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Comparing Local Anesthetics for TAP Block During Abdominally-based Free Flap for Breast Reconstruction

24. Dezember 2021 aktualisiert von: Galen Perdikis, Vanderbilt University Medical Center

Double-Blinded Randomized Control Trial Comparing Liposomal Bupivacaine and Bupivacaine Hydrochloride in Transversus Abdominis Plane Blocks Prior To DIEP Flap for Breast Reconstruction

This study will compare the efficiency of transversus abominus plane (TAP) block using liposomal bupivacaine versus plain bupivacaine that is administered in the operating room under ultrasound guidance prior to the in patients undergoing abdominally-based free flap breast reconstruction at Vanderbilt University Medical Center.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Transversus Abdominis Plane (TAP) blocks are commonly used as part of Enhanced Recovery After Surgery (ERAS) pathway. This prospective, double-blinded, randomized control trial compares post-operative pain and narcotic consumption after deep inferior epigastric artery perforator (DIEP) breast reconstruction with liposomal bupivacaine (LB) compared to bupivacaine hydrochloride (BHCl). Subjects undergoing DIEP flaps were randomly assigned LB or BHCl, performed using ultrasound-guided TAP block technique pre-procedurally. Primary outcomes were postoperative narcotic analgesia required in oral morphine equivalents (OME) from postoperative day (POD) 0 to 7. Secondary outcomes included POD 1-7 pain Numeric Rating Scale (NRS), non-narcotic pain medication consumption, time to first narcotic use, return of bowel function, and length of stay (LOS).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

60

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37212
        • Vanderbilt University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 85 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. age between 18-85 years
  2. males or females
  3. plastic surgery for abdominally-based free flap breast reconstruction.

Exclusion Criteria:

  1. those not candidates for TAP blocks due to allergies to the medications (e.g., bupivacaine)
  2. those with anatomic contra-indications to performing a TAP block
  3. those unwilling to participate in follow-up assessments
  4. vulnerable populations
  5. chronic pain or associated diagnosis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: TAP block with liposomal bupivacaine
Local analgesia (TAP blocks) will be administered under ultrasound guidance in the operating room after the patient is intubated and under general anesthesia. Under sterile conditions and ultrasound guidance, the fascial plane between the internal oblique and transversus abdominis muscles (muscles of the abdominal wall) will be identified at the anterior axillary line, midway between the costal margin and iliac crest. The epidural needle will be inserted through the skin to the appropriate fascial plane, and the local anesthetic will be injected in that plane. 20mL of Exparel® 1.3% mixed with 20mL of 0.25% bupivacaine, for a total of 40mL of local anesthestic mixture, 20mL to be injected on each side.
20mL of Exparel® 1.3% mixed with 20mL of 0.25% bupivacaine, for a total of 40mL of local anesthestic mixture, 20mL to be injected on each side.
Andere Namen:
  • PFUND
Aktiver Komparator: TAP block with regular bupivacaine
Local analgesia (TAP blocks) will be administered under ultrasound guidance in the operating room after the patient is intubated and under general anesthesia. Under sterile conditions and ultrasound guidance, the fascial plane between the internal oblique and transversus abdominis muscles (muscles of the abdominal wall) will be identified at the anterior axillary line, midway between the costal margin and iliac crest. The epidural needle will be inserted through the skin to the appropriate fascial plane, and the local anesthetic will be injected in that plane. 20mL of 0.25% bupivacaine injected on each side.
20mL of 0.25% bupivacaine injected on each side.
Andere Namen:
  • Bupivacain-HCl

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Amount of Supplemental Postoperative Narcotic Analgesia in Oral Morphine Equivalents (OME)
Zeitfenster: Postoperative day (POD) 1 to 7
Amount of supplemental postoperative narcotic analgesia (both intravenous and oral) required by study groups in oral morphine equivalents
Postoperative day (POD) 1 to 7

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pain Measure
Zeitfenster: Post operative day (POD) 1 to 7
Pain as measured by numeric rating scale ranging from 0 (no pain) to 10 (worst pain ever).
Post operative day (POD) 1 to 7
Time to First Opiate Use
Zeitfenster: 0-29.8 hours post operation
Time from end of surgery to time of first opioid intake measured in hours
0-29.8 hours post operation
Time to Return of Bowel Function
Zeitfenster: 1 to 4 days post operation
Mean time in days at which patients had a return of bowel movement post op
1 to 4 days post operation
Length of Stay
Zeitfenster: 1 to 4 days
Length of hospital stay post operatively
1 to 4 days
Ambulation
Zeitfenster: 1 day post op
Time to first ambulate post op (in days)
1 day post op
Non-narcotic Pain Medication Intake: Acetaminophen
Zeitfenster: Post op day 1 to 7
The total use of the non-narcotic pain medication Acetaminophen was recorded during hospitalization
Post op day 1 to 7
Non Narcotic Pain Medication Intake: Cyclobenzaprine
Zeitfenster: Post op day 1 to 7
The total use of the non-narcotic pain medication Cyclobenzaprine was recorded during hospitalization
Post op day 1 to 7
Non Narcotic Pain Medication Intake: Gabapentin
Zeitfenster: Post op day 1 to 7
The total use of the non-narcotic pain medication gabapentin was recorded during hospitalization
Post op day 1 to 7
Non Narcotic Pain Medication Intake: Celebrex
Zeitfenster: post op day 1 to 7
The total use of the non-narcotic pain medication celebrex was recorded during hospitalization
post op day 1 to 7
Non Narcotic Pain Medication Intake: Ondansetron
Zeitfenster: Post op day 1 to 7
The total use of the non-narcotic pain medication ondansetron was recorded during hospitalization
Post op day 1 to 7

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Galen Perdikis, MD, Vanderbilt University Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

13. Juni 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. März 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. März 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Oktober 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Oktober 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Oktober 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. Januar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Dezember 2021

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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