- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01968642
Education and Feedback Intervention to Reduce Inappropriate Transthoracic Echocardiograms
10. Februar 2014 aktualisiert von: Rory Weiner, MD, Massachusetts General Hospital
Educational Intervention to Reduce Outpatient Inappropriate Transthoracic Echocardiograms Ordered by Attending Physicians
The utilization of transthoracic echocardiography in the United States has been increasing.
This has resulted in increased costs to the healthcare system.
In an effort to curb excessive utilization of this technology, the American College of Cardiology created Appropriate Use Criteria to help guide clinicians to use this diagnostic imaging modality more appropriately.
The investigators previously showed that an educational intervention can reduce the rate of inappropriate echocardiograms ordered by physicians-in-training.
It is unknown if such an intervention would be successful in attending, staff level of physicians.
The investigators hypothesize that an educational and feedback intervention will reduce the rate of inappropriate outpatient transthoracic echocardiograms ordered by staff cardiologists and internal medicine physicians.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
In response to increasing utilization of echocardiography, the American Society of Echocardiography along with the American College of Cardiology released Appropriate Use Criteria (AUC) for transthoracic echocardiography (TTE) in 2007, and these have been subsequently updated in 2011.
TTE ordering patterns have been evaluated and have shown that between 15-30% of TTE ordered are inappropriate.
The highest rate of inappropriate TTE is found in the outpatient environment, where routine or "surveillance" studies are common.
These studies have also found that internists and cardiologists order the majority of TTE.
The investigators previously documented that an AUC-based educational and feedback intervention reduced the rate of inappropriate TTE by cardiology and internal medicine physicians-in-training.
Whether this type of intervention can improve TTE ordering of attending level physicians is not known.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
150
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Massachusetts
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Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02114
- Rekrutierung
- Massachusetts General Hospital
-
Kontakt:
- Rory B Weiner, MD
- Telefonnummer: 617-724-0358
- E-Mail: rweiner@partners.org
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Hauptermittler:
- Rory B Weiner, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Kind
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Cardiology Attending physicians at Massachusetts General Hospital
- Primary care physicians at Massachusetts General Hospital
Exclusion Criteria:
- Physicians-in-training
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Versorgungsforschung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Educational Intervention
Attending physicians in the intervention arm will receive the following multi-faceted educational intervention on transthoracic echocardiogram appropriateness: 1) a lecture at the beginning of the study period, which describes Appropriate USe Criteria (AUC) and highlights common clinical scenarios for which outpatient echocardiograms are ordered, 2) an electronic "pocket cared" via email that provides tips on appropriate ordering of echocardiograms, and 3) an individualized monthly feedback report that categorizes echocardiograms ordered over the preceding month.
The feedback report will contain the number of echocardiograms ordered during the month and how many are classified as appropriate, inappropriate, or uncertain based on the 2011 AUC.
|
|
|
Kein Eingriff: Control Group
Attending physicians in the control arm will have their echocardiogram orders tracked and classified, but will not receive any feedback on their ordering behavior.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Rate of Inappropriate transthoracic echocardiograms
Zeitfenster: 12 months
|
Rate of inappropriate echocardiograms determined from a review of the electronic medical record.
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12 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Rate of Appropriate transthoracic echocardiograms
Zeitfenster: 12 months
|
Rate of appropriate transthoracic echocardiograms determined from a review of the electronic medical record.
|
12 months
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Clinical reasons for appropriate and inappropriate transthoracic echocardiograms
Zeitfenster: 12 months
|
All echocardiograms will be classified according to the Appropriate Use Criteria (AUC).
This will allow for determination of the most common clinical indications for both appropriate and inappropriate echocardiograms.
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12 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Rory B Weiner, MD, Massachusetts General Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Bhatia RS, Milford CE, Picard MH, Weiner RB. An educational intervention reduces the rate of inappropriate echocardiograms on an inpatient medical service. JACC Cardiovasc Imaging. 2013 May;6(5):545-55. doi: 10.1016/j.jcmg.2013.01.010. Epub 2013 Apr 10.
- Dudzinski DM, Bhatia RS, Mi MY, Isselbacher EM, Picard MH, Weiner RB. Effect of Educational Intervention on the Rate of Rarely Appropriate Outpatient Echocardiograms Ordered by Attending Academic Cardiologists: A Randomized Clinical Trial. JAMA Cardiol. 2016 Oct 1;1(7):805-812. doi: 10.1001/jamacardio.2016.2232.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. November 2013
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Oktober 2014
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Oktober 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
20. Oktober 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. Oktober 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
24. Oktober 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
11. Februar 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
10. Februar 2014
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- 2011P001779 AME3
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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