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Alcohol Counseling for Telephone Quitline Callers

31. März 2020 aktualisiert von: Yale University

Advancing Tobacco and Cancer Control: Reducing Alcohol Use to Promote Smoking Cessation

The goal of this study is to train phone counselors working for the New York (NY) State Smokers' Quitline to advise callers who drink at hazardous levels to limit or abstain from alcohol use to determine whether this improves smoking cessation outcomes so that we can establish effect size estimates for a full scale multi-site trial.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a developmental study to: 1) create and beta test an alcohol counseling protocol with 25 Quitline callers and 2) train Quitline Specialists to provide an alcohol intervention using at least 100 pilot Quitline callers to ensure that Specialists in the alcohol intervention + standard care condition provide counseling that addresses hazardous drinking with a high level of alcohol intervention strategies and skill. After this phase of the study is complete, a developmental randomized clinical trial will be conducted with 1,948 NY Quitline callers who drink at hazardous levels to compare practical counseling + smoking cessation print materials added to standard care (PC + SC condition) to alcohol intervention counseling + alcohol-focused print materials added to standard care (AI + SC condition). Efficacy data from this trial will be used to determine effect size estimates for both quitdate and 7-month self-reported point prevalence abstinence rates. Reduction in alcohol consumption and reduced drinking as a mediator of smoking cessation outcome will be secondary outcomes. Other mediators and moderators of alcohol intervention effects will also be examined as an exploratory outcome. If the effect size estimates are sufficiently large and medically important to pursue a definitive trial, these data will be used to propose a full scale multi-site large study. If an alcohol intervention is shown to enhance treatment outcome in a large-scale study, alcohol interventions with quitline counselors could be translated for use by the entire NY state quitline and other quitlines across the country. This may increase the effectiveness of quitline interventions and thus has the potential to reach millions of smokers, thereby bolstering tobacco and cancer control efforts across the United States.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

1948

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • Buffalo, New York, Vereinigte Staaten, 14263
        • Roswell Park Cancer Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adults (18+ years)
  • Cigarette smokers requesting assistance with quitting smoking
  • Hazardous drinkers (per NIAAA criteria)

Exclusion Criteria:

  • Eligible for Enhanced Services Program

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: Practical Counseling
To ensure that treatment effects are not due to the longer counseling intervention and additional alcohol intervention workbook in the Alcohol Intervention plus Standard Care condition, we will provide additional smoking cessation advice that will not be specific to alcohol use and an additional smoking cessation workbook for participants in the Practical Counseling plus Standard Care condition. Consistent with the Clinical Practice Guideline Update, we will include 5 minutes of practical counseling, which has been shown empirically to be effective in improving rates of smoking cessation.
Aktiver Komparator: Alcohol Intervention Counseling
The Alcohol Intervention counseling protocol will be adapted from Dr. Ockene's brief alcohol intervention protocol and Dr. Kahler's brief alcohol intervention for smokers: Feedback and discussion on the relationship between drinking and smoking, and on the potential effects of alcohol consumption on smoking cessation; an emphasis on personal Responsibility for choosing to change one's behavior; Advice to avoid or minimize drinking during the smoking cessation process; a Menu of options for carrying out a change strategy; use of Empathy by the clinician; and encouragement of Self-efficacy (i.e., confidence) for successful change.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Efficacy of advice to limit or abstain from alcohol use in improving smoking cessation.
Zeitfenster: 6 Months
To determine if advice to limit or abstain from alcohol use results in improved smoking cessation outcomes in 1,950 smokers who drink at hazardous levels and are calling a telephone Quitline.
6 Months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Efficacy of advice to limit or abstain from alcohol use.
Zeitfenster: 6 Months
To determine if advice to limit or abstain from alcohol use results in reduced alcohol consumption in 1,950 smokers who drink at hazardous levels and are calling a telephone Quitline.
6 Months
Does reductions in alcohol use mediate smoking cessation success
Zeitfenster: 6 Months
To determine if reduction in alcohol use mediates smoking cessation success in 1,950 smokers who drink at hazardous levels and are calling a telephone Quitline.
6 Months
What factors that determine smoking cessation success also determine who is more likely to respond to the alcohol intervention
Zeitfenster: 6 Months
To examine other mediators and moderators of smoking cessation effects to determine which factors and subgroups are more likely to respond to the alcohol intervention and discern mechanisms of treatment response
6 Months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Benjamin A. Toll, Ph.D., Yale University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. April 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Mai 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Mai 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. April 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

31. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 091105931 (Andere Kennung: Yale Univ. School of Medicine Human Investigation Committee)
  • R01CA140256 (US NIH Stipendium/Vertrag)

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