- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00018954
Chemotherapy in Treating Patients With Acute Lymphoblastic Leukemia and Diffuse Non-Hodgkin's Lymphoma
PILOT MULTINATIONAL PROTOCOLS IN ACUTE LYMPHOBLASTIC LEUKEMIA AND DIFFUSE NON-HODGKIN'S LYMPHOMA
RATIONALE: Drugs used in chemotherapy use different ways to stop tumor cells from dividing so they stop growing or die. Combining more than one drug may kill more tumor cells.
PURPOSE: Phase II trial to study the effectiveness of two treatment regimens for patients in developing countries with diffuse non-Hodgkin's lymphoma and acute lymphoblastic leukemia.
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
- Arzneimittel: Cyclophosphamid
- Strahlung: Strahlentherapie
- Arzneimittel: Prednison
- Arzneimittel: Asparaginase
- Arzneimittel: Cytarabin
- Arzneimittel: Daunorubicinhydrochlorid
- Arzneimittel: Etoposid
- Arzneimittel: Methotrexat
- Arzneimittel: Vincristinsulfat
- Arzneimittel: Mercaptopurin
- Arzneimittel: Doxorubicinhydrochlorid
- Verfahren: konventionelle Chirurgie
- Arzneimittel: Ifosfamid
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES:
- Provide a standard protocol for specific therapy that is relatively easy to administer and relatively inexpensive but conforms to modern treatment principles, and determine whether such therapy can be administered safely and effectively in patients with acute lymphoblastic lymphoma or diffuse non-Hodgkin's lymphoma who live in developing countries.
- Determine the rates of relapse and survival in patients treated with these protocols, and relate this data to disease subtype and clinical presentation in order to obtain a database on which to build future stratagems.
OUTLINE: This is a multicenter study.
Patients with acute lymphoblastic leukemia or lymphoblastic lymphoma with any degree of bone marrow involvement are assigned to Protocol MCP-841. Patients with mediastinal or localized lymphoblastic lymphoma (a single nodal or extranodal site) without bone marrow involvement, or other types of diffuse non-Hodgkin's lymphoma with or without bone marrow involvement are assigned to Protocol MCP-842.
Protocol MCP-841:
- First induction therapy: Patients receive daunorubicin (DNR) IV on days 8, 15, and 29; vincristine (VCR) IV on days 1, 8, 15, 22, and 29; asparaginase (ASP) intramuscularly (IM) every other day on days 2-20; oral prednisone (PRED) on days 1-28; and methotrexate (MTX) intrathecally (IT) on days 1, 8, 15, and 22. Second induction therapy: Patients receive oral mercaptopurine (MP) on days 1-7 and 15-21; cyclophosphamide (CTX) IV over 30 minutes on days 1 and 15; MTX IT as in first induction therapy; and cranial irradiation on days 4-14.
- Alternative to second induction (if a cranial irradiation facility is unavailable): Patients receive MP and CTX as in second induction therapy; cytarabine (ARA-C) IV every 12 hours on days 1, 2, 15, 16, 29, and 30; and MTX IT on days 8 and 22.
Patients with low-risk disease (WBC no greater than 10,000/mm3, age 3 to 6 years, no prominent lymphadenopathy (less than 3 cm in diameter in each nodal region), normal CSF, no mediastinal mass, no enlargement of liver or spleen, and no cranial nerve palsies) proceed directly to maintenance therapy. All other patients are considered high risk, and they repeat first induction therapy and then proceed to consolidation therapy.
- Consolidation therapy: Patients receive MP and CTX as in second induction therapy, VCR IV on days 1 and 15, and ARA-C subcutaneously (SC) every 12 hours on days 1-3 and 15-17.
- Maintenance therapy: Patients receive VCR IV on day 1; DNR IV on day 1; oral PRED on days 1-7; ASP IM on days 1, 3, 5, and 7; and oral MTX once weekly and oral MP daily on days 15-35, 43-63, and 71-91. Maintenance therapy continues for a total of 6 courses.
Protocol MCP-842:
- Patients undergo surgical resection of intra-abdominal masses, if feasible. Patients with low-risk disease (completely resected tumor or a single extra-abdominal site of involvement (other than the mediastinum), but without lymphoblastic lymphoma) are assigned to treatment group 2. All other patients, including those with lymphoblastic lymphoma without bone marrow involvement, are considered high risk and they are assigned to treatment group 1.
- Group 1 (high risk): Patients receive one course of regimen A comprising CTX IV over 15 minutes on days 1-4; VCR IV on days 1, 8, and 15; doxorubicin (DOX) IV on days 1 and 2; ARA-C IV over 3 hours every 12 hours on day 1; ARA-C IT on day 4; and MTX IT on days 8 and 12. Patients then receive one course of regimen B comprising ifosfamide IV over 30 minutes on days 1-5, etoposide IV over 1 hour and MTX IV on days 1-3, VCR IV on day 8, ARA-C IT on days 1 and 4, and MTX IT as in regimen A. Patients then receive a second course of regimen A, followed by a second course of regimen B.
- Group 2 (low risk): Patients receive one course of regimen A, followed by one course of regimen B, and then a second course of regimen A. DOX is withheld during both courses of regimen A. IT therapy is withheld during the second course of regimen A.
Patients are followed every 2 months for 1 year (Protocol MCP-841) or at 1, 2, 3, 4, 6, and 8 months (Protocol MCP-842), every 6 months for 5 years, and then annually thereafter.
PROJECTED ACCRUAL: A total of 4,000 patients will be accrued for this study.
