- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00915408
A Dose Escalation Study of the Combination of Lenalidomide (Revlimid®), Dexamethasone and Cyclophosphamide in Patients Refractory or Relapsing From Stable Disease With Multiple Myeloma (CRD)
1. September 2015 aktualisiert von: King's College Hospital NHS Trust
A Phase I Dose Escalation Study of the Combination of Lenalidomide (Revlimid®), Dexamethasone and Cyclophosphamide in Patients Refractory or Relapsing From Stable Disease With Multiple Myeloma
The purpose of this study is to determine the maximum tolerated dose (MTD) and to evaluate the safety of cyclophosphamide when given on days 1 and 8 in a 28 day cycle in doses starting at 300mg ranging to 700mg in combination with Lenalidomide (Revlimid®) plus dexamethasone in patients who present with relapsed or refractory myeloma.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
32
Phase
- Phase 2
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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London, Vereinigtes Königreich, SE5 9RS
- King's College Hospital NHS Foundation Trust
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London, Vereinigtes Königreich, SM2 5PT
- Royal Marsden NHS Foundation Trust
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Understand and voluntarily sign an informed consent form.
- Age >18 years at the time of signing the informed consent form.
- Proven diagnosis of multiple myeloma.
- Relapse or Refractory disease with evidence of progression after at least 2 cycles of anti-myeloma treatment.
- Relapse or refractory disease with evidence of progressive disease after at least 1 previous therapy this may include consolidation of induction with a stem cell transplant).
- Subjects may have been previously treated with thalidomide and/or radiation therapy. In addition, radiation therapy initiated prior to or at baseline (Day 1) must be complete prior to the initiation of therapy. The initiation of radiation therapy after baseline (Day 1) will be considered to be a treatment failure (except when given to treat or to promote the healing of a pathological fracture).
- Measurable levels of myeloma paraprotein in serum (>5 gms/L) or urine > 2 g excreted in a 24-hour collection sample).
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status score of 0, 1 or 2.
- Able to adhere to the study visit schedule and other protocol requirements.
- Women of childbearing potential (WCBP) must have a negative serum or urine pregnancy test within 10 - 14 days and again within 24 hours of starting study drug. In addition, sexually active WCBP must agree continued abstinence from heterosexual intercourse or to use adequate contraceptive methods starting 4 weeks prior to the initiation of therapy. WCBP must agree to have pregnancy tests weekly for the first 4 weeks, then monthly while on study drug (every 14 days for women with irregular cycles) and 4 weeks after the last dose of study drug. Men must also agree to use a condom if their partner is of child bearing potential, even if they have had a successful vasectomy.
- Disease free of prior malignancies for equal to or over 5 years with exception of currently treated basal cell, squamous cell carcinoma of the skin, or carcinoma "in-situ" of the cervix or breast.
- Able to receive low dose aspirin (e.g. 75mg) as prophylactic anticoagulant medication to prevent thromboembolism unless contraindicated. If low dose aspirin is contraindicated, subjects will receive another form of anticoagulant prophylaxis according to hospital guidelines.
Exclusion Criteria:
- Any serious medical condition, laboratory abnormality, or psychiatric illness that would prevent the subject from signing the informed consent form.
- Pregnant or lactating females.
Any of the following laboratory abnormalities:
- Absolute neutrophil count (ANC) <1.000 cells/mm3 (1.0 x 109/L)
- Platelet count <.75.000/mm3 (75 x 109L)
- Serum creatinine >2.5 mg/dL (221 umol/L)
- Serum SGOT/AST or SGPT/ALT >3.0 x upper limit of normal (ULN)
- Serum total bilirubin >2.0 mg/dL (34 umol/L)
- Any condition, including the presence of laboratory abnormalities, which places the subject at unacceptable risk if he/she were to participate in the study or confounds the ability to interpret data from the study.
- Known hypersensitivity to thalidomide, dexamethasone or cyclophosphamide.
- Prior history of uncontrollable side effects to dexamethasone therapy
- The development of a desquamating rash while taking thalidomide
- Any prior use of Lenalidomide (Revlimid®)
- Use of any standard/experimental anti-myeloma drug therapy within 28 days of entry or use of any experimental non-drug therapy (e.g. donor leukocyte/mononuclear cell infusions) within 56 days of entry.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Experimental: CRD
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Oral lenalidomide 25mg daily on Days 1-21 every 28 days cycles for up to 9 cycles.
From Cycle 10 Lenalidomide 25mg orally on days 1-21, every 28 days.
Andere Namen:
Dexamethasone 20mgs orally, daily on Days 1-4 and 8-11 repeated every 28 day cycles for up to 9 cycles.
Oral Cyclophosphamide will be added to the regime starting on days 1 and 8.
The dose of Cyclophosphamide will be escalated in cohorts rising in 100mg increments from 300 to 700mgs days 1,and 8 every 28 day cycles for up to 9 cycles.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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Dose limiting toxicity defined as: a) NCI Grade 4 haematological toxicity b) NCI Grade ¾ non-haematological toxicity
Zeitfenster: Weekly for first cycle
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Weekly for first cycle
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Safety (type, frequency, severity, and relationship of adverse events)
Zeitfenster: Weekly for first cycle then monthly
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Weekly for first cycle then monthly
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Time to progression
Zeitfenster: Monthly
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Monthly
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Paraprotein response
Zeitfenster: Monthly
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Monthly
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Bone marrow response
Zeitfenster: Baseline, end of treatment and disease progression
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Baseline, end of treatment and disease progression
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Duration of response
Zeitfenster: Monthly
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Monthly
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Overall survival
Zeitfenster: Monthly
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Monthly
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Steve Schey, FRCP FRACP FRCPath, King's College Hospital NHS Trust
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. September 2006
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Juni 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. Juni 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
8. Juni 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
2. September 2015
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. September 2015
Zuletzt verifiziert
1. April 2013
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Multiples Myelom
- Neubildungen, Plasmazelle
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Autonome Agenten
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Entzündungshemmende Mittel
- Antirheumatika
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antiemetika
- Magen-Darm-Mittel
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Antineoplastische Mittel, hormonell
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Angiogenese-Inhibitoren
- Angiogenese-modulierende Mittel
- Wuchsstoffe
- Wachstumshemmer
- Dexamethason
- Cyclophosphamid
- Lenalidomid
Andere Studien-ID-Nummern
- 05CC15
- REC - 06/Q1606/75
- EudraCT - 2005-005145-19
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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