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High Flow Nasal Oxygen Therapy in Perioperative Period of the Adult With Hypercapnic and Hypoxemic Respiratory Faliure

The purpose of this study is to determine the impact of hign-flow nasal therapy on the adult with hypercapnia and hpoxemia respiratory faliure in comparison with standard oxygen therapy ang noninvasive ventilation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Humidified high flow nasal oxygen therapy decreases dilution of the inhaled oxygen and, by matching patient's peak flow, allows accurate delivery of the set FiO2 throughout the whole inspiratory phase.The purpose of this study is to determine the impact of hign-flow nasal therapy on adult hypercapnic respiratory failure by comparing with nasal continuous positive airway pressure

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shanghai
      • Shanghai, Shanghai, China, 200092
        • Rekrutierung
        • Ethics Committee of Xinhua Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Hypoxemic and no hypercapnic acute respiratory failure :
  • severe dyspnea at rest with a respiratory rate >25 breaths/min
  • PaO2/FiO2 <300
  • PaCO2 <45 mmHg,

Exclusion Criteria:

  • age <18 years
  • NPPV contraindications
  • past history of respiratory chronic disease (COPD, cystic fibrosis…)
  • cardiac pulmonary edema
  • Pre-defined intubation
  • other than respiratory organ failure : systolic pressure <90 mmHg,current treatment with epinephrine or norepinephrine, decreased level of consciousness ( Glasgow score ≤ 12)
  • profound aplasia (white cells count <1000/mm 3)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: standard low flow therapy
In the standard low flow therapy is applied continuously through a nonrebreather face mask at a flow rate of 10 liters per minute or more. The rate was adjusted to maintain an oxygen saturation level of 92% or more.
In the standard low flow therapy oxygen group, oxygen at a flow rate of 10 liters per minute or more.
Experimental: high flow nasal oxygen therapy
In the high-flow-oxygen group is passed through a heated humidifier and applied continuously through large-bore binasal prongs, with a gas flow rate of 30-60 liters per minute . The fraction of oxygen in the gas flowing in the system was subsequently adjusted to maintain an Spo2 of 92% or more.
The patient will receive high flow nasal of humidified oxygen, set between 30 to 60 l/min. The inspired fraction of oxygen (FiO2) will be adjusted in order to obtain a SpO2 >92%.
Placebo-Komparator: Noninvasive ventilation
In the noninvasive-ventilation group is delivered to the patient through a face mask that was connected to an ICU ventilator,with pressure support applied in a noninvasive ventilation mode. The Fio2 or PEEP level (or both) were then adjusted to maintain an Spo2 of 92% or more.
The patient will receive successively in a day NPPV and O2-HFN. The NPPV will be applied with an airway humidification achieved by using a heated humidifier and a facial mask adapted to the morphology of the patient. The settings will be adjusted as follow : an inspiratory pressure between 6 to 14 cmH2O, in order to obtain a tidal volume between 7 to 10 ml/kg of predicted weight, a positive expiratory pressure between 0 to 10 cmH2O in order to obtain a SpO2 >92% with the minimal FiO2.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
the number of patients in each group who require endotracheal intubation with mechanical ventilation
Zeitfenster: 28days
To compare the number of patients in each group who require endotracheal intubation with mechanical ventilation
28days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Beatmungsfrei bis zum 28. Tag
Zeitfenster: 28 Tage
28 Tage

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. August 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juli 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juli 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juli 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Dezember 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Dezember 2018

Zuletzt verifiziert

1. November 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • XH-17-008

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

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Klinische Studien zur standard low flow therapy

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