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A Comparative Trial of Improving Care for Underserved Asian Americans Infected With HBV

5. Oktober 2020 aktualisiert von: Temple University
Asian Americans have the highest incidence, mortality and prevalence rates of hepatocellular carcinoma (HCC) among all U.S. racial and ethnic groups. The goal of this study is to investigate the efficacy of a Patient Navigator-led mobile phone text Messaging Intervention (PNMI) in improving hepatitis B follow-up care management for Asian Americans with chronic hepatitis B infection through a randomized controlled trial.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Asian Americans have the highest incidence, mortality and prevalence rates of hepatocellular carcinoma (HCC) among all U.S. racial and ethnic groups. Inadequate chronic hepatitis B (CHB) monitoring and care are also likely to contribute to poorer outcomes and increased healthcare costs. The goal of this study is to investigate the efficacy of a Patient Navigator-led mobile phone text Messaging Intervention (PNMI) in improving hepatitis B follow-up care management for Asian Americans with chronic hepatitis B infection through a randomized controlled trial. The primary outcome of the study is Asian CHB patient adherence (measured as "having seen a doctor for CHB monitoring") to hepatitis B (HBV) monitoring guidelines at 6-month and 12-month assessments post-intervention.

Patient partners and stakeholders were engaged in all study stages. The findings of this study provided unique and promising opportunities for broadly disseminating and implementing the evidence-based intervention in the real-world practice, thus further preventing chronic liver diseases and reducing health disparities among high-risk underserved populations.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

532

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. self-identified Chinese, Korean and Vietnamese ethnicity
  2. age 18 and above
  3. accessible by telephone with text message feature
  4. presence in the same geographic study area for a period of one year
  5. not enrolled in any chronic HBV adherence management intervention
  6. medically diagnosed chronic HBV infection with positive for hepatitis B surface antigen (HBsAg) for more than six months, and
  7. Never or non compliant with HBV monitoring guidelines.

Exclusion Criteria:

Patients were excluded from the study for the following conditions:

  1. diagnosed with cirrhosis, hepatocellular carcinoma, liver failure and liver cancer
  2. concurrent hepatitis C infection, and
  3. concurrent HIV infection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: behavioral PNMI
eligible patients received patient navigator led plus mobile phone text messaging intervention(PNMI) or standard care.
Eligible patients received patient navigator led plus mobile phone text messaging intervention (PNMI) or standard care. Bilingually trained patient navigators were recruited from our existing patient navigator training network, received intensive training on HBV prevention, diagnosis and treatment management, and served as a liaison with respective clinical partners. The PNMI intervention offered three education sessions on HBV management and weekly CHB patient-designed educational phone-based text messages for five weeks.
Kein Eingriff: control
eligible chronic HBV patients received standard care

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change of the Rates of Participants Who Adherent to Recommended Clinical Care for the Monitoring of Chronic HBV Infection
Zeitfenster: 6-month and 12-month follow up
The primary outcome is adherence to recommended clinical care for the monitoring of chronic HBV infection, specifically: 1) whether they visited doctors for their CHB, and 2) whether they received a blood test every 6 months such as alanine transaminase (ALT). All primary outcome measures were assessed at both the 6-month and 12-month follow-up surveys.
6-month and 12-month follow up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Januar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Januar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. April 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Oktober 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Oktober 2020

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

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