zeitfenster: Up to 1 week
|
Time (minutes) from ED arrival to ED departure
|
Up to 1 week
|
|
Door-to-physician Evaluation Time
Zeitfenster: Up to 24 hours
|
Time (minutes) from subject's arrival in the ED until initial evaluation by a physician.
|
Up to 24 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Ithan Peltan, MD, MSc, Intermountain Health Care, Inc.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
16. Mai 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
31. Januar 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
11. April 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. Juli 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Juli 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
21. Juli 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Juni 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Juni 2020
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- LDS SWARM
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Beschreibung des IPD-Plans
In order to protect patient privacy and comply with relevant regulations, identified data will be unavailable.
Requests for deidentified data from qualified researchers with appropriate ethics board approvals and relevant data use agreements will be processed by the Intermountain Office of Research, officeofresearch@imail.org.
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- ANALYTIC_CODE
- CSR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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