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Infection Control for Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (IC-COVID-19)

9. Mai 2021 aktualisiert von: Prashant Nasa, NMC Specialty Hospital

Expert Statements on Infection Control in Intensive Care Unit for Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2

The investigators aim to develop expert consensus statements on infection control management of severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) in intensive care units (ICU).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The COVID-19 pandemic has resulted in a considerable change in the infection control protocols in the hospitals, especially ICU. The ICU management of these patients requires robust infection control measures in order to prevent cross-transmission of SARS-CoV-2 (to healthcare workers (HCWs) and other patients) and hospital acquired bacterial or fungal infections. The understanding of epidemiological characteristics of SARS-CoV-2 and pathophysiology of coronavirus disease 2019 (COVID-19) along with evidence on transmission of SARS-COV-2 in controlled healthcare-setting is still evolving. The mode of transmission of SARS-CoV-2 is airborne, through droplets or fomites. Respiratory interventions performed in these patients in ICU, such as non-invasive ventilation, high flow nasal oxygen or tracheal intubation are considered to be aerosol generating procedures and may lead to airborne transmission of SARS-CoV-2. In the absence of the robust evidence, there are no specific recommendations available on infection control of SARS-CoV-2 in ICU.

The objective of this study is to achieve consensus statements on the infection control management of SARS-CoV-2 in ICU.

The whole process of this study will be done in the form of three-four rounds of Google Forms-based Delphi surveys. The survey questionnaire, will be prepared by the investigators after systematic search of available literature and concern areas in the infection control of SARS-CoV-2 in ICU. The objective is to achieve consensus statements on the infection control management of SARS-CoV-2 in ICU.

The survey questionnaire is divided into five sections: 1.Design and engineering 2.Health-care workers and visitors 3. Personal protective equipment 4. Patient and procedures 5. Disinfection and sterilisation.

The majority of these questionnaire statements are to be rated on Likert scale and others have multiple choices. The participating experts comments and feedback will be collected through comment section after each question in round one. All the subsequent surveys will be iterative and the experts can give their opinion in each round using either open text or directly to steering group of investigators.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

35

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

25 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

40 global experts in infectious disease, infection control, sepsis, respiratory failure or public health and involved in the management of COVD-19 will be invited to participate in study through e-mail with final expected participation of 35-40 experts.

Beschreibung

Inclusion criteria for participants Health care professionals involved in the management of COVID-19 patients with publications and expertise in infectious disease, infection control, sepsis, respiratory failure or public health.

Exclusion Criteria:

  • Those who do not accept the invitation or not meeting any of the inclusion criteria.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Consensus using participating experts opinions.
Zeitfenster: 30 days

For statements with responses on an ordinal 7-point Likert scale, 'agreement' is defined as a score of 5-7, 'neutral' by a score of 4 and 'disagreement' by a score of 1-3. Consensus is defined as achieved when >70% of the experts voted for a given option in Likert scale statement. Median and interquartile range (IQR) were used to describe the central tendency and dispersion of responses. For multiple-choice questions (MCQs), consensus is defined as achieved if >80% of the experts voted for a particular option.

Stability in the responses will be assessed from round two onwards. Stability will be assessed between the two concluding rounds for each statement, using the non-parametric chi square (χ2) test. p < 0·05 is considered as a significant variation or unstable.

30 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sheila Myatra, MD, Tata Memorial Hospital, Mumbai, India

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

29. März 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

25. April 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Dezember 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Dezember 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. Dezember 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Mai 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Mai 2021

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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