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Impact of 2 Blood Glucose Levels on Hospital Mortality in Patients Admitted in ICU (INSUREA)

13. Februar 2008 aktualisiert von: Poissy-Saint Germain Hospital

Multicentre Randomized Trial Assessing the Impact of Maintaining 2 Blood Glucose Levels on Hospital Mortality in Patients Admitted to the ICU (INSUREA STUDY)

During hospitalization in the intensive care unit (ICU), the occurrence of a blood glucose imbalance is frequent and associated with increased mortality. These observations have resulted in the hypothesis that intensive insulin therapy designed to control blood glucose would improve the prognosis of patients admitted into the ICU. In a prospective, randomized, single center study in a surgical ICU during which the majority of patients had undergone cardiac surgery, intensive insulin therapy with the objective to maintain glycemia below 110 mg/dl (6.1 mmol/L) provided a significant reduction in ICU mortality and hospital mortality compared to a group with a glycemic objective of 200 mg/dl.

In a recent published article, the beneficial effect of intensive insulin therapy seems less obvious in a randomized single center study in a medical ICU. One of the potential factors limiting the impact of a therapeutic strategy like this one is the absence of achieving strict glycemic control for all patients on intensive insulin therapy. Additionally, the implementation of such a therapeutic strategy results in an increased risk of hypoglycemia, the consequences of which on morbidity remain unclear.

The aim of our study is to determine, in a mixed population of medical and surgical patients admitted to the ICU, requiring artificial ventilation with a expected duration above 48 hours, the impact of effective strict glycemic control (<6,1 mmol/l) compared to a conventional glycemic control (<11mmol/l) on hospital mortality.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

In both randomization arms, continuous insulin infusion will be used via the venous route of administration. Rapid action insulin Novorapid HM (Novo Nordisk, Copenhagen, Denmark) will be used.

ICU patient management requires many intravenously administered treatments in a limited number of venous lines (catecholamines, sedation, feeding, vascular filling, antiotics…). This situation does not enable to dedicate an infusion line for the intravenous administration of insulin. Despite continuous administration of insulin infusion, the concomitant administration of other treatments in the same infusion line obviously leads to significant variations in the flow of insulin actually delivered, which can lead to variations in blood glucose and adjustments secondary to the inappropriate dose of insulin. To limit this phenomenon, an OCTOPUS (Vygon, Ecouen, France) type infusion connector will be added. The infusion connector is made of 2 infusion lines one of which will be exclusively dedicated to insulin therapy subsequently limiting the risk of variations in insulin administration flow.

The determination of the number of subjects to include was carried out by using a 45% hospital mortality hypothesis in the conventional glycemic control group. and a 32 % hospital mortality hypothesis in the strict glycemic control group.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

440

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Evry, Frankreich, 91014 Cedex
        • Noch keine Rekrutierung
        • Medico-surgical ICU Louise Michel Hospital
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Andry Van de Louw, MD
      • Poissy, Frankreich, 78300
        • Rekrutierung
        • Medico-surgical ICU Poissy Saint Germain Hospital
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Jean-Claude Lacherade, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • over 18 years of age
  • requiring mechanical ventilation with an expected duration above 48 hours

Exclusion Criteria:

  • admission for cardiac arrest
  • admission for an attempt of drug autolysis or acute drunkenness
  • admission for hyperosmolar and/or ketoacidosis coma
  • admission for massive cerebral hemorrhage
  • admission from an another ICU
  • admission after surgery without any other organ failure than respiratory support (with FiO2 below 50% and PeeP below 5cm H2O)
  • inclusion in an another interventional study
  • patient or next of kind refusal of study participation
  • pregnant women

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: B
Continuous intravenous insulin treatment (NOVORAPID) according to an algorithm to maintain glucose level at 11 mmol/L
Continuous intravenous insulin treatment (NOVORAPID) according to an algorithm to maintain glucose level at 11 mmol/L
Experimental: A
Continuous intravenous insulin treatment (NOVORAPID) according to an algorithm to maintain glucose level below 6.1 mmol/L
Continuous intravenous insulin treatment (NOVORAPID) according to an algorithm to maintain glucose level below 6.1 mmol/L

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Hospital mortality
Zeitfenster: Length of hospital stay
Length of hospital stay

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
incidence of severe hypoglycemia (below 2.2 mmol/l)
Zeitfenster: lenght of insulin administration in ICU
lenght of insulin administration in ICU
ICU mortality
Zeitfenster: Length of ICU stay
Length of ICU stay
Quality of obtained glycemic control in the 2 arms of the study
Zeitfenster: Length of Continuous Insulin treatment
Length of Continuous Insulin treatment
Incidence of neuromyopathy in the ICU
Zeitfenster: Length of ICU stay
Length of ICU stay

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jean-Claude Lacherade, MD, Medico-surgical ICU Poissy Saint Germain Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2008

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2010

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. September 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Dezember 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Januar 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Januar 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

14. Februar 2008

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Februar 2008

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2007

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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