Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Evaluation of Bone Healing After Obturation With Dia-Root Bio Sealer (Calcium Silicate-based Sealer CSBS) Using Three Obturation Techniques (CSBS)

4. Juli 2026 aktualisiert von: Omnia Saber, Ain Shams University

Evaluation of New Heat-Resistant Calcium Silicate- Based Sealer Using Different Obturation Techniques (In-Vitro and In-Vivo Study)

The study aims to evaluate the efficiency of using a Calcium silicate-based sealer (CSBS) with different obturation techniques in treating root canals with apical periodontitis in single visit.

Evaluating:

  1. Postoperative healing.
  2. Preoperative, postoperative pain and frequency of analgesic intake.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Evaluation of Dia-Root Bio Sealer (CSBS) using the three known obturation techniques; Single cone (SC) technique, Warm vertical compaction (WVC) technique, and Cold lateral compaction (CLC) technique.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

63

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Cairo, Ägypten
        • Faculty of Dentistry, Ain Shams University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Medical condition: Medically free patients.
  • Age: Ranging from 20-50 years old
  • Gender: Male and female patients
  • Teeth: Patients with mandibular permanent mature molar(s) diagnosed with necrotic pulps and with apical periodontitis (asymptomatic, symptomatic apical periodontitis, or chronic periapical abscess), with at least one of the roots showing radiographic evidence of periapical lesion.
  • Preoperative radiographic (CBCT) lesion size should range from 2 - 4 mm.
  • Patients who fulfill these criteria, agree to participate, and sign the informed consent

Exclusion Criteria:

  • Participants with generalized periodontal disease, and those who are pregnant, breastfeeding, or have any systemic disease.
  • Teeth diagnosed with immature apices, root resorption, or non-restorable.
  • Patients in which the clinical assessment necessitates multiple-visits treatment, such as those with signs and symptoms of acute or diffuse infection.
  • Patients who had pre-treatment antibiotic therapy or analgesics and within 7 days.
  • Patients who fail to complete their final restoration postoperatively.
  • Patients who will refuse to sign the informed consent.
  • Root canals requiring apical preparation larger the #40.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Single cone (SC) technique group
Conventional Root canal treatment followed by obturation with the Dia-Root Bio sealer using the Single cone technique
The sealer will be delivered in the canals with the provided intracanal tips inserted three millimeters from the WL and back filling until the orifice. The pre-fitted master cone will be inserted with slight up and down motion before reaching the WL.
Andere Namen:
  • Calcium silicate-based sealer
  • CSBS
  • MTA-based bioceramic root canal sealer
Filling the prepared root canal with the master cone and the CSBS. Then cutting the excess gutta percha from the root canal orifice
Andere Namen:
  • Root canal compaction
  • Root filling techniques
Experimental: Warm vertical compaction (WVC) technique group
Conventional Root canal treatment followed by obturation with the Dia-Root Bio sealer using the warm vertical compaction technique
The sealer will be delivered in the canals with the provided intracanal tips inserted three millimeters from the WL and back filling until the orifice. The pre-fitted master cone will be inserted with slight up and down motion before reaching the WL.
Andere Namen:
  • Calcium silicate-based sealer
  • CSBS
  • MTA-based bioceramic root canal sealer
After placing the CSBS intside the RC, the cone will be packed down till 4 mm from the apex for 4 seconds cycles. Then the apical GP will be condensed using pluggers previously fitted inside the canal. Canals will be backfilled with 180C temperature setting. The tip will be placed into the root canal against the apical gutta-percha for 5 s before extruding the gutta-percha on increments. The middle and coronal thirds will be condensed using pre-fitted pluggers.
Andere Namen:
  • Root canal filling
  • Root canal obturation
Aktiver Komparator: Cold lateral compaction (CLC) technique group
Conventional Root canal treatment followed by obturation with the Dia-Root Bio sealer using the cold lateral compaction technique
The sealer will be delivered in the canals with the provided intracanal tips inserted three millimeters from the WL and back filling until the orifice. The pre-fitted master cone will be inserted with slight up and down motion before reaching the WL.
Andere Namen:
  • Calcium silicate-based sealer
  • CSBS
  • MTA-based bioceramic root canal sealer
After placing the CSBS inside the root canal, the master GP cone will be laterally condensed with a pre-selected spreader inserted 2-4 mm from the WL and accessory GP cone will be placed in the provided space by the spreader. This process will be repeated until 1 mm from the canal orifice. Excess GP will be cut at the orifice with a heat carrier and lightly packed vertically with a plugger.
Andere Namen:
  • Root canal filling
  • Root canal obturation
  • Gold standard root canal filling technique

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Success of healing and healing rate of the periapical lesion after one year
Zeitfenster: 6 and 12 months postoperatively
Periapical bone healing will be evaluated using Cone Beam Computed Tomography (CBCT) images scored according to the CBCT Periapical Index (CBCT-PAI). Success is defined as a CBCT-PAI score of 0 (healthy) or a significant reduction in the volumetric size of the periapical radiolucency compared to the preoperative baseline
6 and 12 months postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Postoperative Pain Intensity
Zeitfenster: Preoperative (Baseline) and 72 hours postoperative
The change in patient-reported pain intensity from baseline. Pain is evaluated using a 0 to 100 mm Visual Analog Scale (VAS), where 0 represents 'no pain' and 100 represents 'the worst imaginable pain' Patients will be asked not to use analgesic medication after treatment until needed. If necessary, the patient will be instructed to record pain score before analgesic administration and record the dose and frequency of intake (by hour) of the analgesic and to submit this information after 72 h.
Preoperative (Baseline) and 72 hours postoperative

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Mohammed M Nagy, Professor, Faculty of Dentistry, Ain Shams University
  • Studienstuhl: Sara H Fahmy, Lecturer of Endodontics, Faculty of Dentistry, Ain Shams University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

29. Juli 2025

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Periapikale Parodontitis

Klinische Studien zur Dia-Root Bio Sealer

3
Abonnieren