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Tislelizumab Plus Anlotinib for Immunotherapy Resistant Gastrointestinal Cancer

2. März 2021 aktualisiert von: Shen Lin, Peking University

Efficacy and Safety of Tislelizumab Plus Anlotinib in PD-1/PD-L1 Resistant Metastatic Gastric or Colorectal Cancer: a Single Arm Phase II Clinical Trial

Immunotherapy acquired resistance was observed in clinical practice. The investigators intended to add anlotinib to PD-1 inhibitors, hoping reverse the resistance.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Anti-angiogenesis seems have positive effects on tumor immune microenvironment. the combination of PD-1/PD-L1 inhibitors and TKIs exhibited favorable efficacy on gastrointestinal malignancies. Here the investigators want to examine the efficacy and survival benefit from the combination therapy to PD-1 acquired resistance patients, which turns out to be critical issues in recent years.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Beijing
      • Beijing, Beijing, China, 100142
        • Rekrutierung
        • Beijing Cancer Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ECOG scored 0 or 1, ≥18 years old, expected OS≥3 months;
  • Histology confirmed unresectable or metastatic gastric/gastroesophageal junction adenocarcinoma or colorectal cancer;
  • ≥1 evaluable lesion based on RECIST 1.1;
  • Patients received PD-1/PD-L1 in the last treatment line, and should meet following conditions:

    i) there was no severe immune-related adverse events, ii) the duration between tumor progression and screening should be 3-12 weeks, iii) the best evaluation results should be PR or CR when receiving PD-1/PD-L1 treatment but progression was confirmed in the latest evaluation, iv) patients were diagnosed with special pathology subtypes, that are sensitive to immunotherapy, such as dMMR, MSI-H tumors, or gastric cancer with PD-L1 CPS≥10, PFS≥6 months in the last treatment line;

  • laboratory test should meet following standard: i) HB≥90g/l, neutrophils≥1.5*10^9/L, plt≥100*10^9, ii) ALT and AST<2.5xULN (5ULN for liver metastatic patients), TBIL≤2×ULN, Cr≤1.5×ULN, and Ccr>50μmol/L iii) APTT, INR and PT≤1.5×ULN iv) LVEF≥50%
  • for female participants, Hcg should be negative and both male and female participants should have contraception measures
  • participants should be informed consent, and voluntary.

Exclusion Criteria:

  • received anlotinib or other TKIs previously;
  • allergic to other monoclonal antibody before the treatment;
  • diagnosed with other malignancy in last five years (cured skin basal carcinoma, prostate cancer or cervical caner in situ were excluded)
  • concurrent with other active autoimmune disease;
  • any condition that require immune suppressor, such as cortisol (>10mg/d prednisone equally), CTX;
  • conditions affect oral absorption (eg: dysphagia, intestinal obstruction; chronic diarrhea);
  • uncontrolled pleural effusion, hydropericardium and seroperitoneum;
  • brain metastasis;
  • received other anti-tumor treatment in past 3 weeks, eg: surgery, radiotherapy, target therapy, immunotherapy, and traditional Chinese therapy (target therapy less than 5 half-life period, 5-Fu less than 14 days were excluded);
  • concurrent with uncontrolled other diseases, i) hypertension (>150/90mmHg) ii) unstable angina pectoris, ≥ level 2 heart failure, arrhythmia within last 6 months; iii) clinical meaningful liver disease, eg: active HBV/HCV hepatitis; iv) HIV positive; v) uncontrolled diabetes; vi) urine protein ≥++ or 24h urine protein >1g;
  • injected vaccine in past 4 weeks, or administrated with antibiotics;
  • investigator assumed improper conditions, such as mental disease, family or society factors.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: tislelizumab+anlotinib
patients will be administrate with dual drugs, tislelizumab plus anlotinib.
For included participants, tislelizumab would be administrated 200mg q3w iv.
Patients will be administrated with Anlotinib 12mg p.o. d1-d14 q3w.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
objective response rate
Zeitfenster: 2 years
the rate of patients reached PR or CR based on RECIST 1.1
2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
progression-free survival
Zeitfenster: Up to 2 years
the time from recruiting to death or progression
Up to 2 years
overall survival
Zeitfenster: Up to 2 years
the time from recruiting to death
Up to 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. März 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Mai 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Februar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Februar 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. März 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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