- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02633982
GENERAL;GENeral Practitioners and Embolism pRevention in NVAF Patients Treated With RivAroxaban:reaL-life Evidence (GENeRAL)
Registry Study on the Effectiveness of Rivaroxaban in Patients With Non-valvular Atrial Fibrillation Managed by General Practitioners(GENERAL Study)
In atrial fibrillation patients,anticoagulant therapy with warfarin has an excellent stroke preventive. Meantime,Warfarin may also increase the risk of hemorrhagic events. Considering this,warfarin is a drug which puts a great burden on patients and medical providers.
With the population aging, the number of non-valvular atrial fibrillation patients is increasing, and a necessity that not only specialist but also general practitioners. Anticoagulant therapy with warfarin is not easy for general practitioners and is not commonly used among general practioners. In such circumstances, Rivaroxaban,a new oral direct factor Xa inhibitor,has become available. Rivaroxaban is administrated once a day and exert an anti- coagulant effect soon after administration. It hardly reacts with foods or other drugs and therefore does not require regular monitoring. GENERAL study is to investigate the effectiveness of stroke and systemic embolism in non-valvular atrial fibrillation patients when it is prescribed by general practioners in real life settings.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Osaka
-
Suita, Osaka, Japan, 565-8565
- Rekrutierung
- Japan Cardiovascular Research Foundation
-
Kontakt:
- Hisao Ogawa
- Telefonnummer: 2231 +81-6-6833-5012
- E-Mail: ogawah@ncvc.go.jp
-
Hauptermittler:
- Hisao Ogawa, M.D.
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Non-valvular atrial fibrillation patient who are prescribed Rivaroxaban by General practitioners
Exclusion Criteria:
- Patients are contraindicated for rivaroxaban
- Patients judged as inappropriate for this study by investigators
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Interessent
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Composite of symptomatic stroke (ischemic/hemorrhagic) and systemic embolism
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Major bleeding events (adapted ISTH standard)
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Non-major bleeding events(without Major Bleeding complications)
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Composite of symptomatic stroke(ischemic or hemorrhagic),systemic embolism,myocardial infarction/unstable angina pectoris and cardiovascular death
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Symptomatic stroke (ischemic or hemorrhagic)
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Symptomatic ischemic stroke
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Symptomatic hemorrhagic stroke
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Systemic embolism
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Acute myocardial infarction/unstable angina pectoris
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Cardiovascular death
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Deep vein thrombosis/pulmonary thromboembolism
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Transient ischemic attack
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Percutaneous coronary intervention /coronary artery bypass grafting
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
All cause death
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Comparison of primary outcome (composite of symptomatic stroke(ischemic/hemorrhagic) and systemic embolism) rate and Major Bleeding complications (adapted ISTH standard)rate between EXPAND study and FUSHIMI AF registry
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Adverse Event excluding hemorrhagic events
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Patients adherence related with stroke or systemic embolism
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
|
Correlation with CHADS2 score or other risk factors and outcome events in Japanese patients who administered Rivaroxaban
Zeitfenster: up to 1.5 years(max 3 years)
|
up to 1.5 years(max 3 years)
|
Mitarbeiter und Ermittler
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- GENeRAL/J
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Vorhofflimmern
-
Institut universitaire de cardiologie et de pneumologie...Anmeldung auf EinladungIdiopathisches Kammerflimmern | Kurzgekoppelte ventrikuläre FibrillationKanada
-
IRCCS Policlinico S. MatteoUniversity of Pavia; Azienda Regionale Emergenza Urgenza (AREU)RekrutierungAußerklinischer Herzstillstand | Ventrikuläre Fibrillation anhaltendItalien
-
Wake Forest University Health SciencesRekrutierungVorhofflimmern | Tachykardie atrial | Vorhofflattern mit schneller ventrikulärer ReaktionVereinigte Staaten
-
Biotronik SE & Co. KGAbgeschlossenVorhofflimmern | Bradykardie | Synkope | Kryptogener Schlaganfall | Tachykardie atrialItalien
-
Edgar JaeggiLabatt Family Heart CentreAbgeschlossenVorhofflattern | Tachykardie, supraventrikulär | Tachykardie, AV-Knoten-Wiedereintritt | Tachykardie atrial | Tachykardie, reziprok | Tachykardie, paroxysmal | Fetaler Hydrops | Tachykardie, atriale EktopieVereinigte Staaten, Vereinigtes Königreich, Kanada, Hongkong, Niederlande, Tschechien, Schweden, Australien, Brasilien, Finnland, Frankreich, Russische Föderation, Spanien, Schweiz