- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05019690
Apatinib Combined With Albumin-Bound Paclitaxel for Treatment of Advanced Triple Negative Breast Cancer
Apatinib Mesylate Combined With Albumin-bound Paclitaxel for Second-line Treatment of Advanced Triple Negative Breast Cancer:a Single-arm,Exploratory Clinical Study
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a exploratory, single-arm, open-label trial. The investigator's primary purpose is to explore that PFS and safety of apatinib combined with albumin-bound paclitaxel for treatment of advanced triple negative breast cancer.
In treatment period, patients will be administrated apatinib plus albumin-bound paclitaxel, every 21 days for 1 cycle, until disease progression, toxicity intolerance, withdrawal of informed consent, patients judged must be terminated study termination.
The imaging evaluation was performed according to the RECIST 1.1 criteria every 6 weeks.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 2
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: weiwei Huang
- Telefonnummer: 13763893896
- E-Mail: huangstudenth@163.com
Studienorte
-
-
Fujian
-
Fuzhou, Fujian, China
- Fujian Cancer Hospital
-
Kontakt:
- weiwei Huang
- Telefonnummer: 13763893896
- E-Mail: huangstudenth@163.com
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
1.Volunteered to participate in the study, signed the informed consent form. 2.Aged 18-75 years,female. 3.Histologically or pathologically confirmed advanced triple-negative breast cancer that meets the following criteria:
- Primary tumor stage determined by standard evaluation methods: CT0-4 /N0-3/M1;
- Pathologically confirmed breast cancer with negative HER2 expression, defined as < 10% immunoreactive cells with an IHC score of + or -,or in situ hybridization (ISH) resulting in no HER2 gene amplification (RATIO of HER2 gene signal to centromeric 17 signal < 2.0 and HER2 gene copy number/cell < 4.0);
- Negative hormone receptor status (ER and PgR) is known, which is defined as < 1% detected by immunohistochemistry;
- A previous systemic therapy, including anthracyclines, for recurrence/metastasis.
4.With measurable lesions,according to Response Evaluation Criteria In Solid Tumors Version 1.1.
5.Patients must have a performance status of 0-2 on the Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) scale.
6.Life expectancy ≥12 weeks. 7.No prior treatment with apatinib or albumin paclitaxel, except in neoadjuvant or adjuvant therapy.
8.Without serious system dysfunction and could tolerate chemotherapy. With normal marrow, liver and renal function: a hemoglobin (HGB) of ≥80g/L (without blood transfusion during 14 days); a leucopenia count of ≥3.0×109/L; a platelet count of ≥90×109/L; a total bilirubin (TBil) of ≤1.5 upper normal limitation (UNL); a creatinine (Cr) of ≤ 1.5 UNL; a creatinine clearance rate ≥ 50ml/min (Cockcroft-Gault); a alanine aminotransferase (ALAT) and aspartate aminotransferase (ASAT) of ≤2.5 UNL or ≤5 UNL in case of liver metastasis.
9.Female subjects of child-bearing potential must agree to use contraceptive measures starting 1 week before the administration of the first dose of apatinib until 8 weeks after discontinuing study drug.
Exclusion Criteria:
1.Pregnant or lactating women. 2.Previous or coexisting malignancies, unless they are basal cell carcinoma of the skin, superficial bladder carcinoma, squamous cell carcinoma of the skin, cervical carcinoma in situ, or other cancers in situ that have achieved complete remission at least 5 years prior to screening and that do not require or are expected to require additional treatment during the study.
3.Patients with consciousness disorder or unable to cooperate with treatment, with mental illness or metastasis of central nervous system.
4. Patients who have participated in other clinical trials in the past three months.
5. Previous treatment with apatinib or other vaso-targeting drugs and other small-molecule tyrosine kinase inhibitors.
6. Received any targeted treatment before enrollment, including but not limited to the following: surgical treatment, chemotherapy, radiation therapy, targeted therapy, etc.
7. Within 3 months before treatment, esophageal (fundus) varices were ruptured and bleeding, intestinal obstruction and gastrointestinal perforation.
8. The subject has clinical symptoms of cancerous ascites or pleural effusion. 9. Subjects have active infection or unexplained fever ≥38.5℃ within 7 days before enrollment.
10. Severe liver, kidney, heart, lung, brain and other major organ failure. 11. Patients with hypertension who cannot be reduced to the normal range after antihypertensive drug therapy (systolic blood pressure ≥140 mmHg, diastolic blood pressure ≥90 mmHg).
12. Past or present idiopathic pulmonary fibrosis, interstitial pneumonia, pneumoconiosis, radiation pneumonia, tissue pneumonia (e.g., bronchitis, angiitis oblitans), drug pneumonia, or screening CT with active pneumonia.
13. Patients with abnormal coagulation (INR > 1.5 or PROthrombin time (PT) > ULN+4 SEC), who are prone to bleeding, or who are receiving thrombolytic or anticoagulant therapy, are permitted to receive low-dose low-molecular heparin or oral aspirin procoagulant therapy during the trial.
14. Have cardiac clinical symptoms or disease that are not well controlled, e.g. :(1) nyha grade 2 Above heart failure;(2) Unstable angina;(3) Myocardial infarction occurred within 1 year;(4) Clinically significant supraventricular or ventricular arrhythmias requiring treatment or intervention;(5) QTc > 470ms.
15. Patients with positive protein urine (urine protein test of 2+ or above, or 24 h urine protein quantification > 1.0g).
