Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Decoding Motion Planning Using Cortical Potentials

26. Mai 2020 aktualisiert von: Jo Ghillebert, Vrije Universiteit Brussel

Decoding Motion Planning Using Cortical Potentials in People With a Transfemoral Amputation and Able-bodied Individuals

The team will investigate the user's intention to move by using cortical activity during a sit to stand movement performance in people with a transfemoral amputation and able-bodied individuals. The goal is to get insights in pre-movement onset indicators within the brain that initiate the sit to stand transfer. The hypothesis is that people with a transfemoral amputation use different brain locations for motion planning compared to able-bodied individuals.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The evolution of lower limb prostheses has made considerable progress in the past decades. There has been a transition from passive (e.g. Total knee®, Össur) to quasi-passive (e.g. C-leg®, Otto Bock) and eventually to active prostheses (e.g. Power knee®, Össur). The development always focused on an amputation as a primary peripheral disorder. For example, manufacturers have been searching to compensate the loss of muscle mass by adding torque into the prosthesis. However, few considerations have yet been taken to the fact that central adaptations are also observed after amputation in terms of neuroplasticity and reorganization.

The atypical motion planning strategies of people with a lower limb amputation (LLA) could possibly be related to the challenges that they experience during daily activities, such as the sit to stand transfer. Standing up from a chair is a relevant clinical problem and current devices do not yet relieve the asymmetrical loading. A few studies have already investigated the muscular activity during a sit to stand movement in people with a LLA and able-bodied individuals. The movement is characterized by a forward displacement of the centre of mass with the highest activation of the m. gluteus maximus, m. adductor magnus and m. biceps femoris.The sit to stand transfer is a potential movement to investigate brain activity incorporating the advantages and disadvantages of EEG measurements.

Until now, the development of lower limb prostheses approaches people with a LLA as a peripheral disorder whereas relevant central adaptations are also observed. Therefore, the purpose of this study is to identify the cortical activity that is responsible for successfully completing a sit to stand transfer. The hypothesis is that different brain locations are activated in people with a transfemoral amputation for motion planning compared to able-bodied individuals.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

10

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Brussel, Belgien, 1050
        • Rekrutierung
        • Vrije Universiteit Brussel
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age: 25 - 75 years
  • Gender: men and women
  • Level of amputation: unilateral transfemoral
  • Vascular or traumatic cause of amputation
  • Medicare Functional Classification Level25: K3-4
  • Participants are able to stand up from a chair and return to the seated position without support of their hands for ten repetitions
  • Participants wear their prosthesis for at least 8 hours/day (Prosthetic use has been shown to have an influence on functional reorganization)
  • No cognitive impairment. This will be objectified with the mini-mental state examination (score on 30)

Exclusion Criteria:

  • Any neurological disease
  • No upper limb or bilateral amputation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: People with a lower limb amputation

Participants will perform four tasks in a randomized order:

  • sit to stand
  • dorsi flexion of the foot
  • knee extension
  • hip extension

Participants will perform four tasks in a randomized order:

  • sit to stand
  • dorsi flexion of the foot
  • knee extension
  • hip extension
Experimental: Able bodied individuals

Participants will perform four tasks in a randomized order:

  • sit to stand
  • dorsi flexion of the foot
  • knee extension
  • hip extension

Participants will perform four tasks in a randomized order:

  • sit to stand
  • dorsi flexion of the foot
  • knee extension
  • hip extension

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
ElectroEncephalography in milliseconds
Zeitfenster: Approximatley 9 months
Movement related cortical potential before the actual movement
Approximatley 9 months
ElectroMyography activity in milliseconds
Zeitfenster: Approximatley 9 months
Amplitude
Approximatley 9 months
ElectroMyography timing
Zeitfenster: Approximatley 9 months
Time of movement onset
Approximatley 9 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Duration of the sit to stand test
Zeitfenster: Approximatley 9 months
Duration of the sit to stand test
Approximatley 9 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. August 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. März 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. März 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. März 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. Mai 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Mai 2020

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • EEGstudy

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Daily activities

Abonnieren