Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Cardio-metabolic Risk Factors, Osteoporosis and Thrombus Embolic Assessment, Along Woman's Life

4. Oktober 2018 aktualisiert von: Silvia Maffei

Cardio-metabolic Risk Factors, Osteoporosis and Thrombus Embolic Assessment, Along Woman's Life: an Observational Retrospective Study

Background: It is well known that health risks change during lifespan. The weight of a single risk factor increases with aging. The clinical significance of a single risk factor is clear but there is a lack on the effectof multiple risk factors linked together along different hormones condition of women's life in particular regarding to metabolic syndrome, osteoporosis, and thromboembolic risk.

Aim: 1) characterization and follow up of cardiometabolic risk in women of childbearing age; 2) characterization and follow up of cardiometabolic risk and osteoporosis in menopausal-transition women and in post-menopausal women;

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Background: It is well known that health risks change during lifespan. The weight of a single risk factor increases with aging. The clinical significance of a single risk factor is clear but there is a a lack on the effectof multiple risk factors linked together along different hormones condition of women's life in particular regarding to metabolic syndrome, osteoporosis, and thromboembolic risk. Moreover some pathological but reversible conditions during pregnancy may represent an incursion in metabolic syndrome and a sing of future cardiovascular disease.

Aim: 1) characterization and follow up of cardiometabolic risk in women of childbearing age; 2) characterization and follow up of cardiometabolic risk and osteoporosis in menopausal-transition women and in post-menopausal women; in outpatients referring to FTGM Ambulatory of cardiovascular gynecology and osteoporosis in Pisa.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1100

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Outpatients referred to the Gynecologic Endocrinology and Osteoporosis Unit of Fondazione CNR-Regione Toscana G. Monasterio, Pisa, Italy.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Outpatients referred to the Gynecologic Endocrinology and Osteoporosis Unit of Fondazione CNR-Regione Toscana G. Monasterio, Pisa, Italy, who have authorized the use of their personal data

Exclusion Criteria:

  • History of/or current neoplastic disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Postmenopausal women
Outpatients referred to the Gynecologic Endocrinology, FTGM

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Effects of different contraceptive therapies on change of insulin sensitivity, lipidemic and inflammatory profile, coagulation and anthropometric parameters in fertile age women
Zeitfenster: Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)

For each patient are collected data about:

Oral glucose test tolerance (OGTT) with measures of glycemia (mg/dL) and insulinaemia (uU/mL) performed 7 times in 3 hours to obtain measure of insulin sensitivity (Matzuda-Index, OGIS Oral Glucose Insulin Sensitivity Index: (mL/min*m2)

Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Effects of HRT and metabolic treatments on change of insulin sensitivity, lipidemic and inflammatory profile, coagulation, anthropometric parameters in menopausal transition and postmenopausal women.
Zeitfenster: Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)
improvement of climacteric symptoms (Green Scale)
Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)
Effects of "bone therapies" on change of bone mineral density (BMD) in menopausal transition and post-menopausal women
Zeitfenster: Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)

For each patient were collected:

Bone DEXA: lumbar spine, total femoral (TF) and femoral neck (FN): BMD (g/cm2 ) of L1-L4, FN and TF BMD (g/cm2)

Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)
Effects of "bone therapies" on change of T-score in menopausal transition and post-menopausal women
Zeitfenster: Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)

For each patient were collected:

Bone DEXA: lumbar spine, total femoral (TF) and femoral neck (FN): T-Score L1-L4, T-Score FN, T-Score TF

Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)
Effects of "bone therapies" on change of Blood-markers of bone metabolism in menopausal transition and post-menopausal women
Zeitfenster: Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)

For each patient were collected:

Blood-markers of bone metabolism: Total Calcium(mmol/L), Ionized Calcium(mmol/L), alkaline bone phosphatase(ng/mL), Osteocalcin(ng/mL), Procollagen typeI, CTx(ng/mL), NTx(ng/mL), PTH(pg/mL), Vit D 25-OH(ng/mL).

Each patient is evaluated at t=0 (baseline) and after 3 months (t=1). To verify the permanence of change during also the follow up the same measures are repeated at 12 (T=2) months and then once a year (t=3, t=4) (when necessary)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Silvia Maffei, MD, Fondazione Toscana Gabriele Monasterio

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

22. Juni 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. September 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Oktober 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Oktober 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Oktober 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Oktober 2018

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 3605/2012

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Frauengesundheit

3
Abonnieren