- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01587937
Hospital Wide Roll-Out of Antimicrobial Stewardship
17. November 2014 aktualisiert von: Sunnybrook Health Sciences Centre
Hospital Wide Roll-Out of Antimicrobial Stewardship: A Stepped Wedge Randomized Controlled Trial
Dramatic increases in antibiotic utilization in hospitals continue to drive antibiotic resistance among hospital-acquired pathogens.
However, 30-50% of the antibiotic use in hospitals is unnecessary or inappropriate.
The Infectious Diseases Society of America has published guidelines stating that all hospitals should develop an institutional program to enhance antimicrobial stewardship.
At Sunnybrook Health Sciences Centre, an antibiotic stewardship audit-and-feedback intervention for all patients reaching their third or tenth day of broadspectrum antibiotic use in intensive care, resulted in a reduction of antibiotic use, antibiotic costs, and Clostridium difficile infections in the intensive care unit.
The investigators hypothesize that this intervention will result in similar benefits outside of the intensive care unit, and so expanded the intervention to non-ICU medical and surgical wards.
To increase the rigor of our program evaluation, the roll-out was conducted in a stepped-wedge randomized controlled design.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
19220
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ontario
-
Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
- Sunnybrook Health Sciences Centre
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
All patients admitted to the medical/surgical services will be included in statistical analysis of program evaluation. The inclusion/exclusion criteria below, just define who receives the antibiotic stewardship intervention on each service.
Inclusion Criteria:
- admitted to one of these services: general internal medicine, cardiology, nephrology, orthopedic surgery, neurosurgery, general surgery or trauma surgery
- receiving 3rd or 10th day of treatment with one of the following antibiotics:
- ceftriaxone, ceftazidime, piperacillin-tazobactam, ciprofloxacin, levofloxacin, meropenem, ertapenem, vancomycin
Exclusion Criteria:
- patient being followed by the infectious diseases consult service
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Antibiotic stewardship intervention
Audit-and-feedback intervention to prescribers of patients receiving 3rd or 10th day of targeted broadspectrum antimicrobial
|
See primary outcome for list of targeted drugs.
See citations for previous publications describing the intervention.
|
|
Kein Eingriff: Control
The pre-intervention period will serve as the control period on each medical and surgical service.
The cross-over is uni-directional from control to intervention; all services receive the intervention by the end of the study.
This is a stepped wedge design.
The order of roll-out is randomized.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Days of antibiotic therapy (DOTs) of targeted broadspectrum agents per patient days (PDs)
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
|
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Days of antibiotic therapy of any antibiotic agent(DOTs)per patient days (PDs)
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
-Definition as per primary outcome, but can include any antibiotic (not just those broadspectrum agents targeted by the intervention)
|
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
|
Costs of antibiotic therapy ($) per patient day
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
Based on acquisition costs for each agent.
|
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
|
Hospital-acquired Clostridium difficile infection.
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
Cases of Clostridium difficile infection deemed to have been acquired during the current hospital stay by prospective Infection Prevention & Control surveillance team.
|
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
|
Antibiotic susceptibility of gram negative bacterial isolates
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Nick Daneman, Sunnybrook Health Sciences Centre
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Elligsen M, Walker SA, Simor A, Daneman N. Prospective audit and feedback of antimicrobial stewardship in critical care: program implementation, experience, and challenges. Can J Hosp Pharm. 2012 Jan;65(1):31-6. doi: 10.4212/cjhp.v65i1.1101. No abstract available.
- Elligsen M, Walker SA, Pinto R, Simor A, Mubareka S, Rachlis A, Allen V, Daneman N. Audit and feedback to reduce broad-spectrum antibiotic use among intensive care unit patients: a controlled interrupted time series analysis. Infect Control Hosp Epidemiol. 2012 Apr;33(4):354-61. doi: 10.1086/664757.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2010
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. April 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. April 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. April 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
30. April 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
19. November 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
17. November 2014
Zuletzt verifiziert
1. November 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 416-2009
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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