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Diabetes Mellitus at the University Medical Center of Mannheim (DmUMM)

15. September 2014 aktualisiert von: Alexander Lammert, Universitätsmedizin Mannheim

Effects of Training of Medical Staff on the Outcome of In-Patients With Diabetes Mellitus on Regular Wards

Development of a training concept for health care professionals (nursing and medical staff), according to the current guidelines on treatment of in-patients with Diabetes. Primary endpoint is the change in hypoglycaemia rates comparing data before and after the training. Hereby we can derive the effects of staff training on the quality of health care in this patient population.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

The prevalence of Diabetes in in-patients is about 32% and therefore exceeds significantly the prevalence in general population.

In most cases Diabetes is only a secondary diagnosis the medical staff has to deal with daily. The diagnosis which leads to hospital admission and the often multiple comorbidities complicate the metabolic control. Blood sugar imbalances present an additional risk for these patients and increase in-hospital mortality, length of hospital stay and general complications as nosocomial infections.

To improve hospital care for diabetics the Endocrine Society and the American College of Physicians published new guidelines on blood glucose management for non-ICU wards. Primarily they contain recommendations for blood glucose target range and standards to improve inpatient hospital care like standard operating procedures for blood glucose monitoring as well as hyper- and hypoglycaemic disturbances through to discharge management.

We developed a training concept for health care professionals (nursing and medical staff), according to the current guidelines on treatment of in-patients with Diabetes. Primary endpoint is the change in hypoglycaemia rates comparing data before and after the training. Hereby we can derive the effects of staff training on the quality of health care in this patient population.

So far there was only one comparable study published which showed a significant improvement of treatment quality by reducing hypoglycaemia rates considerably . The results of this study cannot be transferred due to substantial structural differences. More over there are no national diabetes management guidelines for inpatient treatment in Germany.

The following data will be collected:

  • Anthropometric data (Age, Sex, Bodyweight, Height)
  • Diagnosis
  • POCT blood glucose values
  • Other laboratory values
  • Length of hospital stay

This study conforms to the requirements of the Declaration of Helsinki, Revision of 1996.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

5000

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

In-Patients with Diabetes mellitus

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diabetes mellitus

Exclusion Criteria:

  • Age <18 years

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Hypoglycaemia
Zeitfenster: 2013-2015 (two years)
2013-2015 (two years)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Alexander Lammert, Dr. med., Universitätsmedizin Mannheim

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2014

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. März 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. April 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. September 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. September 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. September 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. September 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. September 2014

Zuletzt verifiziert

1. September 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Diabetes Mellitus

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