Studientyp
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Bangalore, Indien, 560029
- Kidwai Memorial Institute of Oncology
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Madras, Indien, 600020
- Cancer Institute (W.I.A.)
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Mumbai, Indien, 400012
- Tata Memorial Centre
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Maryland
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Bethesda, Maryland, Vereinigte Staaten, 20892-1182
- Warren Grant Magnuson Clinical Center - NCI Clinical Studies Support
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Cairo, Ägypten
- National Cancer Institute of Egypt
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS:
Newly diagnosed acute lymphoblastic leukemia (ALL)
Lymphoblasts comprising more than 25% of nucleated cells on bone marrow aspirate
- Associated with an appropriate clinical syndrome
- OR
- Histologically proven newly diagnosed diffuse non-Hodgkin's lymphoma (NHL)
- Immunologic and/or cytochemical confirmation of diagnosis preferred
PATIENT CHARACTERISTICS:
Age:
ALL:
- Under 25
NHL:
- Not specified
Performance status:
- Not specified
Life expectancy:
- Not specified
Hematopoietic:
- Not specified
Hepatic:
- Not specified
Renal:
- Not specified
PRIOR CONCURRENT THERAPY:
Biologic therapy
- Not specified
Chemotherapy
- Not specified
Endocrine therapy
- Not specified
Radiotherapy
- Not specified
Surgery
- Not specified
Other
- No prior therapy for ALL or NHL
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Ian Trevor Magrath, MD, FRCP, FRCPath, National Cancer Institute (NCI)
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- adultes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium III
- Burkitt-Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- adultes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium IV
- Burkitt-Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- kleinzelliges Lymphom im Stadium III im Kindesalter
- kleinzelliges Lymphom im Stadium IV im Kindesalter
- großzelliges Lymphom im Stadium IV im Kindesalter
- unbehandelte akute lymphoblastische Leukämie im Kindesalter
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom des Erwachsenen im Stadium IV
- Mantelzell-Lymphom im Stadium III
- Mantelzell-Lymphom im Stadium IV
- Diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium I bei Erwachsenen
- zusammenhängendes diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes diffuses kleinzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium II
- nicht zusammenhängendes Marginalzonen-Lymphom im Stadium II
- Marginalzonen-Lymphom im Stadium I
- kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium I
- Kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium III
- Marginalzonen-Lymphom im Stadium III
- kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium IV
- Marginalzonen-Lymphom im Stadium IV
- angrenzendes Marginalzonen-Lymphom im Stadium II
- angrenzendes kleines lymphozytisches Lymphom im Stadium II
- Extranodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom des Schleimhaut-assoziierten lymphatischen Gewebes
- Nodales Marginalzonen-B-Zell-Lymphom
- Milz-Marginalzonen-Lymphom
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium III bei Erwachsenen
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium IV bei Erwachsenen
- großzelliges Lymphom im Stadium I im Kindesalter
- großzelliges Lymphom im Stadium II im Kindesalter
- großzelliges Lymphom im Stadium III im Kindesalter
- Lymphoblastisches Lymphom im Kindesalter im Stadium I
- lymphoblastisches Lymphom im Kindesalter im Stadium II
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium III im Kindesalter
- lymphoblastisches Lymphom im Stadium IV im Kindesalter
- kleinzelliges Lymphom im Stadium I im Kindesalter
- kleinzelliges Lymphom im Stadium II im Kindesalter
- zusammenhängendes Mantelzell-Lymphom im Stadium II
- nicht zusammenhängendes Mantelzell-Lymphom im Stadium II
- nicht zusammenhängendes diffuses großzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes diffus gemischtzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes lymphoblastisches Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes Burkitt-Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- nicht zusammenhängendes erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium II
- Mantelzell-Lymphom im Stadium I
- Burkitt-Lymphom im Stadium I bei Erwachsenen
- zusammenhängendes Burkitt-Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- zusammenhängendes erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium II
- erwachsenes immunblastisches großzelliges Lymphom im Stadium I
- unbehandelte akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen
- zusammenhängendes diffuses großzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- zusammenhängendes diffuses gemischtzelliges Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- Diffuses großzelliges Lymphom im Stadium I bei Erwachsenen
- Diffuses gemischtzelliges Lymphom im Stadium I bei Erwachsenen
- zusammenhängendes lymphoblastisches Lymphom im Stadium II bei Erwachsenen
- Lymphoblastisches Lymphom im Stadium I bei Erwachsenen
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Lymphom
- Leukämie
- Lymphom, Non-Hodgkin
- Vorläuferzelle lymphoblastische Leukämie-Lymphom
- Leukämie, lymphatisch
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Inhibitoren der Nukleinsäuresynthese
- Enzym-Inhibitoren
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Tubulin-Modulatoren
- Antimitotische Mittel
- Mitose-Modulatoren
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Topoisomerase-II-Inhibitoren
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antibiotika, antineoplastische
- Reproduktionskontrollmittel
- Abtreibungsmittel, nichtsteroidal
- Abtreibungsmittel
- Folsäure-Antagonisten
- Cyclophosphamid
- Etoposid
- Ifosfamid
- Prednison
- Doxorubicin
- Liposomales Doxorubicin
- Cytarabin
- Methotrexat
- Vincristin
- Daunorubicin
- Asparaginase
- Mercaptopurin
Andere Studien-ID-Nummern
- CDR0000077227
- NCI-92-C-0030
- NCI-T91-0259N
- OH92-C-0030
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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