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The Safety and Efficacy of Supraglottic Airway Use in Children

27. Juli 2015 aktualisiert von: Narasimhan Jagannathan, Ann & Robert H Lurie Children's Hospital of Chicago
This purpose of this study is to determine the effectiveness, risk factors, and complications associated with use of supraglottic airway devices for primary airway maintenance during routine anesthesia in children.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This study aims to understand the efficacy of supraglottic airway (SGA) use in children in a tertiary care Children's Hospital.

Observational data regarding the type of SGA, experience level of practitioner, placement technique, number of placement attempts or placement failure, device failure, and cause of any related peri-operative complications will be prospectively collected.

The data collected in this study will allow the investigators to assess the overall safety and efficacy of SGA use in various medical and surgical procedures performed under general anesthesia in children.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

10000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Illinois
      • Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60611
        • Rekrutierung
        • Ann & Robert H. Lurie Children's Hospital of Chicago
        • Kontakt:
        • Hauptermittler:
          • Narasimhan Jagannathan, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Tag bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Pediatric patients undergoing anesthesia with use of a supraglottic airway device as primary means of oxygenation and ventilation.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Children undergoing anesthesia with use of a supraglottic airway device as a primary means of oxygenation & ventilation

Exclusion Criteria:

  • N/A

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Supraglottic Airway Device
Patients will receive a supraglottic airway device as a primary means of ventilation. The following devices may be used: LMA Unique, LMA ProSeal, LMA Supreme, LMA Flexible, Ambu Aura-I, Ambu Aura Once, Air-Q, I-Gel, or other supraglottic airway device. Choice of the device will be clinician dependent and based on the patients body weight per manufacturer guidelines
Andere Namen:
  • LMA Supreme
  • LMA ProSeal
  • Ich-Gel
  • LMA Unique
  • LMA Flexible
  • Ambu Aura-i
  • Ambu Aura Once
  • Air-Q

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Supraglottic Airway Device Failure
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Occurrence and reason for supraglottic airway device failure (ie inadequate ventilation, laryngospasm, bronchospasm, etc) will be recorded in addition to conversion to tracheal intubation
participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Ease of Placement of Supraglottic Airway Device
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Ease of placement of supraglottic airway device ranging from 1 (easy) to 4 (difficult)
participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Multiple Attempts to Place Supraglottic Airway Device
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
change in device, placement method, and provider will be recorded
participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Airway Maneuvers/interventions
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
the number and type of airway maneuvers performed after device placement and during maintenance will be recorded
participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Occurrence of Inadequate Ventilation
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
cause and solution for inadequate ventilation will be recorded
participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Intraoperative Complications
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Time period of complication (ie during device placement, maintenance, or removal) and cause of complication (ie. dental injury, light anesthesia, regurgitation, laryngospasm, bronchospasm, aspiration, etc.) will be recorded
participants will be followed for the duration of anesthesia and after surgery, an expected average of 12 hours
Postoperative Complications
Zeitfenster: participants will be followed for the duration of anesthesia and 24 hours postoperatively
Complications noted postoperatively relating to reflex activation of the airway, sore throat, or hoarseness
participants will be followed for the duration of anesthesia and 24 hours postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Narasimhan Jagannathan, MD, Ann & Robert H. Lurie Children's Hospital of Chicago / Stanley Manne Research Institute

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. Juli 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. Juli 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Juli 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Juli 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juli 2015

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2014-15832

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Klinische Studien zur Supraglottic Airway Device

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