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Prediction of Myocardial Injury After Non-Cardiac Surgery in Urologic Cancer Patients (URO-MINS)

3. Juni 2026 aktualisiert von: Cho, Dong Hyuck, Korea University Anam Hospital

Prediction of Myocardial Injury After Major Non-Cardiac Surgery in Patients With Urologic Cancer: A Prospective Multicenter Observational Study

This prospective multicenter observational study aims to evaluate the predictive value of artificial intelligence-based analysis of preoperative 12-lead electrocardiography for myocardial injury after non-cardiac surgery (MINS) and major adverse cardiovascular events (MACE) within 30 days after surgery in patients undergoing non-cardiac surgery for urologic cancer.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Myocardial injury after non-cardiac surgery (MINS) is associated with increased postoperative morbidity and mortality. Patients with urologic cancer undergoing major non-cardiac surgery may be at increased risk for perioperative cardiovascular complications. Early identification of patients at high risk for postoperative myocardial injury and adverse cardiovascular events may improve perioperative risk stratification and clinical management.

This prospective multicenter observational study aims to evaluate the predictive value of artificial intelligence-based analysis of preoperative 12-lead electrocardiography for postoperative myocardial injury after non-cardiac surgery (MINS) and major adverse cardiovascular events (MACE) within 30 days after surgery in patients undergoing non-cardiac surgery for urologic cancer.

Clinical characteristics, perioperative variables, electrocardiographic data, laboratory findings, and postoperative outcomes will be prospectively collected and analyzed to identify predictors of postoperative cardiovascular complications.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

200

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Dong Hyuck Cho, MD, PhD
  • Telefonnummer: +82-2-920-5448
  • E-Mail: why012@gmail.com

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients aged 60 years or older scheduled for major non-cardiac surgery under general anesthesia due to urologic malignancy (e.g., radical prostatectomy, radical nephrectomy, partial nephrectomy) will be prospectively enrolled from participating centers. All eligible patients who provide informed consent and meet inclusion criteria will be followed for perioperative myocardial injury and 30-day cardiovascular outcomes.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 60 years
  • Patients scheduled for major non-cardiac surgery under general anesthesia due to urologic cancer (e.g., radical prostatectomy, radical nephrectomy, partial nephrectomy)
  • Patients who undergo preoperative standard 12-lead electrocardiography
  • Patients classified as having intermediate or higher surgical risk
  • Patients who can be followed for at least 30 days postoperatively
  • Patients who voluntarily provide written informed consent to participate in this study

Exclusion Criteria:

  • History of major adverse cardiovascular events (MACE) within 6 months prior to surgery
  • Inability to obtain essential clinical information required for study participation and follow-up
  • Patients who are not hospitalized after surgery
  • Individuals deemed inappropriate for participation in the study by the investigator due to legal or psychiatric reasons

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Urologic cancer patients undergoing major non-cardiac surgery
Patients with urologic malignancy scheduled for major non-cardiac surgery will be prospectively enrolled and observed for perioperative myocardial injury and related outcomes.
This is a prospective observational study. No interventions are administered. Participants are followed for the development of myocardial injury after major non-cardiac surgery.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Myocardial Injury After Non-Cardiac Surgery (MINS)
Zeitfenster: Intraoperative day and postoperative days 1-2 (within 3 days after surgery)
Myocardial injury after non-cardiac surgery (MINS) defined as elevation of fourth-generation cardiac troponin T measured on the day of surgery, postoperative day 1, and postoperative day 2 (within 3 days after surgery).
Intraoperative day and postoperative days 1-2 (within 3 days after surgery)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
30-day Major Adverse Cardiovascular Events (MACE)
Zeitfenster: Within 30 days after surgery
Composite of cardiovascular death, non-fatal myocardial infarction, and non-fatal stroke occurring within 30 days after surgery.
Within 30 days after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Dong Hyuck Cho, MD, PhD, Korea University Anam Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

Individual participant data will not be shared due to privacy concerns and institutional policies governing clinical data protection.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur No intervention assigned

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