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Improving Uroflowmetry Interpretability: Evaluating the Impact of Patient Reminder Systems

2. Juli 2026 aktualisiert von: Lisa Hickman, Ohio State University
The purpose of this study is to compare the rate of successful urodynamics procedure completion between a prospective intervention group and a historical control group after a pre-procedure patient reminder system to determine whether the intervention improves procedural success and healthcare delivery. The impact of the reminder system on patient satisfaction, preparedness, and anxiety will also be evaluated.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

162

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria

  1. Age 18 years or older
  2. Sex assigned at birth: Female.
  3. English-speaking
  4. Scheduled to undergo a urodynamics study at the OSU Upper Arlington Outpatient Clinic, OSU New Albany Outpatient Clinic, or OSU Eye and Ear Institute
  5. Ability to access a telephone
  6. Active MyChart account
  7. Ability to provide informed consent
  8. Documented post-residual volume of 150 mL
  9. Ability to be reached by telephone after three call attempts
  10. Negative point-of-care urinary tract infection on the day of the scheduled procedure (SOC)

Exclusion criteria:

  1. Under 18 years of age
  2. Patients with structural causes of urinary retention/incomplete bladder emptying (defined as a post-void residual >150ml) or a positive point-of-care urinary tract infection on the day of the procedure.
  3. Men are excluded as the population of interest is the female urogynecology population in both urology and obstetrics and gynecology.
  4. Patients without access to a telephone or an active MyChart account are excluded because the intervention relies on telephone calls and electronic messaging for delivery of pre-procedure education and reminders.
  5. Individuals who cannot be reached by telephone are excluded because they cannot receive the intervention.
  6. Non-English speaking individuals are excluded because they will not be able to receive the standardized phone call in English and will not be able to complete the informed consent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: using patient reminder systems before scheduled urodynamics studies
The study intervention will include all participating patients receiving a phone call from a study team member reading from a script before their scheduled appointment. The phone call will involve consenting the patient for the study and a reminder to come in for the study with a comfortably full bladder, avoiding utilizing the lobby restroom before the appointment.
Using patient reminder systems before scheduled urodynamics studies on patient satisfaction, preparedness, anxiety, and successful completion of the procedure to improve healthcare delivery by comparing a prospective intervention group with a historical control group.
Kein Eingriff: not using patient reminder systems before scheduled urodynamics studies
Participants for the historical control group will be identified through retrospective review of electronic medical records of patients who previously underwent scheduled urodynamics studies.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percent decrease in urodynamics procedure completion failure rate in patients who received the reminder system before scheduled urodynamics procedures vs. patients who did not receive the reminder
Zeitfenster: From enrollment to the end of the urodynamics study (less than 1 week)
Completion failure is defined as a uroflow less than 150 mL
From enrollment to the end of the urodynamics study (less than 1 week)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Evaluate anxiety before and after a urodynamics (UDS) procedure after delivery of a patient reminder system.
Zeitfenster: From enrollment to the end of the urodynamics study (less than 1 week)
Anxiety is measured by patient completion of ST-STAI before and after the UDS study.
From enrollment to the end of the urodynamics study (less than 1 week)
Evaluate patient satisfaction and preparedness before and after a urodynamic study after delivery of a patient reminder system.
Zeitfenster: From enrollment to the end of the urodynamics study (less than 1 week)
Patient satisfaction and preparedness for the procedure will be assessed using Likert-style items via a survey issued to patients before and after the UDS study.
From enrollment to the end of the urodynamics study (less than 1 week)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juni 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Patient reminder system

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