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Greater Occipital Nerve Block for Migraine With Medication Overuse Headache (GONB_MOH)

11. Mai 2026 aktualisiert von: Pannathat Soontrapa, Mahidol University
Migraine is among the leading causes of disability worldwide. Inappropriate use of acute medications in the setting of primary headache, particularly migraine can result in a debilitating condition known as medication overuse headache (MOH). Treatment of MOH is challenging and the primary therapeutic approach is reducing painkillers which helps decrease the number of headache days. As a part of the detoxification process to discontinue acute medications, bridging therapy is often needed to reduce withdrawal headache. Currently, there are data supporting the use of greater occipital nerve block as a preventive treatment in chronic migraine, but no placebo-controlled trial has evaluated the efficacy of greater occipital nerve block in MOH. Therefore, this research aims to demonstrate the efficacy of greater occipital nerve block in detoxification of migraine patients with MOH. Patients will be recruited from Headache Clinic at 3 centers in Thailand from February 2026 to January 2028. After recruitment, patients will be randomized into 2 groups at a 1:1 ratio using a block of four, namely group A and B. A 5-mL syringe of 2 mL of lidocaine 2% and 2 mL of methylprednisolone 40 mg/mL (80 mg) will be prepared for each patient in group while a 5-mL syringe of 4 mL normal saline will be prepared for each patient in group B. Monthly headache days, duration, severity, acute medication type and number of usage days and relative headache status according to a 5-point Likert scale will be investigated at the 2 weeks, 1st, 2nd and 3rd month, MIDAS at the end of 3rd month.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

130

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Bangkok
      • Bangkok, Bangkok, Thailand, 10700
        • Faculty of Medicine Siriraj Hospital, Mahidol University
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Pannathat Soontrapa, M.D.
    • Changwat Songkhla
      • Hat Yai, Changwat Songkhla, Thailand, 90110
        • Faculty of Medicine, Prince of Songkla University
        • Kontakt:
        • Unterermittler:
          • Prut Koonalintip, M.D.
    • Chiang Mai
      • Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand, 50200
        • Faculty of Medicine, Chiang Mai University
        • Kontakt:
        • Unterermittler:
          • Surat Tanprawate, M.D.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients who have a diagnosis of migraine with medication overuse headache according to ICHD-3 criteria confirmed by a neurologist
  • Female patients will be screened for pregnancy planning and married female patients must undergo a urine pregnancy test

Exclusion Criteria:

  • Patients who have other types of headache disorders other than migraine
  • Patients who have a previous history of allergy to corticosteroid or lidocaine
  • Patients who had previous skull surgery
  • Pregnant women
  • Patients with a history of uncontrolled depression, or psychosis
  • Patients who get or plan to get CGRP-targeted therapies or botulinum toxin injection
  • Patients with an increased risk of bleeding or underlying bleeding disorders

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Active treatment (GONB)
Participants receive Greater Occipital Nerve Block (GONB) with 2% Lidocaine + methylprednisolone 80 mg
A 4-mL injection containing 2 mL of lidocaine 2% and 2 mL of methylprednisolone 40 mg/mL (80 mg). The injection is administered at the medial third of the distance between the external occipital protuberance and the mastoid process.
Placebo-Komparator: Placebo group
Participants receive occipital injection with Normal Saline (0.9% NaCl).
A 4-mL injection of 0.9% Normal Saline administered at the medial third of the distance between the external occipital protuberance and the mastoid process.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of patients with Medication Overuse Headache (MOH)
Zeitfenster: At the end of month 1 and month 3 after detoxification.
The percentage of participants diagnosed with Medication Overuse Headache (MOH) according to ICHD criteria.
At the end of month 1 and month 3 after detoxification.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of patients achieving 50% improvement in migraine
Zeitfenster: At the end of month 3.
The percentage of patients with at least a 50% reduction in monthly headache days compared to baseline (month -1).
At the end of month 3.
Change in monthly headache days
Zeitfenster: Baseline (month -1) and month 3.
The mean change in the number of headache days per month from baseline to month 3.
Baseline (month -1) and month 3.
Change in mean headache severity
Zeitfenster: Baseline (month -1) and month 3.
The change in mean headache severity scores measured by the Visual Analog Scale (VAS). 0 being no pain and 10 being the worst pain
Baseline (month -1) and month 3.
Change in Migraine Disability Assessment (MIDAS) Score
Zeitfenster: Baseline (month -1) and month 3.
Evaluation of the change in disability caused by migraines using the MIDAS questionnaire. MIDAS score ranges from 0 to 270 with the higher score, the worse disability.
Baseline (month -1) and month 3.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. November 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. November 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. April 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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