16. Inability to swallow pills, malabsorption syndrome, or any condition that affects gastrointestinal absorption.
17. Overactivity/venous thrombosis events, such as cerebrovascular accident (including temporary ischemic attack, cerebral hemorrhage, cerebral infarction), deep vein thrombosis and pulmonary embolism, occurred within 6 months before enrollment.
18. A history of hereditary or acquired bleeding or coagulation disorders.Within 3 months before enrollment, patients with clinically significant bleeding symptoms or a clear bleeding tendency, such as gastrointestinal bleeding, hemorrhagic gastric ulcer, etc.
19. According to the investigator's judgment, the subjects have other factors that may lead to the forced termination of the study, such as other serious diseases (including mental diseases) requiring combined treatment, serious laboratory abnormalities, accompanied by family or social factors, which may affect the safety of the subjects or the data collection, etc.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Apatinib Combined With Albumin-Bound Paclitaxel
Participants will receive apatinib combined with albumin-bound paclitaxel until predefined study end, disease progression, unacceptable toxicity, withdrawal of consent or death, whichever occurs first.
|
Subjects receive Apatinib orally, Dosage form: tablet, Strength: 250 mg/tablet,QD,Q3W
Subjects receive Albumin-Bound Paclitaxel,ivgtt, Strength: 125 mg/m^2,d1、7、15,Q3W
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Progressionsfreies Überleben (PFS)
Zeitfenster: Von der Einschreibung bis zum 12. Monat
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PFS wurde definiert als die Zeit von der Randomisierung bis zur ersten dokumentierten Krankheitsprogression (PD) unter Verwendung der Response Evaluation Criteria in Solid Tumors 1.1 (RECIST 1.1) oder als Tod jeglicher Ursache, je nachdem, was zuerst eintrat. Für Zielläsionen wurde PD als mindestens 20-prozentiger Anstieg der Summe der längsten Durchmesser der Zielläsionen definiert, wobei als Referenz die kleinste Summe der längsten Durchmesser seit Beginn der Behandlung oder das Auftreten einer oder mehrerer neuer Läsionen herangezogen wurde. Bei Nicht-Zielläsionen wurde PD als das Auftreten einer oder mehrerer neuer Läsionen und/oder als eindeutiges Fortschreiten bestehender Nicht-Zielläsionen definiert. Das PFS wird mithilfe der Kaplan-Meier-Methode geschätzt. Es werden eine Kaplan-Meier-Kurve, ein mittleres PFS und ein Hazard-Verhältnis mit geeigneten Konfidenzintervallen angegeben. |
Von der Einschreibung bis zum 12. Monat
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Objektive Rücklaufquote (ORR)
Zeitfenster: Von der Einschreibung bis zum 12. Monat
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ORR wurde als Prozentsatz der Teilnehmer mit der besten (bestätigten) Gesamtreaktion (BOR) entweder von CR oder PR definiert. Die ORR wurde vom Prüfer gemäß RECIST Version 1.1 bewertet und basiert auf dem BOR, das als bestes Ansprechen definiert ist, das vom Beginn der Studienbehandlung bis zum Fortschreiten/Wiederauftreten der Krankheit oder dem Tod aufgezeichnet wurde. Um ein Responder zu sein, mussten die Teilnehmer zwei aufeinanderfolgende PR- oder CR-Bewertungen absolvieren. In die BOR-Analyse wurden nur Teilnehmer mit messbarer Erkrankung zu Studienbeginn einbezogen, und die Teilnehmer, die nach Studienbeginn keine auswertbaren Beurteilungen hatten, wurden als nicht auswertbar eingestuft. Die ORR wird prozentual für jeden Arm und entsprechende Konfidenzintervalle angegeben. |
Von der Einschreibung bis zum 12. Monat
|
|
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Von der Einschreibung bis zum 24. Monat
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Gesamtüberleben (OS), definiert als die Zeit vom Datum der Randomisierung bis zum Todesdatum, unabhängig von der Todesursache. Teilnehmer, die zum Zeitpunkt der Analyse noch am Leben waren, wurden zum Zeitpunkt der letzten Nachuntersuchung zensiert. Teilnehmer ohne Nachuntersuchung wurden am Tag der letzten Studienmedikation zensiert und Teilnehmer ohne Informationen nach Studienbeginn wurden am Tag der Randomisierung zensiert. Das Betriebssystem wird mithilfe der Kaplan-Meier-Methode geschätzt. Es werden eine Kaplan-Meier-Kurve, ein mittleres OS und ein Hazard-Verhältnis mit entsprechenden Konfidenzintervallen angegeben. |
Von der Einschreibung bis zum 24. Monat
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Disease control rate(DCR)
Zeitfenster: From enrollment to 12 month
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DCR was defined as percentage of participants with best (confirmed) overall response (BOR) of either CR or PR or SD. DCR was assessed by the investigator according to RECIST version 1.1 and is based on BOR, which is defined as best response recorded from start of study treatment until disease progression/recurrence or death. Participants needed to have two consecutive assessments of PR or CR or SD to be a responder. Only participants with measurable disease at baseline were included in the analysis of BOR and who did not have any evaluable post-baseline assessments were classified as not evaluable. The DCR will be reported by percentage with each arms and appropriate confidence intervals. [Time Frame: From enrollment to 12 month] |
From enrollment to 12 month
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
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- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Brusterkrankungen
- Neoplasien der Brust
- Dreifach negative Brustneoplasmen
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Tubulin-Modulatoren
- Antimitotische Mittel
- Mitose-Modulatoren
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Paclitaxel
- Albumingebundenes Paclitaxel
- Apatinib
Andere Studien-ID-Nummern
- Arise-FJ-B02
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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