- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00320983
Study of Adjuvant Topotecan and Cisplatin With Concurrent Radiation Therapy for Advanced Cervical Cancer
6. Januar 2010 aktualisiert von: University of New Mexico
A Phase I Study of Adjuvant Topotecan and Cisplatin With Concurrent Radiation Therapy for Advanced Cervical Cancer
A Phase I Study of Adjuvant Topotecan and Cisplatin with Concurrent Radiation Therapy for Advanced Cervical Cancer.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Examines the effects of Topotecan and Cisplatin with radiation for advanced cervical cancer
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
11
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New Mexico
-
Albuquerque, New Mexico, Vereinigte Staaten, 87131
- University of New Mexico
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients with histologically confirmed advanced cervical carcinoma who, following optional surgical staging, are not deemed to be curable by either surgery or radiotherapy alone. This includes patients with stages IIB, IIIA, IIIB or IVA and stages IB or IIA who in addition have one of the following risk factors:
- Primary tumor > 6 cm
- Positive pelvic and/or para-aortic lymph nodes (resected or unresected)
- Positive surgical margins
- Depth of invasion greater than 50 % and positive capillary-lymphatic space involvement
- Eligible cell types include squamous, adenosquamous and adenocarcinoma of the cervix
- Patients may have measurable disease (defined as lesions which can be measured in at least two (2) dimensions by physical examination or any medical imaging technique). Inability to measure disease will not constitute exclusion criteria.
- Patients with GOG performance status of 0, 1, or 2.
- Patients will have recovered from the effects of recent surgery and should be free of clinically significant infection.
Patients must have adequate:
- Bone marrow function: WBC greater than or equal to 3,000 cells/mm3, platelet count greater than or equal to 100,000 cells/mm3, and granulocyte count greater than or equal to 1,500 cells/mm3.
- Renal function: Creatinine less than or equal to 2.0 mg/dl.
- Hepatic function: Bilirubin less than or equal to 1.5 x institutional normal, SGOT and alkaline phosphatase less than or equal to 3 x institutional normal.
- Patients must have signed an approved informed consent.
- Patients have met the pre-entry requirements specified in Section 7.0
Exclusion Criteria:
- Patients with GOG performance of 3 or 4.
- Patients with another malignancy, prior or concomitant, other than skin (excluding melanoma).
- Patients with septicemia, severe infection, gastrointestinal bleeding, or intestinal obstruction.
- Patients with anatomic abnormalities requiring modification of radiation fields (pelvic kidney, renal transplant, etc.).
- Patient with recurrent cervical cancer
- Patients who have received prior pelvic radiation
- Pregnant women and women of childbearing potential not using an effective form of contraception.
- History of thrombus (10/28/02)
- History of unstable angina or MI within the past six months. Patients with evidence of abnormal cardiac conduction (e.g. bundle branch block, heart block) are eligible if their disease has been stable for the past six months. (10/28/02)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
disease progression
Zeitfenster: disease progress or complete remission
|
disease progress or complete remission
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Harriet Smith, MD, University of New Mexico
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2002
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juni 2004
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2005
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. Mai 2006
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Mai 2006
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. Mai 2006
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
7. Januar 2010
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. Januar 2010
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2008
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Neubildungen
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Uterusneoplasmen
- Genitale Neubildungen, weiblich
- Gebärmutterhalskrankheiten
- Uteruserkrankungen
- Gebärmutterhalstumoren
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Topoisomerase-Inhibitoren
- Topoisomerase I-Inhibitoren
- Cisplatin
- Topotecan
Andere Studien-ID-Nummern
- 1601C
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