- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01287832
Vancomycin Versus Daptomycin for the Treatment of Methicillin-resistant Staphylococcus Aureus Bacteremia Due to Isolates With High Vancomycin Minimum Inhibitory Concentrations (MICs)
16. Januar 2014 aktualisiert von: Leonard B. Johnson, St. John Health System, Michigan
There is an increased failure rate for the treatment of Staphylococcus Aureus Bacteremia (SAB) with traditional doses of vancomycin, the standard of care for patients with MRSA bacteremia over the last 40 years.
This has been largely attributed to isolates with increased resistance to vancomycin (increased MIC).
Daptomycin is an antibiotic that was approved several years ago for the treatment of SAB and is being increasingly used for MRSA bacteremia due to isolates with increased MIC.
Increased doses have been recommended for both of these drugs in the treatment of this infection without a trial demonstrating their relative efficacy or safety at higher doses.
This study will randomize patients with SAB due to MRSA with an increased MIC to determine the relative efficacy and safety of vancomycin and daptomycin used at higher than traditional doses.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
11
Phase
- Phase 4
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- 18 years of age or older
- Signed informed consent
- All cases of suspected MRSA bacteremia as determined by a patient with at least one blood culture growing gram-positive cocci in clusters with a clinical syndrome consistent with true bacteremia including fever, hypothermia (temperature < 36.0º C), tachycardia (heart rate > 100 beats/minute), hypotension (systolic blood pressure < 90 mm Hg) or other clinical features of sepsis.
- All cases of right-sided native valve endocarditis due to MRSA
- Patients who are diagnosed with left-sided native valve endocarditis after randomization will be continued in the study
- Patients with MRSA bacteremia associated with infected foreign bodies, including vascular prostheses, orthopedic prostheses
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: High dose vancomycin
Vancomycin dosed to achieve a trough of 15-20 microgram/mL.
|
Vancomycin dosed to achieve a trough of 15-20 microgram/mL.
|
|
Experimental: High-dose daptomycin
Daptomycin dosed at 8 mg/kg/daily (every 48 hours in end-stage renal disease)
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of Participants With Clinical Success at Test of Cure Visit.
Zeitfenster: 30-42 days post-treatment
|
Clinical success is the absence of treatment failures.
Treatment failures will include death, clinical failure, microbiologic failure, or an adverse event requiring a change in therapy or discontinuation in therapy.
|
30-42 days post-treatment
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Adverse Event Rate in Each Arm, Including the Nephrotoxicity and Skeletal Muscle Toxicity
Zeitfenster: 30-42 days post-treatment
|
30-42 days post-treatment
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juni 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
31. Januar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
31. Januar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. Februar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
10. Februar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Januar 2014
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- SJ1210-01
- IND 109,614 (Andere Kennung: FDA)
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