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Serum Endostatin Type 2 Diabetic Patients

18. Januar 2018 aktualisiert von: Hazem Mohamed Elashmawy, Zagazig University

Serum Endostatin Level as a Marker for Coronary Artery Calcification in Type 2 Diabetic Patients With Coronary Heart Disease

To assess the relationship between serum endostatin (ES) and Coronary artery calcification (CAC) in type 2 diabetic (T2DM) patients.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

elevated serum endostatin levels were independently associated with increased risk, severity and progression of coronary artery calcification independent of traditional cardiovascular disease risk factors in T2DM subjects with known coronary artery disease. So, Measurement of serum ES levels can improve the diagnosis of coronary artery calcification and could be useful as a high sensitive marker for the presence and progression of atherosclerosis in T2DM patients.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

110

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Zagazig, Ägypten, 44519
        • Zagazig University, Faculty of Medicine

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

50 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

One hundred ten out documented CAD subjects were divided into two groups; group I (Fifty-five CAD patients without T2DM) and group II (Fifty-five CAD patients with T2DM) addmitted to Zagazig University hospital. Egypt

Beschreibung

Inclusion Criteria: - Patients were between the ages of 50 and 70 years at enrollment.

  • Symptomatic or previously recognized coronary artery disease for all the study population.
  • Type 2 diabetic patients with the onset of type 2 diabetes occurred at age 30 years or older with no history of ketoacidosis for group II subjects.

Exclusion Criteria:

  • left ventricular ejection fraction (LVEF) ≤40%, chronic heart failure, unstable angina, Myocardial infarction, arrhythmia, valvular heart disease, coronary artery bypass surgery, and history of stent placement, liver diseases, malignancy, glomerular filtration rate index < 35 mL/min/m2, serum creatinine level above 4.5 mg/dL, body mass index >30 kg/m2 or < 15 kg/m2, pulmonary edema, stroke, acute infections, severe trauma, recent surgery, inflammatory conditions, thyrotoxicosis, pregnancy and known allergic reactions.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Group I
Fifty-five coronary artery disease patients without type 2 DM

An oral (metoprolol 20 mg) was given to the patients with heart rates > 60 beats/minute and had no contraindications to beta-blockers, one hour before the scan. Sublingual nitroglycerin was given to all patients before CT examination. A 64-slice CT scanner (Sensation 64; Siemens Medical System, Germany) was used for imaging all subjects. All CT examinations were done during inspiratory breath holding.

Endostatin levels were measured using a sandwich ELISA kit according to the manufacturer's instructions endostatin ELISA kit (R&D Systems, Minneapolis, Minnesota, USA

Andere Namen:
  • Computertomographie
Group II
Fifty-five coronary artery disease patients with type 2 DM

An oral (metoprolol 20 mg) was given to the patients with heart rates > 60 beats/minute and had no contraindications to beta-blockers, one hour before the scan. Sublingual nitroglycerin was given to all patients before CT examination. A 64-slice CT scanner (Sensation 64; Siemens Medical System, Germany) was used for imaging all subjects. All CT examinations were done during inspiratory breath holding.

Endostatin levels were measured using a sandwich ELISA kit according to the manufacturer's instructions endostatin ELISA kit (R&D Systems, Minneapolis, Minnesota, USA

Andere Namen:
  • Computertomographie

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Serum Endostatin Level as a Marker for Coronary Artery Calcification in Type 2 Diabetic Patients with Coronary Heart Disease
Zeitfenster: 3-Months
Measurement of serum endostatin and Coronary artery calcification in type 2 diabetic patients patients and non-diabetic patients.
3-Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hazem M Elashmawy, MD. Msc, Faculty of Medicine, Zagazig University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. März 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

11. November 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Januar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

18. Januar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. Januar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Januar 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Januar 2018

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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