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Adolescent Blood Pressure Variation and Ventricular Mass

17. Februar 2016 aktualisiert von: National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI)
To evaluate possible early neurogenic influence in essential hypertension by monitoring heart growth in adolescents over a two year interval.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Evidence has accumulated suggesting that essential hypertension begins early in life and is potentially preventable. One possible pathogenetic mechanism implicated is a sympathetic nervous system abnormality which is manifested by increased sympathetic drive to the heart. An elevated sympathetic nervous system tone and decreased vagal inhibition is responsible for the hyperkinetic circulation seen in a significant proportion of persons with borderline essential hypertension. Exaggerated blood pressure and heart rate responses to mental stressors have been documented in normotensive children of hypertensive parents. These changes appear to involve sympathetic over-responding to fight-flight stimuli.

Increased blood pressure variability induced by stress might accelerate vascular and other changes leading to essential hypertension. Behavior and environment might chronically elevate sympathetic nervous system tone with damaging cardiovascular consequences. Stressful working conditions, defective anger management and poor interpersonal problem solving skills have been implicated in studies of stress-induced blood pressure increases. These influences may interact with diet and genetic risk to exacerbate pathophysiology. Essential hypertension risk might be reduced by modifying working and living environments and by training young persons at risk to cope with or avoid stressors that elicit defensive over-responding.

DESIGN NARRATIVE:

This longitudinal study tested two different models of sympathetic nervous system influence on the early pathophysiology of essential hypertension. The first neurogenic model was evaluated by determining whether an excessively variable or reactive blood pressure in year 1 gave rise to excessive heart growth or left ventricular hypertrophy over a two year follow-up. The second neurogenic model was evaluated by determining if higher blood pressure exacerbated by personality, stress, and dietary sodium intake led to increased left ventricular hypertrophy at follow-up.

All ninth-graders entering two large Baltimore high schools in year 1 and year 2 of the study were screened to yield the 240 subjects in the cohort. Initial screening included data on blood pressure, height, weight, health habits, personality, medical history, and health care utilization. Baseline exam included data on basal blood pressure, aerobic exercise stress, cognitive stress, interpersonal stress, ambulatory blood pressure, echocardiogram, physical activity, and Type A personality. The parents were also interviewed to assess family blood pressure status, health history, health care utilization and dietary habits including sodium intake. Students were re-examined at twelve and 24 months.

The study completion date listed in this record was obtained from the "End Date" entered in the Protocol Registration and Results System (PRS) record.

Studientyp

Beobachtungs

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Männlich

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 1987

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 1991

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Mai 2000

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Mai 2000

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Mai 2000

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

18. Februar 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Februar 2016

Zuletzt verifiziert

1. April 2000

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1079
  • R01HL036298 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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