Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Promoting Smoking Cessation and Reducing Weight Gain

To test whether a behavioral intervention could indeed achieve the dual goals of promoting smoking cessation and minimizing weight gain.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

When the study began in 1995, more females were initiating cigarette smoking, and a growing proportion cited fear of gaining weight as a major reason for refusing to even attempt quitting smoking. It had not yet been possible, however, to prevent post- cessation weight gain through dieting or behavioral treatment without undermining abstinence from smoking. The investigators proposed that prior interventions had been unsuccessful because: (a) their weight management interventions were too complex; (b) the programs thwarted a need of the patient in nicotine withdrawal to eat hedonically appealing, high-carbohydrate snacks; and (c) the programs heightened patients' emphasis on weight control at the expense of their emphasis on smoking cessation by asking them to initiate weight control before or simultaneously with quitting smoking.

DESIGN NARRATIVE:

The investigators collected pilot data on a promising 16-week intervention that they called the LATE WEIGHT PLAN because it emphasized smoking cessation for the first half of treatment and integrated weight management for the last half. The weight management module included a pre-packaged meal plan; high-carbohydrate, low-fat snacks; and low-intensity aerobic exercise. All patients continued in the weight management phase of treatment, regardless of whether they had succeeded in quitting smoking or were preparing to make new quit attempts. Based on pilot findings, the investigators estimated the point prevalence of smoking cessation for the LATE WEIGHT PLAN group to be 74% at the end of treatment, with weight gain less than 5 lb. An EARLY WEIGHT PLAN group controlled for the timing of the intervention, using the same target quit smoking date and 16 week program but integrating the weight management module into the first 8 weeks of treatment. Like others, they found that EARLY weight management efforts, while they may have prevented weight gain, apparently did so at some cost to smoking cessation, which they estimated to be 42% at 4 months. Finally, a CESSATION ONLY group controlled for the presence of a weight management intervention, by dealing exclusively with smoking cessation for the entire 16 week program. The CESSATION ONLY group had attained the worst outcome in terms of weight control and an intermediate outcome in terms of abstinence at the end of treatment (50%). By randomizing 315 female smokers to the three treatments and comparing abstinence and weight gain after 4 months of treatment and 6 month follow-up (10 months), they tested whether a behavioral intervention could indeed achieve the dual goals of promoting smoking cessation and minimizing weight gain.

The study completion date listed in this record was obtained from the "End Date" entered in the Protocol Registration and Results System (PRS) record.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 100 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

A total of 315 female smokers.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Bonnie Spring, University of Illinois at Chicago

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 1995

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 1999

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Juni 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Juni 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Juni 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. Mai 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Mai 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2005

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 184 (HAMBURGER STIFTUNG ZUR FÖRDERUNG DER KREBSBEKÄMPFUNG)
  • R01HL052577 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Herzkrankheiten

Klinische Studien zur Raucherentwöhnung

3
Abonnieren