- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03050775
Evaluating Adult Patient Temperatures During Lower Spinal Surgery
3. Mai 2018 aktualisiert von: Jean M. Guyer, Mayo Clinic
Comparing Patient Temperatures in Adults During Lower Spinal Surgery Using Either a Heated Ventilator Circuit or a Standard Ventilator Circuit With a Heat-Moisture Exchanger
The purpose of this study is to evaluate patients' temperatures after using one of two ventilator circuits (breathing systems): the ANAPOD™ Heat and Humidification System (ANAPOD™ system) or the standard ventilator circuit with a heat-moisture exchanger (standard ventilator).
The ANAPOD™ system will provide additional heat and humidity to patients through their breathing tube while the standard ventilator will not.
The investigators are doing this research study to find out if the ventilator circuit providing additional heat and humidity will keep patients warmer during surgery and after surgery.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients were randomly assigned to either the treatment group or the control group prior to surgery.
Prior to induction, patients in the control group were given inspiratory gas at ambient air temperature (20-22 degrees Celsius) and patients in the treatment group were given inspiratory gas at warmed temperatures (40-41 degrees Celsius).
All patients were induced with general anesthesia in the supine position and repositioned prone following endotracheal intubation and placement of an esophageal stethoscope with a temperature sensor, as per usual hospital practice.
Esophageal temperatures were recorded within 30 minutes of the baseline esophageal temperature and every 10 minutes thereafter for the first hour post-induction.
All patients had a blanket and forced air warming applied to their lower extremities and upper back at 43 degrees Celsius after draping.
All patients had esophageal temperature measurements recorded every 30 minutes until the patient was repositioned supine.
Core temperatures were recorded four hours post-induction for those patients reaching that timeframe.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
70
Phase
- Unzutreffend
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Elective spine surgery anticipated greater than three hours in duration
- Posterior approach
- An operative site between lumbar one and sacral one
- Involving two or more levels with fusion and/or instrumentation and/or revisions
- American Society of Anesthesiologists (ASA) Status of I-III
Exclusion Criteria:
- Patients with a tracheostomy
- Preoperative temperature >38°C or <36°C on the day of surgery
- Active infection or erythema to the back
- White blood cell count greater than 10,500/microliter (mcL)
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Heated Ventilator Circuit
Heated and humidified inspired gases using the ANAPOD™ Heat and Humidification System (Westmed; Tucson, Arizona, USA) circuit prior to induction of general anesthesia in addition to standard ventilation and temperature management.
|
active heat and humidification during anesthesia by warming inspire gases without a heat-moisture exchanger
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Standard Ventilator Circuit
Standard ventilation and temperature management.
|
no active heat and humidification during anesthesia
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Core Body Temperature
Zeitfenster: Approximately four hours post-induction of general anesthesia (or last recorded temperature)
|
Core body temperature will be taken in the esophagus.
The last recorded esophageal temperature will be used for surgeries not reaching 3 hours duration.
|
Approximately four hours post-induction of general anesthesia (or last recorded temperature)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Intraoperative Core Temperatures Post-induction
Zeitfenster: Approximately 30 minutes, 60 minutes, 120 minutes post-induction of general anesthesia
|
Core body temperature will be taken in the esophagus after general anesthesia induction.
|
Approximately 30 minutes, 60 minutes, 120 minutes post-induction of general anesthesia
|
Number of Subjects With Post-operative Shivering
Zeitfenster: Approximately 2 hours after completion of the surgery
|
Shivering in the post-anesthesia care unit will be assessed using the Bedside Shivering Assessment Scale.
This is a 4 point scale and rate shivering as the following: absent, mild, moderate, or severe.
Only the highest degree of patient shivering was used in the analysis.
|
Approximately 2 hours after completion of the surgery
|
Hospital Length of Stay
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge
|
Number of days in the hospital
|
Surgery to hospital discharge
|
Overall Post-operative Temperature
Zeitfenster: PACU arrival
|
Temperature at Post Anesthesia Care Unit (PACU) arrival.
|
PACU arrival
|
Number of Participants With Transfusion Within 48 Hours of Surgery
Zeitfenster: Within 48 hours of surgery
|
Requirement of blood transfusion within 48 hours of surgery
|
Within 48 hours of surgery
|
Estimated Blood Loss
Zeitfenster: duration of surgery
|
The estimated blood loss per case was determined by the anesthesia provider by measuring the volume of blood in the suction canister while taking into account the amount of irrigation solution used.
|
duration of surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Jean M Guyer, DNP, Mayo Clinic
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
28. August 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
5. Februar 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
5. Februar 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Februar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. Februar 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
13. Februar 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
7. Mai 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Mai 2018
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 15-001604
- UL1TR000135 (US NIH Stipendium/Vertrag)
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Ja
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Ja
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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