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Lung Microbiota and VAP Development (PULMIVAP) (PULMIVAP)

"Pulmonary Microbiota and Related Immunity Role in Predicting Ventilator Associated- Pneumonia (VAP) Development in Mechanical Ventilated Patients"

Ventilator-associated pneumonia (VAP) refers to a lower respiratory tract nosocomial infection acquired >48h after being intubated in Intensive Care Units. Pathogenesis of VAP is mechanical and associated with microaspiration and leakage of oropharyngeal secretions around the endotracheal tube. A novel approach to VAP will attempt to explore how the abrupt ecological order of acute infection (high bacterial biomass, low community diversity) emerges from the dynamic homeostasis of a pre-existing ecosystem in which lung microbiota and local immunity interaction play their essential role.

Therefore, the investigators aim to explore if oral and lung microbiota modifications with local immunity changes, contribute in the pathogenesis of VAP in patients intubated for non-pulmonary reasons. Early changes in the host microbiota with the innate immunity system impairs tissue homeostasis and may represent a new distinct condition and a potential tool for early diagnosis and prevention of VAP.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Several factors are involved in the pathogenesis of VAP: the presence of endotracheal tube, the creation of bacterial biofilms around the device, host characteristics (comorbidities, surgery, antibiotic exposure) and, finally, immunological factors (including modulation of cytokine expression). In this study, patients mechanically ventilated for non-pulmonary reasons, will be followed up to 15 days of ventilation, estubation or death (whichever comes first). For microbiota analysis, all patients who develop VAP in the first 15 days of MV will be selected and matched (1:1; by center, gender, age (+/- 10 years), reason for intubation, duration of intubation), with a patient who do not developed VAP during MV. The optimal matching algorithm will be used to identify the control group that minimizes the total intra-pair dissimilarity.

The investigators plan to enroll about 700 MV patients for non-pulmonary conditions in order to describe VAP and non-VAP patients' characteristics identify. The investigators estimate that at least 70 patients will develop VAP in the first 15 days of MV. Microbiota and immunological analysis will be longitudinally performed on tracheal aspirate samples and oro-pharyngeal swab. The investigators will performe microbiota analyses on tracheal aspirate and oropharyngeal swab according to the following time schedule:

  • VAP patient, 3 times: intubation (T0), the 24h before VAP development (T pre-VAP) and at VAP development (T-VAP).
  • non-VAP patient, 2 times: intubation (T0) and a second sample, selected at the time point (day), corresponding to T-VAP of his/her matched VAP-patient (T no-VAP).

The investigators will perform immunological analysis on tracheal aspirate for all patients at intubation and at T-VAP or T no-VAP time.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

700

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • MI
      • Milan, MI, Italien, 20112
        • Rekrutierung
        • Fondazione IRCCS Ca' Granda, Ospedale Maggiore Policlinico
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All adult patients mechanicaly ventilated for non pulmonary conditions

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Older than 18 years
  • Patients ventilated for reasons other than pulmonary failure with an expected need for MV longer than 48 hours

Exclusion Criteria:

  • Admission in ICU with a pneumonia
  • Clinical Pulmonary Infectious Score (CPIS) > 6
  • Antibiotic therapy > 3 days prior to the start of MV

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Mechanicaly ventilated adult patients for non-pulmonary conditions

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Lung/oral microbiota and VAP development
Zeitfenster: (Time frame for VAP patients: intubation (T0), 24h before VAP development (T pre- VAP) and at VAP development (T-VAP). Time frame for non-VAP patients: intubation (T0), samples corresponding to T-VAP of matched VAP patients (T no VAP))

Alfa and beta diversity variation based on 16S-rRNA sequencing in tracheal aspirates and oral samples.

To explore the association between the composition and related changes over time of the lung/oral microbiota and VAP development has been used the measure of the alfa-diversity (number of different OTUs in each sample) and beta-diversity (similarity between samples in terms of OTUS composition).

(Time frame for VAP patients: intubation (T0), 24h before VAP development (T pre- VAP) and at VAP development (T-VAP). Time frame for non-VAP patients: intubation (T0), samples corresponding to T-VAP of matched VAP patients (T no VAP))

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

10. September 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. November 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Januar 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

24. Februar 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. April 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. April 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. April 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. April 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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