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Pyrotinib, Trastuzumab And Abraxane in HER2-positive MBC With Brain Metastasis

19. November 2020 aktualisiert von: Zhiyong Yu, Shandong Cancer Hospital and Institute

A Single-arm, Open-label Study Of Pyrotinib Combined WithTrastuzumab And Abraxane in Patients With Brain Metastases From HER2-positive Metastatic Breast Cancer

The purpose of this study is to assess the efficacy and safety of pyrotinib combined with trastuzumab and abraxane in HER2-positive MBC with brain metastasis.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Overexpression of HER2 is associated with increased incidence of brain metastases in breast cancer, accounting for about 20-50% of HER2 positive breast cancer. Treatment strategy ranged from local therapies to systemic anti-HER2 therapies, prognosis of patients with brain metastases remains poor. Previous clinical trials had demonstrated the efficacy of trastuzumab and TKIs for brain metastasis.

Pyrotinib is an oral tyrosine kinase inhibitor targeting both HER-1 and HER-2 receptors. We designed the study to explore the efficacy and safety of pyrotinib combined with trastuzumab and abraxane in HER2-positive MBC with brain metastasis.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shandong
      • Jinan, Shandong, China
        • Zhiyong Yu

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Aged >18 years.
  • ECOG performance status ≤2.
  • Histologically or cytologic confirmed HER2 positive advanced breast cancer.
  • MRI confirmed brain metastases. According to RECIST 1.1, at least one measurable lesion exists.
  • No limit of previous chemotherapy lines.
  • Previously have not reveived capecitabine or disease progression of capecitabine after 6 months, or progression of capecitabine adjuvant therapy after one year;
  • Life expectancy of more than 3 months.
  • Required laboratory values including following parameters: ANC: ≥ 1.5 x 10^9/L;Platelet count: ≥ 100 x 10^9/L;Hemoglobin: ≥ 9.0 g/dL;Total bilirubin: ≤ 1.5 x upper limit of normal (ULN);ALT and AST: ≤ 1.5 x ULN (or ≤ 5×ULN in patients with liver metastases);BUN and creatine clearance rate: ≥ 50 mL/min;LVEF: ≥ 50%;QTcF: < 470 ms for female and < 450 ms for male.
  • Signed the informed consent form prior to patient entry.

Exclusion Criteria:

  • Patients with brain metastases who have extensive meningeal metastases and are treated with hormone dehydration.
  • Subjects with third space fluid(such as a large amount of pleural effusion and ascites) that can not be controled by drainage or other methods. (such as pleural effusion and ascites).
  • Received whole brain radiotherapy, chemotherapy, surgery or target therapy within 2 weeks prior to randomization. Received hormone therapy within 1 weeks prior to randomization, Received the nitrosoureas or mitomycin chemotherapy within 6 weeks prior to randomization.
  • Participated in other clinical trial within 4 weeks prior to randomization.
  • Treated or treating with HER2 tyrosine kinase inhibitors (TKIs) (including Lapatinib, Neratinib and Pyrotinib).
  • Second malignancies within 5 years, except for cured carcinoma in-situ of uterine cervix, skin basal cell carcinomaand squamous-cell carcinoma.
  • Receiving any other anti-tumor therapies at time of study screening visit.
  • There are no other serious and/or uncontrolled diseases that may affect research participation, including any of the following: (1) unable to swallow, chronic diarrhea and intestinal obstruction and factors influencing the usage of oral administration; (2) has allergies or a known history of hypersensitivity to the drug components of this program; History of Immunodeficiency, acquired or congenital immunodeficiency (HIV positive) ,history of organ transplantation; (3) History of any kind of Heart disease, including 1) Myocardial infarction; 2) Heart failure; 3) Any other heart disease judged by researcher as not suitable for participating in this study, etc; (4) Infection.
  • All female patients in breastfeeding period or in child-bearing period or with positive pregnancy test result or refusing to take a reliable method of birth control during the study.
  • Any other situations judged by investigator as not suitable for participating in this study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Pyrotinib Plus Trastuzumab And Abraxane
Pyrotinib::400mg/d,qd,po
8 mg/kg intravenously (IV) on Day 1 of Cycle 1, followed by 6 mg/kg on Day1 of each 21-day cycle
Abraxane 125mg/M2, qw iv

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective Response Rate (ORR) of Intracranial Lesion
Zeitfenster: Estimated up to 1 year
Refers to the proportion of patients whose Intracranial Lesion have shrunk to a certain proportion and maintained for a certain period of time, including cases of CR and PR, RECIST 1.1 were used to assess objective tumor remission
Estimated up to 1 year
Progression Free Survival(PFS) of Intracranial Lesion
Zeitfenster: Estimated up to 1 year
the date from the first dose to the first occurrence of Intracranial Lesion progression or death from any cause, whichever occurs first
Estimated up to 1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression Free Survival(PFS)
Zeitfenster: Estimated up to 1 year
the date from the first dose to the first occurrence of disease progression or death from any cause, whichever occurs first
Estimated up to 1 year
Objective Response Rate (ORR)
Zeitfenster: Estimated up to 1 year
Refers to the proportion of patients whose lesion have shrunk to a certain proportion and maintained for a certain period of time, including cases of CR and PR, RECIST 1.1 were used to assess objective tumor remission
Estimated up to 1 year
disease control rate(DCR)
Zeitfenster: Estimated up to 1 year
Percentage of confirmed complete remission (CR), partial remission (PR), and disease stable (SD) cases in patients with evaluable efficacy
Estimated up to 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Januar 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. März 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. November 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. November 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

20. November 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. November 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. November 2020

Zuletzt verifiziert

1. November 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

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