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Brain Oscillations and Neural States (PHAROS)

3. Juni 2026 aktualisiert von: IRCCS San Camillo, Venezia, Italy

Relationship Between Brain Oscillations and Neural States

The study aims to investigate, through the use of electroencephalography (EEG), instantaneous brain states, namely rapid oscillations of the brain's electrical activity, and their relationship with behavior and brain functions. The study will focus on three main objectives: (1) establishing a relationship between brain oscillations and behavior; (2) establishing a relationship between brain oscillations and brain functions, in terms of neural responsiveness; and (3) identifying the different phases of brain oscillations and investigating any related modulations of behavior and brain functions.

PHAROS will combine EEG with transcranial magnetic stimulation (TMS) to investigate and modulate brain states non-invasively.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Venice-Lido, Italien
        • IRCCS San Camillo Hospital, Venice, Italy

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy adults

Exclusion Criteria:

  • Left-handedness (assessed through the Oldfield test)
  • Diagnosis of neurological or psychiatric disorders
  • Vision problems that prevent reading, not correctable with lenses
  • Diagnosis of substance dependence on drugs or alcohol
  • Presence of hearing aids/prostheses
  • Diagnosis of epilepsy or family history up to the second degree with it
  • Episodes of febrile convulsions or recurrent fainting
  • Head trauma
  • Presence of surgical clips or metal implants in the head
  • Diagnosis of heart disease
  • Presence of a cardiac pacemaker or artificial heart valve
  • Presence of hearing aids/prostheses
  • Hearing problems or tinnitus
  • Vision problems not corrected with lenses (such as color blindness)
  • Taking tricyclic antidepressant medications
  • Taking neuroleptic medications
  • Diagnosis of headache or migraine
  • Taking more than 3 alcoholic units in the last 24 hours
  • Taking 2 or more cups of coffee or caffeine from other sources in the last 2 hours

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Real motion
Participants will be asked to perform a possible motor imagery task: imagining an abduction movement of the right index finger. Each session will consist of three blocks, counterbalanced across participants. During these blocks, single TMS pulses will be delivered at different phases of the EEG oscillation: positive peak, negative peak, and random phase, the latter serving as the control condition.
Imagining an abduction movement of the right index finger
Imagining the right index finger remaining still, which will serve as the control condition
Schein-Komparator: No motion
Participants will be asked to perform a possible motor imagery task: imagining the right index finger remaining still, which will serve as the control condition. Each session will consist of three blocks, counterbalanced across participants. During these blocks, single TMS pulses will be delivered at different phases of the EEG oscillation: positive peak, negative peak, and random phase, the latter serving as the control condition.
Imagining an abduction movement of the right index finger
Imagining the right index finger remaining still, which will serve as the control condition

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Motor-evoked potential
Zeitfenster: Baseline
Motor-evoked potentials (MEPs) will be recorded from the right index-finger abductor muscle following single-pulse TMS delivered over the primary motor cortex. MEPs will be used as an index of corticospinal excitability. The main outcome measure will be the peak-to-peak MEP amplitude, calculated as the difference between the maximum and minimum EMG signal within the post-stimulation time window.
Baseline
Motor-evoked potential
Zeitfenster: Immediately after the intervention
Motor-evoked potentials (MEPs) will be recorded from the right index-finger abductor muscle following single-pulse TMS delivered over the primary motor cortex. MEPs will be used as an index of corticospinal excitability. The main outcome measure will be the peak-to-peak MEP amplitude, calculated as the difference between the maximum and minimum EMG signal within the post-stimulation time window.
Immediately after the intervention
TMS-evoked potential
Zeitfenster: Baseline
TMS-evoked potentials (TEPs) will be recorded using EEG following single-pulse TMS. TEPs will be used as an index of cortical responsiveness to stimulation. The main outcome measures will be the amplitude and latency of the main TEP components within predefined post-stimulation time windows.
Baseline
TMS-evoked potential
Zeitfenster: Immediately after the intervention
TMS-evoked potentials (TEPs) will be recorded using EEG following single-pulse TMS. TEPs will be used as an index of cortical responsiveness to stimulation. The main outcome measures will be the amplitude and latency of the main TEP components within predefined post-stimulation time windows.
Immediately after the intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Oktober 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

26. Februar 2026

Studienabschluss (Tatsächlich)

26. Februar 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

3. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2024.01

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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