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Outcome of Rehabilitation of Older People in Primary Health Care

24. Oktober 2011 aktualisiert von: Inger Johansen, University of Oslo

Outcome of Multi-Disciplinary, Structured Rehabilitation of Older People in an Inpatient District Rehabilitation Centre Versus Standard Primary Health Care Rehabilitation - An Open Comparative Observational Stdy

The Outcome of Multi-Disciplinary, Structured Rehabilitation of Older People in a District Inpatient Rehabilitation Centre is better than in a Standard Primary Health Care Rehabilitation Programme in Short Term Beds in Nursing Homes.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

302

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Oslo, Norwegen, NO-0318
        • Department of General Practice/General Practice Research Unit, Institute of Health and Society, University of Oslo
    • Vestfold
      • Stavern, Vestfold, Norwegen, 3290
        • Prestelokka Rehabilitation Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre und älter (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The Study Populations were Disabled Older People (=>65years), with a need for Rehabilitation either Post-Acute after Hospitalisation or admitted Directly from their Own Homes and living within the Geographically small County of Vestfold, Norway.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Both Genders
  • Age=>65 Years
  • Diagnoses: Stroke, Hip Fractures, Osteoarthritis, Chronic, slowly progressing Diseases, Functional Decline due to Old Age, Functional Decline due to Long Hospital Stay
  • Assessed to have a Rehabilitation Potential

Exclusion Criteria:

  • Age<65 Years
  • Patietns with Highly Progressive Diseases
  • Sunnaas ADL Index<10
  • MMSE<18
  • Deeply Depressed Patients with no Initiative
  • Patients with Speech Dyspnoea
  • Patients with unstable Angina Pectoris
  • Patients with not diagnosed Cardiac Arrythmias

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
District Rehabilitation Centre (Model 1)
Patients admitted to Primary Health Care Rehabilitation, either Post-Acute from the Same District General Hospital or Directly from their Homes. They were recruited continuously at Entrance to the Rehabilitation Centre.
Model 1: Regular Assessment of Rehabilitation Goal, Rehabilitation Plan, Weekly Multi-Disciplinary Evaluation and Adjustment of Plan, Regular use of Measurement Scales, Regular Dialog between Personnel, Patient and Relatives. Model 2: More Occasional use of the Listed Activities. Model 1 and Model 2: Physical Training and Functional ADL Training, in Groups, One by One or Self-Training.
Standard PHC Rehabilitation (Model 2)
Patients admitted to Standard Primary Health Care (PHC) Rehabilitation, either Post-Acute from the Same District General Hospital or Directly from their Homes. They were recruited Continuously at Entrance to the Short Term Rehabilitation Beds in Nursing Homes or at the Beginning of Rehabilitation in their Own Homes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Sunnaas ADL Index
Zeitfenster: Change from Baseline in Sunnaas ADL Index at End of Rehabilitation. Change from End of Rehabilitation in Sunnaas ADL Index at 3 months. Change from End of Rehabilitation in Sunnaas ADL Index at 18 Months
Sunnaas ADL Index measures 12 Activities of Daily Life. Each Activity has a Score from 0-3, where 0=totally dependent and 3=independent. The Total Max Score of 36 means Totally Independent.
Change from Baseline in Sunnaas ADL Index at End of Rehabilitation. Change from End of Rehabilitation in Sunnaas ADL Index at 3 months. Change from End of Rehabilitation in Sunnaas ADL Index at 18 Months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Umea Life Satisfaction Checklist
Zeitfenster: Change from End of Rehabilitation in Umea Life Satisfaction Checklist at 3 Months after Rehabilitation.
A Simple and Validated Questionnaire, testing Life Satisfaction. We chose Two of the Questions: LSCa: How satisfied are you with your Life in general? LSCb: How satisfied are you with your Ability to manage your Self-Care? The Scores are 1-3=not satisfied and 4-6=satisfied
Change from End of Rehabilitation in Umea Life Satisfaction Checklist at 3 Months after Rehabilitation.
Mini Mental Status Evaluation=MMSE
Zeitfenster: MMSE Recorded Two Weeks into Rehabilitation
MMSE measures Cognitive Function. Scores are from 0-30, where 30 indicates no Cognitive Problems.
MMSE Recorded Two Weeks into Rehabilitation
Symptom Check List 10=SCL10
Zeitfenster: SCL10 recorded at two Weeks into Rehabilitation
SCL10 is a Questionnaire mapping Emotional Health during the Previous Week, particularly Anxiety and Depression. SCL-10 comprises Ten Questions with Scores from 1-4. The Final Score is the Total Score sum divided by Ten. Scores>1.85 indicate Severe Emotional Problems
SCL10 recorded at two Weeks into Rehabilitation
Home Care Services
Zeitfenster: Change from End of Rehabilitation in Home Care Services at Three Months after Rehabilitation
The care scores were: 1:0 hour/week, 2:>0-3 hours/week, 3:>3-6 hours/week, 4:>6-9 hours/week, and 5:>9 hours/week.
Change from End of Rehabilitation in Home Care Services at Three Months after Rehabilitation
Informal Care from Relatives
Zeitfenster: Change in Informal Care from relatives from End of Rehabilitation at Three Months after Rehabilitation
Care Scores: 1:0 Hour/Week, 2:>0-3 Hours/Week, 3:>3-6 Hours/Week, 4:>6-9 Hours/Week, and 5:>9 Hours/Week.
Change in Informal Care from relatives from End of Rehabilitation at Three Months after Rehabilitation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Inger Johansen, MD, University of Oslo
  • Studienstuhl: Mette Brekke, MD, PhD, University of Oslo

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Oktober 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Oktober 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. Oktober 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

25. Oktober 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. Oktober 2011

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2011

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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