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Behavioral Activation (BA) for Medication-responsive Chronically Depressed Patients With Impaired Social Functioning

4. April 2017 aktualisiert von: New York State Psychiatric Institute
The investigators aimed to assess the ability of a modified version of Behavioral Activation for occupational and social improvement to produce change in: 1. social adjustment, 2. work functioning, 3. avoidance behavior and 4. behavioral activation.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Psychosocial functioning was assessed before and after BA treatment in medication responsive depressed individuals who continued to have impaired social functioning. The primary goal was to demonstrate feasibility of recruitment and retention, and obtain an open pilot sense as to whether there are benefits from this brief psychotherapy approach in this population. The investigators also planned to refine measures and estimate the effect size of any treatment response to estimate power and sample size with the goal of completing a future controlled study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

16

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
        • New York State Psychiatric Institute

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • adults aged 20-75 years
  • a primary diagnosis of Dysthymic Disorder, Chronic major depressive disorder or double depression
  • a >50% decrease in 17 item Hamilton Rating Scale for Depression (HRSD-17) score and a final HRSD-17 score ≤ 10 with an adequate antidepressant medication (ADM) trial (> 4 weeks on at least 50% Physician's Desk Reference maximum ADM dose)
  • a rating of 1 ("very much improved") or 2 ("much improved") on the Clinical Global Impressions-Improvement scale (CGI-I)
  • continued functional impairment, defined by scores >1.9 on the Social Adjustment Scale (SAS)
  • unemployment (jobless, looking for work) according to the Bureau of Labor Statistics: jobless and looking and available for work, or underemployed.

Exclusion Criteria:

  • Structured Clinical Interview for Diagnostic and Statistical Manual, fourth edition (DSM-IV) Axis I disorders-diagnosed cognitive or psychotic disorders
  • bipolar disorder
  • active eating disorders
  • severe borderline personality disorder
  • alcohol or drug dependence (except nicotine) in the last 6 months
  • current suicide risk
  • unstable medical conditions
  • use of psychotropic medications other than antidepressants

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Behavioral Activation for Return to Work
BA is a manualized psychotherapy with comparable efficacy to cognitive behavioral treatment and antidepressant medication for acute treatment of depression. In this study, BA's focus was shifted to target work dysfunction by activating the patient into employment-related goals. BA-W consisted of 12 50-minute weekly sessions. Conceptualizing work dysfunction as a product of avoidance patterns and low levels of positive reinforcement, the treatment addressed maladaptive coping strategies such as avoidance as maintaining work dysfunction beyond remission of symptoms. Rather than broadly activating patients, activity scheduling focused on tasks such as sending out resumes, calling for job interviews, and networking to meet potential employers.
See Arm Description

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Paid Work Hours at Week 12
Zeitfenster: Week 12
Subject-reported paid work hours per week at week 12
Week 12
Paid Work Hours at Week Baseline
Zeitfenster: Baseline
Subject-reported paid work hours per week at week baseline
Baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Social Functioning at Week Baseline on the Social Adjustment Scale
Zeitfenster: baseline
Social adjustment was measured using the Social Adjustment Scale (SAS). The SAS is a self-report scale that assesses depressive symptoms and functioning in nine social and work-related domains generating a total score that is indicative of a subject's overall level of social adjustment. Subjects rate their own social functioning over times on a 5-point scale on items covering work for pay, housework, extended family, parenting, marital status, social activity and leisure, family unit and student status (sub-scales). Mean values of all the sub-scales are used, with a range from 0-5. Higher score = worse outcome … worse functioning
baseline
Social Functioning at Week 12 on the Social Adjustment Scale
Zeitfenster: Week 12
Social adjustment was measured using the Social Adjustment Scale (SAS). The SAS is a self-report scale that assesses depressive symptoms and functioning in nine social and work-related domains generating a total score that is indicative of a subject's overall level of social adjustment. Subjects rate their own social functioning over times on a 5-point scale on items covering work for pay, housework, extended family, parenting, marital status, social activity and leisure, family unit and student status (sub-scales). Mean values of all the sub-scales are used, with a range from 0-5. Higher score = worse outcome … worse functioning
Week 12

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: David J Hellerstein, MD, New York State Psychiatric Institute

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Januar 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. Januar 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Februar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. April 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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