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Early rhBNP on Myocardial Work in Patients With STEMI

6. November 2019 aktualisiert von: RenJi Hospital

The Impact of Early rhBNP on Myocardial Work in Patients With Anterior ST-segment Elevation Myocardial Infarction After Percutaneous Coronary Intervention

The study intends to evaluate the efficacy of early rhBNP on myocardial work in patients with anterior ST-segment elevation myocardial infarction after percutaneous coronary intervention

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

200

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1. Anterior myocardial infarct (anterior myocardial infarct is defined as persistent chest pain for 30 mins at least, with ST-segment elevation of at least 0.2 mV in two or more contiguous precordial leads) within 12 hours after onsets of symptom;

    2. No contraindication for rhBNP;

    3. Left anterior descending (LAD) as culprit vessel, with TIMI 0-1 grade.

Exclusion Criteria:

  • 1.Cardiogenic shock (systolic BP <90mmHg after fluid infusion or systolic BP<100mmHg after vasoactive drugs);

    2. History of myocardial infarct;

    3.Severe arrhythmia: with III degree A-V block ,atrial fibrillation,ventricular fibrillation,ventricular tachycardia;

    4. Any history of severe renal or hepatic dysfunction (hepatic failure, cirrhosis, portal hypertension or active hepatitis); neutropenia or thrombocytopenia; known acute pancreatitis;

    5. Pregnant or lactating;

    6. life expectancy≤12 months;

    7. Inability to follow the protocol and comply with follow-up requirements or any other reason the investigator feels would place the patient at increased risk;

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: rhBNP
intrakoronare rhBNP-Injektion 1,5 ug/kg Aufsättigungsdosis, mit intravenöser Injektion 0,0075–0,01 ug/kg/min, 72 Stunden lang anhaltend.
rhBNP intrakoronare Injektion 1,5 ug/kg Ladedosis, bei intravenöser Injektion 0,0075–0,01 ug/kg/min anhaltend für 72 Stunden.
Placebo-Komparator: Control
Saline intra-coronary injection 0.15ml/kg loading dose, with same intravenous injection speed for 72 hour after randomization.
Saline intra-coronary injection 0.15ml/kg loading dose, with same intravenous injection speed for 72 hour.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Global myocardial work efficiency by echocardiography
Zeitfenster: 30 days after PCI

Echocardial myocardial work (MW) may identify early abnormalities in left ventricular(LV) function and may establish a more sensitive index for early stage LV dysfunction.Global MW was quantified by calculating the rate of regional shortening by differentiation of the strain tracing and multiplying by instantaneous LV pressure. This instantaneous measure of power was this integrated over time to measure MW as a function of time during systole (time interval from mitral valve closure through to mitral valve opening). During LV ejection, segments were analyzed for wasted work (WW) and/or constructive work (CW), with global values determined as the averages of all segmental values and displayed on the LV pressure-strain loop diagram.

Global myocardial work efficiency (GWE; %), constructive MW divided by the sum of CW and WW, expressed as a percentage.

30 days after PCI

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Global myocardial work index by echocardiography
Zeitfenster: Day 1, 7, 30 after PCI
Global myocardial work index (GWI): total work within the area of the LV PSL calculated frommitral valve closure to mitral valve opening.
Day 1, 7, 30 after PCI
Global myocardial constructive work by echocardiography
Zeitfenster: Day 1, 7, 30 after PCI
Global myocardial constructive work (mm Hg %), an estimate of the work performed by the LV segments consisting of shortening during systole plus lengthening in isovolumic relaxation.
Day 1, 7, 30 after PCI
Global myocardial waste work by echocardiography
Zeitfenster: Day 1, 7, 30 after PCI
Global myocardial waste work (mm Hg %), an estimate of negative work of the LV segments consisting of myocardial lengthening during systole plus any shortening during isovolumic relaxation.
Day 1, 7, 30 after PCI
Clinical Outcomes
Zeitfenster: 30 days after PCI
Compound endpoints of all cause death, non-fatal reinfarction, heart failure, and stroke;
30 days after PCI

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Song Ding, MD,Ph.D., Ren Ji Hospital, School of Medicine, Shanghai Jiao Tong University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

30. November 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. September 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

30. November 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. November 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. November 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. November 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. November 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. November 2019

Zuletzt verifiziert

1. November 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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