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The Effect of Minimal Flow Sevoflurane Anesthesia

17. Juli 2021 aktualisiert von: Nebia Peker, Sisli Hamidiye Etfal Training and Research Hospital

The Effect of Minimal Flow Sevoflurane Anesthesia on Blood Gas Analysis and Hemodynamic Parameters in Laparoscopic Cholecystectomies, a Randomised Controlled Trial.

Our aim is to investigate the effect of minimal flow anesthesia with sevoflurane on hemodynamics and arterial blood gas parameters in laparoscopic cholecystectomy operations.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Introduction: Low-flow anesthesia techniques have regained popularity in recent years with the development of low solubility volatile agents such as sevoflurane and desflurane, and modern anesthesia devices. Reducing the flow of fresh gas as much as possible will reduce the amount of volatile agent used, thus preventing air pollution, providing lower costs, and also preserving heat and moisture in the respiratory tract by using rebreathing systems. Laparoscopic surgery is superior to open surgical techniques due to its minimally invasive nature, less postoperative pain, less incidence of wound infections, shortening the hospitalization, and allowing patients to return to their normal lives sooner after the operation.

Our aim is to investigate the effect of minimal flow anesthesia with sevoflurane on hemodynamics and arterial blood gas parameters in laparoscopic cholecystectomy operations.

Material and Method: Seventy patients with ASA (American Society of Anesthesiologists) class I-II between the ages of 18-65 undergoing elective laparoscopic cholecystectomy were included in the study. After the patients were randomly selected by computer, they were divided into two equal groups as Group M (minimal flow anesthesia group) with fresh gas flow 0,5 L.min-1 and Group C (high flow anesthesia/ control group) with fresh gas flow 4 L.min-1. In both groups. Demographic data, duration of anesthesia, operation times, recovery times, hemodynamic parameters and arterial blood gas parameters of all patients were recorded. The patient data collected in both groups were compared statistically.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

70

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Istanbul
      • Şi̇şli̇, Istanbul, Truthahn, 34736
        • Nebia Peker

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • ASA (American Society of Anesthesiologists) class I-II
  • The operation time between 60-180 minutes

Exclusion Criteria:

  • Severe cardiac disease
  • COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease)
  • Severe liver and kidney disease,
  • Diabetes mellitus
  • Morbid obesity
  • Alcohol and/or drug addiction
  • Risk or history of malignant hyperthermia
  • Pregnancy and lactation
  • Emergency cases
  • Operation time less than 60 minutes and longer than 180 minutes

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Group M
Group M is minimal flow anesthesia group with fresh gas flow 0,5 L.min-1. Thirty five patients with ASA class I-II and between the ages of 18-65 undergoing elective laparoscopic cholecystectomy will be included. These patients were planned to be administered sevoflurane anesthesia with 0,5 L.min-1 flow under general anesthesia.
The sevoflurane dose differed in both groups in relation to the fresh gas flow. Since the fresh gas flow is less in group M, the concentration of sevoflurane consumed by the patient at the end of the case will be less.
Andere Namen:
  • Sevorane
Aktiver Komparator: Group H
Group H is high flow anesthesia group with fresh gas flow 4 L.min-1. Thirty five patients with ASA class I-II and between the ages of 18-65 undergoing elective laparoscopic cholecystectomy will be included. These patients were planned to be administered sevoflurane anesthesia with 4 L.min-1 flow under general anesthesia.
The sevoflurane dose differed in both groups in relation to the fresh gas flow. Since the fresh gas flow is less in group M, the concentration of sevoflurane consumed by the patient at the end of the case will be less.
Andere Namen:
  • Sevorane

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CHANGE IN P/F
Zeitfenster: from the beginning to the end of anesthesia
PaO2/FiO2 ratio is the ratio of arterial oxygen partial pressure (PaO2 in mmHg) to fractional inspired oxygen (FiO2 expressed as a fraction, not a percentage). P/F ratio is a widely used clinical indicator of hypoxaemia
from the beginning to the end of anesthesia
CHANGE IN PaCO2
Zeitfenster: from the beginning to the end of anesthesia
The partial pressure of carbon dioxide is the measure of carbon dioxide within arterial blood.
from the beginning to the end of anesthesia

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
volatile agent consumption amount
Zeitfenster: from the beginning to the end of anesthesia
the total amount of volatile agent (sevoflurane) consumed at the end of the surgery
from the beginning to the end of anesthesia

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CHANGE IN HR
Zeitfenster: from the beginning to the end of anesthesia
Heart rate per minute
from the beginning to the end of anesthesia
CHANGE IN MAP
Zeitfenster: from the beginning to the end of anesthesia
Mean arterial pressure
from the beginning to the end of anesthesia

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Nurcan Coşkun, Sisli Hamidiye Etfal Training and Research Hospital
  • Studienstuhl: Serkan İslamoğlu, Sisli Hamidiye Etfal Training and Research Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Februar 2021

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. April 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Mai 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

24. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Juli 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Juli 2021

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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