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Hospital Wide Roll-Out of Antimicrobial Stewardship

17. November 2014 aktualisiert von: Sunnybrook Health Sciences Centre

Hospital Wide Roll-Out of Antimicrobial Stewardship: A Stepped Wedge Randomized Controlled Trial

Dramatic increases in antibiotic utilization in hospitals continue to drive antibiotic resistance among hospital-acquired pathogens. However, 30-50% of the antibiotic use in hospitals is unnecessary or inappropriate. The Infectious Diseases Society of America has published guidelines stating that all hospitals should develop an institutional program to enhance antimicrobial stewardship. At Sunnybrook Health Sciences Centre, an antibiotic stewardship audit-and-feedback intervention for all patients reaching their third or tenth day of broadspectrum antibiotic use in intensive care, resulted in a reduction of antibiotic use, antibiotic costs, and Clostridium difficile infections in the intensive care unit. The investigators hypothesize that this intervention will result in similar benefits outside of the intensive care unit, and so expanded the intervention to non-ICU medical and surgical wards. To increase the rigor of our program evaluation, the roll-out was conducted in a stepped-wedge randomized controlled design.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

19220

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
        • Sunnybrook Health Sciences Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

All patients admitted to the medical/surgical services will be included in statistical analysis of program evaluation. The inclusion/exclusion criteria below, just define who receives the antibiotic stewardship intervention on each service.

Inclusion Criteria:

  • admitted to one of these services: general internal medicine, cardiology, nephrology, orthopedic surgery, neurosurgery, general surgery or trauma surgery
  • receiving 3rd or 10th day of treatment with one of the following antibiotics:
  • ceftriaxone, ceftazidime, piperacillin-tazobactam, ciprofloxacin, levofloxacin, meropenem, ertapenem, vancomycin

Exclusion Criteria:

  • patient being followed by the infectious diseases consult service

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Antibiotic stewardship intervention
Audit-and-feedback intervention to prescribers of patients receiving 3rd or 10th day of targeted broadspectrum antimicrobial
See primary outcome for list of targeted drugs. See citations for previous publications describing the intervention.
Kein Eingriff: Control
The pre-intervention period will serve as the control period on each medical and surgical service. The cross-over is uni-directional from control to intervention; all services receive the intervention by the end of the study. This is a stepped wedge design. The order of roll-out is randomized.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Days of antibiotic therapy (DOTs) of targeted broadspectrum agents per patient days (PDs)
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
  • Targeted broadspectrum antibiotics include third generation cephalosporins (ceftriaxone, ceftazidime), beta-lactam beta-lactamase inhibitors (piperacillin-tazobactam), fluoroquinolones (ciprofloxacin, levofloxacin), carbapenems (ertapenem and meropenem), and glycopeptides (vancomycin)
  • DOTs are defined as the number of unique antibiotic agents prescribed each day (regardless of dose)
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Days of antibiotic therapy of any antibiotic agent(DOTs)per patient days (PDs)
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
-Definition as per primary outcome, but can include any antibiotic (not just those broadspectrum agents targeted by the intervention)
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
Costs of antibiotic therapy ($) per patient day
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
Based on acquisition costs for each agent.
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
Hospital-acquired Clostridium difficile infection.
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
Cases of Clostridium difficile infection deemed to have been acquired during the current hospital stay by prospective Infection Prevention & Control surveillance team.
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
Antibiotic susceptibility of gram negative bacterial isolates
Zeitfenster: patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)
patients will be followed until discharge from hospital (expected median 7 days for those on antibiotics)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Nick Daneman, Sunnybrook Health Sciences Centre

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. April 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. April 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. April 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. April 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. November 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. November 2014

Zuletzt verifiziert

1. November 2014

Mehr Informationen

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