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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01299259
Improving Primary Care Follow-up for Patients With Pelvic Inflammatory Disease
27. Oktober 2014 aktualisiert von: Children's Hospital of Philadelphia
Improving Primary Care Follow-up for Adolescents With PID: A Randomized Controlled Trial Using Text Message Reminders
The investigators hypothesize that text message reminders to girls diagnosed with pelvic inflammatory disease (PID) in the emergency department (ED) will improve follow-up to their primary care provider (PCP) after being discharged from the ED.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The Centers for Disease Control (CDC) recommends that patients diagnosed with pelvic inflammatory disease (PID) receive follow-up care within 72 hours of diagnosis.
However, recent studies show that the majority of teenage girls diagnosed with PID do not receive this follow-up care within 72 hours.
We hypothesize that text message reminders to girls diagnosed with PID in the emergency department (ED) will improve follow-up to their primary care provider (PCP) after being discharged from the ED.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
95
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Pennsylvania
-
Philadelphia, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 19104
- The Children's Hospital of Philadelphia
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
15 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Females aged 15 years and older
- New diagnosis of PID, as defined by the 2006 CDC minimum criteria for diagnosis of PID, on current ED encounter
- Determined by attending physician to be appropriate for outpatient treatment
Exclusion Criteria:
- Patient does not have a cell phone that is capable of receiving text messages
- Developmental disability
- Non-English speaking
- Pregnancy
- Patient who was enrolled in this study on a prior ED visit
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Text Message Reminders
Subjects randomized to the the intervention group will receive a total of 4 text messages on days 2 through 5 to remind them to schedule and attend a PCP follow-up appointment
|
Patients in the intervention group will receive text messages on their cell phones following discharge from the emergency department reminding them to make an appointment with their primary care provider.
Text messages will be sent daily for 4 days after discharge from the ED.
|
|
Kein Eingriff: Control Group
The control group will not receive any additional reminders to follow-up with PCP.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
PCP follow-up rates will be used to evaluate the efficacy of text message reminders.
Zeitfenster: PCP follow-up rates will be assessed 7-14 days after discharge from the ED.
|
PCP follow-up rates will be assessed 7-14 days after discharge from the ED.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of adolescents who accept text message reminders as an measure of feasibility and acceptability.
Zeitfenster: 7-14 days after discharge from the ED
|
The acceptability among adolescents of using text message reminders after ED discharge in adolescents treated in a pediatric ED.
|
7-14 days after discharge from the ED
|
|
Number of adolescents satisfied with ED care between the control group and intervention group as a measure of patient satisfaction.
Zeitfenster: 7-14 days after ED discharge
|
Patient satisfaction of ED care when receiving text message reminders.
|
7-14 days after ED discharge
|
|
Type of participant characteristics associated with PCP follow-up as a measure of behavior change, compliance and rate of follow-up care
Zeitfenster: 7-14 days after ED discharge
|
Patient characteristics associated with PCP follow-up
|
7-14 days after ED discharge
|
|
Barriers to PCP follow-up from an ED visit to measure use of text message technology and rate of change in follow-up care between groups
Zeitfenster: 7-14 days after ED visit
|
Types of barriers encountered to PCP follow-up from an ED visit for PID care to measure rate of change in follow-up care between groups
|
7-14 days after ED visit
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Cynthia Mollen, MD, MSCE, Children's Hospital of Philadelphia
- Studienleiter: Frances Balamuth, MD, PhD, Children's Hospital of Philadelphia
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Miloh T, Annunziato R, Arnon R, Warshaw J, Parkar S, Suchy FJ, Iyer K, Kerkar N. Improved adherence and outcomes for pediatric liver transplant recipients by using text messaging. Pediatrics. 2009 Nov;124(5):e844-50. doi: 10.1542/peds.2009-0415. Epub 2009 Oct 12.
- Armstrong AW, Watson AJ, Makredes M, Frangos JE, Kimball AB, Kvedar JC. Text-message reminders to improve sunscreen use: a randomized, controlled trial using electronic monitoring. Arch Dermatol. 2009 Nov;145(11):1230-6. doi: 10.1001/archdermatol.2009.269.
- Centers for Disease Control and Prevention; Workowski KA, Berman SM. Sexually transmitted diseases treatment guidelines, 2006. MMWR Recomm Rep. 2006 Aug 4;55(RR-11):1-94. Erratum In: MMWR Recomm Rep. 2006 Sep 15;55(36):997.
- Trent M, Ellen JM, Walker A. Pelvic inflammatory disease in adolescents: care delivery in pediatric ambulatory settings. Pediatr Emerg Care. 2005 Jul;21(7):431-6. doi: 10.1097/01.pec.0000169432.14067.eb.
- Trent M, Judy SL, Ellen JM, Walker A. Use of an institutional intervention to improve quality of care for adolescents treated in pediatric ambulatory settings for pelvic inflammatory disease. J Adolesc Health. 2006 Jul;39(1):50-6. doi: 10.1016/j.jadohealth.2005.08.008.
- Engel KG, Heisler M, Smith DM, Robinson CH, Forman JH, Ubel PA. Patient comprehension of emergency department care and instructions: are patients aware of when they do not understand? Ann Emerg Med. 2009 Apr;53(4):454-461.e15. doi: 10.1016/j.annemergmed.2008.05.016. Epub 2008 Jul 10.
- Franklin VL, Greene A, Waller A, Greene SA, Pagliari C. Patients' engagement with "Sweet Talk" - a text messaging support system for young people with diabetes. J Med Internet Res. 2008 Jun 30;10(2):e20. doi: 10.2196/jmir.962.
- Riley W, Obermayer J, Jean-Mary J. Internet and mobile phone text messaging intervention for college smokers. J Am Coll Health. 2008 Sep-Oct;57(2):245-8. doi: 10.3200/JACH.57.2.245-248.
- Wolff M, Balamuth F, Sampayo E, Mollen C. Improving Adolescent Pelvic Inflammatory Disease Follow-up From the Emergency Department: Randomized Controlled Trial With Text Messages. Ann Emerg Med. 2016 May;67(5):602-609.e3. doi: 10.1016/j.annemergmed.2015.10.022. Epub 2015 Dec 11.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Februar 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. November 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
17. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
18. Februar 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
28. Oktober 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
27. Oktober 2014
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 10-007744
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