- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03466840
Comparison of Coronally Advanced Lingual Flap to Modified MPI for Flap Advancement in Partially Edentulous Patients
14. März 2018 aktualisiert von: Noha Fathi Messalam Diab, Cairo University
Clinical Assessment of Coronally Advanced Lingual Flap to Modified Periosteal Releasing Incision for Flap Advancement in Partially Edentulous Patients Undergoing Guided Bone Regeneration Using Titanium Mesh.
Comparison of cronally advanced lingual flap to modified periosteal releasing incision (MPRI)
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Clinical Assessment and Comparison of Coronally Advanced Lingual Flap to Modified Periosteal Releasing Incision for Flap Advancement in Partially Edentulous Patients Undergoing Guided Bone Regeneration Using Titanium Mesh: A Randomized Clinical Trial
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
7
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Cairo, Ägypten, 0220
- Rekrutierung
- Noha Diab
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Kontakt:
- noha diab
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Partially edentulous patients in the mandibular posterior region.
- Patients with healthy systemic condition.
- Insufficient ridge width (< 5mm).
- Presence of proper inter-arch space for placement of the implant prosthetic part.
- Adequate soft tissue biotype (≥ 2 mm).
Exclusion Criteria:
- Patients with systemic conditions that may interfere with the results of the study.
- Patients with local pathological defects related to the area of interest.
- Unmotivated, uncooperative patients with poor oral hygiene.
- Patients with habits that may jeopardize the implant longevity and affect the results of the study such as smoking, alcoholism or para-functional habits.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: The Coronally Advanced Lingual Flap
On the lingual side of mandible, a full-thickness muco-periosteal flap is elevated until reaching mylohyoid line.
Using a blunt instrument, a connective tissue band is localized continuing with the epimysium of the mylohyoid muscle and is inserted into the inner part of the lingual flap .
The blunt instrument is inserted below the connective band, and with gentle traction in the coronal direction, this muscular insertion was detached from the lingual flap.
Using a "periodontal probe" the amount of advancement is measured.
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: A full-thickness crestal incision is performed from the distal surface of the more distal tooth to retromolar pad and finishing with releasing incision.
On the lingual side, a full-thickness muco-periosteal flap was elevated until reaching mylohyoid line.
Then using a blunt instrument, it was localized a connective tissue band continuing with the epimysium of the mylohyoid muscle.
It is inserted into the inner part of the lingual flap about 5mm from the crest in an apical direction.
The blunt instrument is inserted below the connective band, and with gentle traction in the coronal direction, this muscular insertion was detached from the lingual flap.
Using a "periodontal probe", the amount of advancement is measured.
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Aktiver Komparator: Modified periosteal releasing Incision
A full-thickness muco-periosteal flap is reflected on the buccal side.
Near the base of muco-periosteal flap, the periosteum is incised less than 0.5mm in depth, creating two segments, "coronal segment" and "apical segment," of the periosteal flap.
The flap is pulled with a pair of periodontal forceps laterally.
Subsequently, the "lateral stretching" of the coronal segment of the flap is performed by applying pressure using the blunt face of scalpel blade, or a blunt instrument, with sweeping motion.
This motion helps stretching the flap over the submucosa, thereby permitting the flap to be mobile.Using a "periodontal probe" the amount of advancement is measured
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A full-thickness muco-periosteal flap is reflected on the buccal side.
Near the base of muco-periosteal flap, the periosteum is incised less than 0.5mm in depth, creating two segments, "coronal segment" and "apical segment," of the periosteal flap.
The flap is pulled with a pair of periodontal forceps laterally.
Subsequently, the "lateral stretching" of the coronal segment of the flap is performed by applying pressure using the blunt face of scalpel blade, or a blunt instrument, with sweeping motion.
This motion helps stretching the flap over the submucosa, thereby permitting the flap to be mobile.Using a "periodontal probe" the amount of advancement is measured.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Flap advancement
Zeitfenster: "10 minutes"
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Flap advancement will be measured as a difference between the value before and after in millimeters using periodontal probe.
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"10 minutes"
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Postoperative Pain
Zeitfenster: 1 Week
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Postoperative Pain will be recorded using Numerical Rating scale (NRS) The scores will be recorded postoperatively by the patient for the seven days of observation.
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1 Week
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Postoperative membrane exposure
Zeitfenster: 12 Weeks
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Postoperative membrane exposure will be evaluated at 1, 2, 3, 4, 12 weeks using a periodontal probe in millimeters.
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12 Weeks
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bone density
Zeitfenster: 12 Weeks
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bone density will before and after with cone beam computed tomography (CBCT)
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12 Weeks
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postoperative swelling
Zeitfenster: "1 week"
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postoperative swelling will be recorded using descriptive four point scale(Penarrocha et al.2006).The scores will be recorded postoperatively by the patient for the seven days of observation.
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"1 week"
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Egypt Recruiting, Cairo, Egypt, 02
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2018
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juli 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
25. August 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. Januar 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. März 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
15. März 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. März 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. März 2018
Zuletzt verifiziert
1. März 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- cebc. cairouniversity
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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