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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04090450
Optimisation of Radiotherapy in Rectal Cancer (ORREC) (ORREC)
12. September 2019 aktualisiert von: DR PETER MBANU, University of Manchester
Optimisation of Radiotherapy to Achieve Increased Organ Preservation in Rectal Cancer (ORREC)
This is a retrospective study using images acquired routinely for diagnosis of rectal cancer to see if these could be used to predict responses to radiotherapy treatment and if it can, whether the treatment can be optimised to produce better outcome for patients.
Using a clinical database, patients who have had neo-adjuvant chemo-radiotherapy will be recruited, their diagnostic images and radiotherapy planning scan will be obtained.
By use of imaging registration and clinical information, the question of why some patients respond well to radiotherapy and some don't could be answered.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The treatment of locally advanced rectal cancer is primarily radiotherapy (+/- chemotherapy) followed by surgery.
The reason for radiotherapy is to reduce the risk of recurrence after surgery or to shrink the tumour first so that when surgery is done all the cancer will be successfully removed otherwise some will be left behind to grow.
More than 80% of patients require a stoma after their surgery, some get reversed by two years after surgery but a third has it lifelong.
About 15% of patients after radiotherapy have no disease left (clinical complete response) and can be monitored closely after radiotherapy and will not need to have surgery or stoma.
Surgery carries a risk of death and complications, having a stoma have a lot of complications and have an effect on patient's quality of life, most end up not going out much and withdraws from friends and family due to the risk of accidents in public places.
This study is aimed at looking at ways to increase the number of patients that do not require surgery after radiotherapy by looking at the differences between those that responded well to radiotherapy and the ones that did not by comparing their diagnostic and treatment scans.
The main question to answer is why some patients have complete response to radiotherapy and others don't.
Is there a way to increase the number of these patients through changes in radiotherapy?
The study will be looking at the diagnostic images and radiotherapy planning scans to compare these two groups.
Is there a way of predicting who will respond to radiotherapy treatment?
If there is, modifications could be made to the type of treatment given.
This study will be looking to radiomics techniques to develop this.
This retrospective study will only make use of scans that patients have already had for their diagnosis and treatment so no patient intervention is required.
Patients will be recruited using the clinical and research database of the Christie hospital which is the largest cancer centre in the UK.
The study is funded by the charitable fund of the Christie Hospital NHS Foundation Trust.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
1500
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Peter Mbanu
- Telefonnummer: 01619183422
- E-Mail: peter.mbanu@postgrad.manchester.ac.uk
Studienorte
-
-
England
-
Manchester, England, Vereinigtes Königreich, M20 4BX
- Christie Hospital NHS Foundation Trust
-
Kontakt:
- Peter Mbanu
- Telefonnummer: 01619183422
- E-Mail: peter.mbanu@postgrad.manchester.ac.uk
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients who are treated with neo-adjuvant chemo-radiotherapy recruited from the clinical data of the Christie Hospital NHS databases
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically confirmed rectal adenocarcinoma.
- Received pelvic radiotherapy (+/- chemotherapy) as neo-adjuvant treatment
- Age 18 and above
Exclusion Criteria:
- Other rectal pathologies.
- Patients less than 18yrs at diagnosis.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Radiotherapy volumes (cm^3)
Zeitfenster: 24 months
|
The volume that receives radiotherapy treatment.
|
24 months
|
Radiotherapy dose distribution (Gy/cm^3)
Zeitfenster: 24 months
|
Radiotherapy dose delivered to a given volume
|
24 months
|
MR radiomics extracted features.
Zeitfenster: 24 months
|
Distinctive qualitative pixel features that can be extracted from area of disease in radiological images.
|
24 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
23. September 2019
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. April 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
31. März 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
11. September 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. September 2019
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
16. September 2019
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
16. September 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
12. September 2019
Zuletzt verifiziert
1. September 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
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- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Gastrointestinale Neubildungen
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Magen-Darm-Erkrankungen
- Darmerkrankungen
- Darmtumoren
- Rektale Erkrankungen
- Kolorektale Neubildungen
- Adenokarzinom
- Rektale Neoplasien
Andere Studien-ID-Nummern
- IRAS 265989
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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